20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی

با اميد يادگيري و توجه شما نسبت به مقالات قبلي سئوي داخلي اينک به ادامه ي بحث ميپردازيم و در اين قسمت اشاره اي به ايندکس شدن صفحات در گوگل و تاثير شبکه هاي اجتماعي و بکارگيري رسانه در سايت ميپردازيم.

13 - ايندکس صفحات در گوگل
ايندکس شدن صفحات توسط گوگل اهميت بالايي دارد زيرا تنها صفحاتي که مورد تاييد خزنده هاي گوگل قرار گرفته اند ايندکس مي شوند و بالا مي آيند.
يکي از ابزار هاي وبمستر گوگل به نام Google Search Consoleاين امکان را براي شما فراهم مي کند که شما از وضعيت ايندکس صفحات خود مطلع شويد. اين ابزار دقيقا با جدول مشخص ميکند که چه تعدام و کدام صفحات شما درچه تاريخي توسط خزنده هاي گوگل ايندکس شده اند.
همچنين افزايش سرعت ايندکس شدن صفحات شما به عوامل مختلفي مانند: تعداد و کيفيت بک لينک ها ، اعتبار سايت شما و فاصله ي زماني ميان ارسال مطالب در سايتتان و غيره بستگي دارد.

موتوهاي جستجو توان بررسي چه حجمي از صفحات شما را دارند؟
اگر حس ميکنيد که برخي از صفحات سايت شما توسط گوگل ايندکس نشده اند پس حتما شما در لينک داخلي سايت خود دچار مشکل شده ايد. تعداد صفحات ايندکس شده را به وسيله ي سايت WooRank Website Review بررسي کنيد.
اگر تمام صفحات سايتتان ايندکس شده باشد و مورد بازديد خوبي قرا گرفته باشد اين بدان معناست که سايت شما از مطالب و محتواي خوبي بهره مند است.

14 - نسبت متن به کد
محتواي با کيفيت مي تواند تاثير بسيار خوبي در رتبه بندي سايت شما داشته باشد.اما به اين توجه نکرده ايم که "آيا منظور از اين گفته تنها محتواي سايت است يا کدهاي HTML ؟ بد.ن در نظر گرفتن نوشته هاي مخفي شده يادتان باشد که نسبت متن به کد معادل 25 به 70 ميباشد.

اندازه و ميزان محتوايي که در يک مطلب بکار ميرود از نظر گوگل بسيار مهم است.زيرا بسيار سايت هايي ديده ايم که به علت کم بودن محتوايشان (کمتر از 300 کلمه) مورد توجه گوگل قرار نگرفته اند. اما چيزي که بيشتر بايد به آن توجه کنيم نسبت کد هاي HTML به متن است که نسبت قابل توجهي است .

15 - تاثير استفاده از عکس و ويدئو
استفاده از تصوير مي تواند معنا و مفهوم دقيقي به کاربر برساند و حتي بيشتر از توضيح دادن در محتوا. مثلا در مطالبي که يک محصول را معرفي ميکنيد هيچ توضيحي بهتر از ديدن خود آن عکس نميتواند واضح و کارآمد باشد. به همين علت است که موتور هاي جستجو ارزش بالايي براي تصاوير قائل هستند.

پس در نتيجه استفاده از فايل هاي صوتي تصويري و ويديويي ميتواند تاثير بسيار زيادي در سئوي داخلي و کسب امتياز از گوگل را براي شما به دنبال داشته باشد.

آيا هنگام توليد محتوا در موقعيت هاي مناسب از تصاوير استفاده ميکنيد؟

اين کار باعث جذب کاربران مي شود . شما به جاي استفاده از مطالب طولاني و خسته کننده ميتوانيد از مطالبي گزيده و خلاصه استفاده کنيد و در جاي ممکن از تصاوير مرتبط نيز استفاده کنيد که کاربر حين مطالعه ي محتواي شما خسته نشود و سريعا صفحه را ترک نکند.

اين نکته را فراموش نکنيد که استفاده ي بيش از حد از تصاوير و ويديو حتي با حجم کم باعث کند شدن بارگذاري صفحات سايت شما خواهد بود .

16 - بکارگيري صفحات اجتماعي
شيکه هاي اجتماعي امروزه طرفداران زيادي در سراسر جهان پيدا گرده اندمانند فيس بوک و توييتر و همچنيم شبکه هاي محبوب تلگرام و اينستاگرام که روز به روز به مخاطبين ان افزوده ميشود.

اين شبکه ها فضاي مناسبي براي معرفي خدمات و محصولات شما خواهند بود. دکمه هاي اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي سريعترين راه ممکن براي انتشار مطلب شما توسط کاربران در اين فضا خواهد بود ولي بايد دقت کنيد که چه شبکه هايي را هدف قرار داده ايد.
- آيا شما دکمه هاي اتصال به شبکه هاي اجتماعي را در صفحات سايت خود داريد؟
- آيا لينک به صفحات شما در شبکه هاي اجتماعي در ديدرس کاربران قرار دارد؟
- آيا سايت خود را به درستي در اين شبکه ها معرفي کرده ايد؟

انتخاب شبکه هاي اجتماعي هدف، بستگي مستقيم به زمينه کاري و سليقه مخاطبين شما دارد. بعنوان مثال براي يک سايت فيلم يا موزيک فعاليت در لينکداين اصلا هوشمندانه بنظر نميرسد و يا براي يک شرکت که در زمينه فروش و نصب تجهيزات صنعتي فعال است شبکه اجتماعي کلوب انتخاب بسيار بدي خواهد بود.

ساختن صفحات اجتماعي هر کدام وقت بسيار کمي حدود 5 دقيقه نياز دارد اما در پس اين امر مديريت آن است که بايد بسيار دقيق و منظم باشد. پس به جاي ساختن شبکه هاي اجتماعي متعدد به دو يا سه شبکه ي اجتماعي روي آوريد و باقي زمان خود را صرف مديريت و اشتراک گذاري آن کنيد تا به نتايج دلخواه خود دست يابيد. 

سي آر کو