توصیه هایی جهت افزایش کارایی وب سایت های اینترنتی

با عمل کردن به لين توصيه ها مي توانيد کارايي وب سايت خود را تا حد زيادي بالا ببريد و به محبوبيت وب سايتتان بيفزاييد.با آموزش اين مقاله در سايت سرزمين دانلود با ما همراه باشيد.

1) به بازديدکنندگان سايتتان همان چيزي را ارائه دهيد که به دنبال آن هستند.
با بررسي کلمات کليدي مهم سايت خود متوجه خواهيد شد که بازديدکنندگان سايت شما با جستجوي چه کلماتي به سايت شما آمده اند. بررسي کنيد آيا اين کلمات کليدي با سايت شما ارتباط دارند؟ آيا کاربري که با اين کلمات سايت شما را انتخاب کرده ، مي تواند اطلاعات مفيدي در آن زمينه پيدا کند؟

2) به بازديدکنندگان سايت خود بگوئيد که در سايت شما چه مطالبي را خواهند ديد.
بازديدکنندگان ;ي که به سايت شما مراجعه مي کنند بايستي در ابتدا بتوانند بفهمند سايت شما چه مطالبي به آنها ارائه مي کند. به همين دليل توصيه مي شود در بخشي از سايت "درباره ما" يا "درباره اين سايت" را قرار دهيد. در اين بخشها مي توانيد به اهداف خود و همچنين مطالبيي که در سايت ارائه مي شود اشاره کنيد.

3) لينک تمام قسمتهاي سايت را در جائي ارائه کنيد.

يک نکته مهم در طراحي يک سايت کارا، ارائه لينک تمام صفحات سايت بصورت دسته بندي شده است. بازديدکننده سايت بايستي بتواند براحتي در بين صفحات سايت شما حرکت کند. اين لينکها بايسيتي در تمام صفحات سايت شما تکرار شده باشد. اين بخش از سايت شما براي موتورهاي جستجو هم بسيار مهم است. روباتهائي که لينکهاي سايت را جمع آوري مي کنند، به اين بخش از سايت بسيار حساس بوده و براي آن اهميت خاصي قائل هستند.

4) نقشه سايت

قرار دادن نقشه سايت در سايت بسيار مهم است. اين بخش از سايت مهمترين بخش از ديد موتورهاي جستجو است. علاوه بر اين به بازديدکننده کمک مي کند که براحتي ارتباط بين صفحات سايت را با يکديگر درک کرده و به سادگي صفحه مورد نظر خود را پيدا گند.

5) مطمئن باشد که سايت شما با سرعت مناسبي ديده شود.
هيچ بازديدکننده اي سايتي را که زمان ديده شدن آن زياد است، دوست ندارد. اينگونه سايتها معمولا قبل از اينکه کاملا ديده شوند بسته مي شوند. بدليل اينکه بازديدکنندگان ترجيح مي دهند وقت خود را در سايتهائي صرف کنند که سريع ديده مي شوند.

براي افزايش سرعت ديده شدن سايت به نکات زير توجه کنيد :
? استفاده از تصاوير بزرگ، انيميشن فلش و يا برنامه هاي جاوا و يا تعداد بنرهاي زياد مي تواند تاثير منفي بر روي سرعت ديده شدن سايت شما داشته باشند.
? استفاده نامناسب از جداول در طراحي سايت مي تواند تاثير منفي داشته باشد. بعنوان مثال قرار دادن کل صفحه در يک جدول ، تاثير نامناسبي در سرعت سايت شما دارد.
? قراردادن حجم زيادي اطلاعات در يک صفحه هم مناسب نيست. در صورتيکه مي خواهيد اطلاعات زيادي را در يک مورد خاص ارائه کنيد، آنرا تقسيم کرده و در چند صفحه به هم پيوسته ارائه کنيد.
? استفاده از سورس کد تادرست HTML و يا خطاي برنامه نويسي در سايت هم زمان ديده شده سايت را افزايش مي دهد.

6) با استفاده از آيکونهاي زيبا و کم حجم علاوه بر زيبائي سايت مي توانيد به حرکت بهتر بازديدکننده در سايتتان کمک کنيد.

7) خوانائي سايت خود را با رعايت نکات زير افزايش دهيد :
? فونت متوني سايت خود را به گونه اي استفاده کنيد که خوانا باشد. بهترين فونت اندازه 10 تا 12 مي باشد.
? سعي کنيد از يک نوع فونت در ارائه محتواي سايت خود استفاده کنيد. براي زبان فارسي فونت تاهوما يکي انتخاب مناسب است. استفاده از فونتهاي ديگر فارسي که در همه سيستمها وجود ندارد، باعث مي شود کاربران مختلف نتوانند سايت را با فونت مناسب ببينند.
? سعي کنيد از جملات بلند استفاده نکنيد. درک مطلب يک متن با جملات کوتاب بسيار ساده تر از جملات بلند است.
? سعي کنيد از تصاوير پس زمينه کمتر استفاده کنيد. استفاده از متن با تصوير پس زمينه مي تواند باعث کاهش خوانائي سايت شما بشود.
? استفاده از قواعد نگارش و پاراگراف بندي مطالب سايت و همچنين استفاده از علامتهاي ابتداي جمله مي تواند باعث افزايش خوانائي سايت شما شود.

8) سايت خودتان را قبل از بارگزاري آزمايش کنيد.
قبل از ارسال طرح جديد سايت خود موارد زير را حتما چک کنيد :
? آيا سايت شما در تما مرورگرها ديده مي شود؟
? آيا تمام لينکهاي سايت شما صحيح مي باشد؟
? تمام صفحات سايت را براي خطاهاي احتمالي بررسي کنيد.
? در بيشتر موارد استفاده از يک برنامه غلط ياب املائي کمک زيادي به شما براي تصحيح املائي مختواي سايت شما بکند.
? مجددا زمان ديده شدن سايت خودتان را بررسي کنيد.

9 اطلاعات ثبت شده سايت خود را مرتب بررسي کنيد.
اطلاعات ثبت شده هر سايت بهترين اطلاعات براي ارزيابي کارآئي و خوانائي و مناسب بودن يک سايت وب است. با اطلاعات ثبت شده مي توانيد موارد زير را متوجه شويد :
? بازديدکنندگان با چه کلمات کليدي با سايت شما وارد شده اند؟
? بهترين صفحات سايت شما کدام هستند؟
? صفحات ورودي و خروجي سايت شما کدام هستند؟
? بازديدکنندگان سايت شما از کدام منطقه و کشور هستند؟
? چه سايتهائي به سايت شما لينک داده اند؟

بررسي روزانه يا دوره اي اين اطلاعات کمک زيادي به مدير سايت در بهبود کارآئي و خوانائي سايت مي کند.
منبع: سرزمين دانلود