انواع روش های طراحی سایت

 پس از تعیین نوع سایت و ارائه اطلاعات لازم در خصوص نیازمندی‌هایتان، نوبت به انتخاب روش طراحی سایت می‌رسد که عاملی تاثیرگذار در برآورد هزینه طراحی سایت است. ممکن است با روش‌های طراحی سایت آشنایی نداشته باشید، اما بهتر است تمامی راه‌ها را بررسی کنید. زیرا تعرفه طراحی سایت متناسب با نوع و موضوع آن، کم و زیاد می‌شود.

 
به طور کلی تمام سایت‌های اینترنتی از دو روش زیر طراحی و راه‌اندازی می‌شوند:
 
استفاده از قالب‌های آماده طراحی سایت
 
یکی از عباراتی که زیاد جستجو می‌شود، طراحی سایت ارزان قیمت است. بسیاری از کسب و کارها یا افراد با توجه به بودجه خود دنبال طراحی سایت با قیمت مناسب هستند، اما به اشتباه تصور می‌کنند باید دنبال موارد ارزان و حتی بدون هزینه بروند. البته سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، جوملا، پرستاشاپ یا اپن کارت می‌توانند برای مدت کوتاهی نیازهای شما را برطرف کنند، ولی قطعا به دلایل مختلف و مهمی چون مشکلات توسعه و مقیاس‌پذیری، نمی‌توانند در طولانی مدت پاسخگوی شما و کاربران‌تان باشند. با تمام مزایایی که این روش دارد، ولی مشکلات جدی و متعددی دارد که باعث می‌شود کمی در تصمیم خود بازنگری کنید. نکته مهم دیگر که نباید نادیده بگیرید این است که بسیاری از هزینه‌ها به ناچار در ادامه به شما تحمیل می‌شود. این مشکلات مهم شامل موارد زیر می‌شود:
 
اختصاصی ‌نبودن رابط کاربری 
نداشتن طراحی سفارشی موردنظر شما
امکانات محدود و وابسته به افزونه‌های مختلف که باعث کندی سایت می‌شود
مشکلات امنیتی و سرعت
تکراری بودن ظاهر و امکانات به دلیل انتخاب قالب‌های تکراری
بهینه نبودن برای موتورهای جستجو
قابلیت‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی ضعیف
مشکلات توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری در کسب و کارهای بزرگ
مشکلات در اجرای کدها
متناسب نبودن با مدل کسب و کار شما
طراحی اختصاصی  سایت
 
امروزه داشتن سایت حرفه‌ای یکی از عواملی است که به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند. طراحی حرفه‌ای سایت و به‌روزرسانی مطالب، عامل موثری در جذب مشتریان و علاقه‌مندکردن آن‌ها به ادامه و گسترش همکاری با شماست. شاید هزینه طراحی سایت اختصاصی در ابتدا برای شما توجیه‌پذیر نباشد، اما همان‌قدر که وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند اعتبار کسب و کار شما را بیشتر کند، وب‌سایت ضعیف یا نداشتن آن می‌تواند به شما آسیب بزند. تعرفه طراحی سایت حرفه ای به نسبت روش طراحی سایت ارزان قیمت بیشتر است؛ زیرا پیاده‌سازی اولیه سایت، زمان زیادتری می‌برد و پیچیده‌تر است. مزیت طراحی وب سایت به صورت اختصاصی این است که بعد از پرداخت هزینه اولیه، تغییرات آتی سایت با هزینه کمتری صورت می‌گیرد. درعوض، سایت‌های اختصاصی بسیار انعطاف‌پذیر هستند، تغییرات دلخواه شما روی آن‌ها خیلی سریع انجام می‌شود و مهم‌تر از همه، با موتورهای جستجوگر سازگارترند.
اجرای کد مهم‌ترین مبحث اساسی و اولیه در طراحی سایت است که در تعرفه طراحی سایت تاثیر می‌گذارد؛ چراکه نیاز به زمان و تخصص بیشتری دارد. در صورتی که کدهای وبسایت شما بی‌کیفیت باشند، سایت دچار مشکلات زیادی می‌شود و سرعت سایت شما کند شده یا در بدترین حالت سایت شما از دسترس خارج می‌شود. سپردن طراحی وب سایت به شرکت‌های خوش‌سابقه، امکان بروز چنین مشکلاتی را به صفر می‌رساند. شخصی‌سازی طراحی سایت اختصاصی، شاید وسوسه‌کننده‌ترین معیار برای انتخاب این روش طراحی سایت باشد. ممکن است ابتدا توقع زیادی از سایتتان نداشته باشید، اما قطعا بعد از مدتی تصمیم می‌گیرید تغییرات ویژه‌ای در سایتتان اعمال کنید و اینجاست که اگر وب‌سایت شما به صورت اختصاصی طراحی شده باشد، می‌توانید به راحتی تغییرات دلخواهتان را ایجاد کنید.