دنیای سئو در سال 2015 میلادی

سئو پيوسته در حال تغيير مي باشد و براي آنکه عملکرد درستي داشته باشيد مي بايست پيوسته خود را به روز نماييد و در نتيجه مي توانيد وب سايت خود را به درستي نگهداري نماييد. در اين مقاله وضعيت سئو را در 2015 بررسي مي نمايم.

نسخه موبايلي اهميت بيشتري پيدا کرده است
با توجه به رشد بسيار کاربران موبايلي اينترنت پشتيباني وب سايت از موبايل اهميت بيشتري پيدا نموده است. در صورتي که کاربر از موبايل براي رويت وب سايت شما استفاده نمايد اگر سايت شما نمايش درستي در موبايل داشته باشد در سايت شما باقي مي ماند در صورتي که که نمايش وب سايت در موبايل مشکل داشته باشد و کاربر براي رويت وب سايت به مشکل برخورد نمايد ممکن است سايت شما را ترک نمايد و وارد سايتي گردد که نمايش درستي دارد. امروزه موتورهاي جستجو براي نسخه موبايلي وب سايت نيز اهميت بيشتري قائل هستند و مخصوصا در موبايل سايت هايي که نسخه موبايلي دارند را در نتيجه بهتري قرار مي دهند و اخيرا گوگل عنوان mobile-friendly زماني که شما از موبايل براي جستجو استفاده مي نماييد کنار سايت هايي که نسخه موبايلي دارند نمايش مي دهد. بنابراين در صورتي که قصد طراحي وب سايت داريد بهتر است قابليت پشتيباني از موبايل را به آن اضافه نماييد همچنين در صورتي که قبلا سايت خود را طراحي نموده ايد بهتر است نمايش آن را در موبايل و تبلت بهينه سازي نماييد. بهترين روش ايجاد نسخه موبايلي وب سايت ريسپانسيو نمودن وب سايت مي باشد که در اين روش براي سايزهاي مختلف صفحه css هاي مختلفي در نظر گرفته مي شود. براي آنکه بدانيد وب سايت شما نسخه موبايلي دارد و يا خير به آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly مراجعه نماييد.

امنيت وب سايت
گوگل در اين مقاله خود اعلام نموده است https-encryption را به عنوان يکي از سيگنال هاي رنکينگ در نظر مي گيرد. امنيت وب سايت براي همگان مهم مي باشد و اين به آن معنا مي باشد که سايت هاي https رنک بهتري در مقايسه با سايت هاي http معمولي مي گيرند. البته مشکلي که با https وجود دارد کندي سرعت مرور وب در اين محيط مي باشد که ممکن است اين چالش را ايجاد نمايد که وب سايت خود را به https منتقل نماييم و يا خير. با توجه به تجربه بهتر است که سايت خود را به https تبديل ننماييد البته اين موردي است که ممکن است بعدا دوباره لازم باشد در مورد آن تصميم گيري گردد. البته هميشه سعي نماييد سايت خود را هر چه مي توانيد بيشتر امن سازي نماييد تا سايت شما دچار مشکلات امنيتي نگردد تا گوگل از ارزش وب سايت شما نکاهد.

خداحافظ با اسنيپت مولفان
قبل از اين گوگل اطلاعات نويسنده مقاله و مطلب را در صورت وجود زير نتيجه جستجو نمايش مي داد که معمولا شامل تصوير و نام نويسنده مقاله بود. گوگل اين اطلاعات را از اين پس به صورت کامل نمايش نمي دهد و تاثيري در نتيجه جستجو نخواهد داشت. گوگل اين اقدام را پس از آنکه متوجه شد نمايش اين اطلاعات تاثيري در نتايج جستجو ندارد انجام داد.

مطالب مفيد مهمتر از قبل
محتوا پادشاه مي باشد. اهميت وجود محتواي مفيد و کامل در سايت بسيار بيشتر از قبل گرديده و گوگل و ساير موتورهاي جستجو اهميت بيشتري براي کيفيت و عمق مطالب وب سايت قائل هستند و بنابراين بر روي ارائه مطالب با کيفيت، مفيد، کامل و مورد نياز در زمينه شغلي خود اقدام نماييد. سعي نماييد به عنوان مثال هفته اي يک بار در سايت خود مقاله جديد بارگذاري نموده تا سايت شما از ديد موتورهاي جستجو وب سايت فعالي به نظر آيد و همچنين به جاي آنکه تعداد مقالات وب سايت خود را بالا ببريد بر روي کيفيت مقالات خود تمرکز نماييد.