ایده هایی برای بهینه سازی سایت با روش مرغ مگس خوار

در ماه گذشته که تا قبل آن همه چيز در موتور جستجوي گوگل روال عادي را داشت ، به صورت برنامه ريزي شده و يا شايد برنامه ريزي نشده ، گوگل دست به کار جديدي زد و الگوريتم جديدي را معرفي کرد به نام الگوريتم مرغ مگس خوار که در چند پست قبلي در مورد آن کمي اشاره کرديم و توضيح داديم که چرا اين نام و براي چه ، اما در اين مقاله قصد داريم ايده هايي را براي بهينه سازي سايت با توجه به اين الگوريتم يعني مرغ مکس خوار ارائه دهيم .

در وب سايت هاي ايراني وب برندينگ هنوز آناليز کاملي نکرده است که آيا اين الگوريتم در ايشان تاثيرگذار بوده است يا خير ؟ اما بنابر کامنت هايي که کاربران خارجي براي گوگل فرستانده اند ، از تغييراتي راضي بودند و تغييرات را احساس کرده بودند .الگوريتم مرغ مگس خوار گوگل تلاش بر اين دارد که محتويات الگوريتم هاي ديگر را درون خود حفظ کرده و الگوريتم جديدي را هم نيز وارد عرصه کند . خوب مسئله اين است که سئو کاران و بازاريابان اينترنتي چگونه مي توانند با استفاده از اين الگوريتم خود را به موفقيت برسانند . در اين مقاله ايده هايي وجود دارد که برخي از سايت هاي خارجي نقل قول شده اند و برخي از طرف کارشناسان ارائه شده است و اميد واريم در کامنت ها برخي هم توسط کاربران ارائه شود.

رتبه کاربر در گوگل پلاس يا همان Author Rank
بنابر نظرات بسياري افراد ، اولين قدم براي موفقيت شما با توجه به اين الگريتم و همچنين تمرکزي که جديدا گوگل روي گوگل پلاس نشان داده است ، افزايش رتبه کاربر در گوگل پلاس است . گوگل پلاس خود را راه اندازي کنيد و اگر مي خواهيد توجه گوگل و مرغ مگس خوار را به خود جلب نمائيد ، شروع به ايجاد ارتباطات و شهرت خود از طريق گوگل پلاس نمائيد . گوگل پلاس بهتري راه براي اين کار است . محتواي خود ، نظرات خود ، علايق خود ، تجربيات خود و همه و همه چيزهايي که فکر مي کنيد براي جذب کاربران به گوگل پلاس شما خواهد شد را در گوگل پلاس به اشتراک بگذاريد . يک مثبت يک مي تواند قدمي به سوي موفقيت براي شما باشد ( البته منظور از لايک همان پلاس وان است . ) رتبه کار بر و برند هاي شخصي يکي از مهمترين نقاط عطف اين الگوريتم هستند.

هدف خود را از کلمات کليدي و جملات کليدي سايت خود مشخص کنيد
تا به حال دقت کرده ايد شما زماني که در گوگل شروع به تايپ جمله اي مي کنيد ، گوگل بعضي کلمات و يا جملات را به شما پيشنهاد مي دهد ؟ گوگل هميشه بر اساس الگوريتم هاي ذخيره سازي بسيار پيشرفته بهتري کلمات و جملات را به شما پيشنهاد مي دهد . شما هم بايد يک جمله و يا يک کلمه و يا چند کلمه را براي وب سايت خود در نظر بگيريد ، مثلا تصوير زير که آموزش نصب تايپ شده است و خود گوگل جملاتي شبيه به اين و بسيار مرتبط به ذهن شما را نمايش خواهد شد .

پس بايد يک هدف براي خود ايجاد کنيد . بنابر گفته هاي غير رسمي ، در شروع کار حرفه اي الگرويتم مگس خوار ، اين نمايش جملات حرفه اي تر خواهد شد ، پس همين امروز بايد به فکر کلمات کليدي منحصر به فرد براي خود باشيد و يا حداقل اين که به دنبال جمله يا کلمه اي باشيد که مردم زياد به دنبال ان مي گردند .
البته براي سايت هاي خارجي ، يک وب سايت وجود دارد که پيشنهاد هاي فوق العاده براي کلمات مي دهد که آدرس آنUbersuggest نام دارد . اما متاسفانه همچنان ما براي زبان شيرين فارسي سايت اينچنيني را پيدا نکرده ايم .
البته پيشنهادي که ما راي پيدا کردن بهترين کلمات و جلمات براي شما دارد اين است از خود گوگل بپرسيد ، شما کلمات يا جملات مربطو به حوزه کاري وب سايت خود را در گوگل جستجو کنيد ، سپس مشاهده کنيد که چه جملاتي را به شما پيشنهاد مي دهد .

قسمت جستجوي تصوير گوگل يا همان Image Search
گوگل يک چند وقتي هست که ديزاين صفحه تصاوير خود را تغيير داده است به گونه که مستقيما با کليک بر روي تصوير گوگل سرچ مي توانيد وارد صفحه مورد نظر شويد يعني علاوه بر مشاهده تصوير وارد سايت مورد نظر نيز خواهيد شد . پس توجه داشته باشيد که از جستجوي تصاوير گوگل هم مي توانيد ورودي دريافت کنيد البته اگر هوشمند باشيد . البته اگر مي خواهيد در اين راه به خوبي موفق شويد بايد موارد را به درستي رعايت فرمائيد :

استفاده از تصاوير با کيفيت و مفهومي و البته واقعي ( real ) و با حجم مناسب براي ايرانيان
استفاده از صفت alt براي تصاوير
در alt تصواير هم از کلمات کليدي استفاده کنيد ، کلماتي که هم مفهوم تصوير را مي رسناد و هم اينکه کاربرتان را جذب مي کند تا کليک کنند .

بهينه سازي براي موبايل
بنابر بر نظرات کارشناسان خارجي الگوريتم مگس خوار ، نيم نگاهي هم به وب سايت هاي واکنش گرا دارد ، وب سايت هايي که در برابر سايز هاي مختلف مانيتور چه موبايل ، چه تبلت و ... واکنش نشان مي دهند از جمله همين وب سايت . پس سعي داشته باشيد که وب سايت خود را به صورت ريسپانسيو طراحي کنيد .

همانند الگوريتم هاي ديگر شبکه هاي اجتماعي مخصوصا گوگل پلاس را فراموش نکنيد ×!
همواره قدرت شبکه هاي اجتماعي باعث متمايز کردن وب سايت شما با ديگران مي شود . پس آن را فراموش نکنيد . در ضمن توجه داشته باشيد که هموطنان ايراني در همه حا حضور دارند. از فيس بوک گرفته تا لينکدين پس در همه جا حضور پر قدرت داشته باشيد . اگر حتي ممکن هست در اينستاگرام نيز حضور داشته باشيد .

اولين و آخرين راهکار موفقيت " آناليز "
گوگل آناليز خود را نصب کنيد و امار جستجو و امار سايت خود را هر روز و يا بهتر بگويم هر ساعت بررسي بکنيد و اگر نميتوانيد يک تبلت بخريد و هميشه با آن بررسي کنيد ممکن است که کار پر
هزينه باشيد ولي شما را به موفقيت نزديک خواهد کرد ، آناليز سئو بسيار مهم است .

با تحليل هايي که آنالز گوگل به شما مي دهد مي توانيد اطلاعاتي را بدست آوريد که خود به خود باعث انجام کاري مي شود که سايت شما به موفقيت برسد .