چند نکته مهم در افزایش فروش وب سایت های فروشگاهی

هدف نهايي يک وب سايت فروشگاهي جذب بازديدکننده بيشتر و در نهايت فروش بيشتر محصولات است. نحوه طراحي سايت مي تواند تاثير زيادي در روند فروش داشته باشد. با بکارگيري اصول و تغييراتي جزيي در طراحي، مي توان تغييراتي بزرگ را در بازدهي يک وب سايت فروشگاهي ايجاد نمود. در اين مقاله به چند نکته مهم که تجربه کاربري را در جهت بهبود تعامل با کاربر توسعه مي دهد و در نهايت به بالا رفتن نرخ تبديل کاربر به مشتري مي انجامد، مي پردازيم.

اجازه خريد به کاربران مهمان
روند ثبت نام در وب سايت ها طولاني و وقت گير است، امروزه کاربران اينترنت خواهان افزايش سرعت انجام خدمات در بستر اينترنت هستند. شما مي بايست مرحله ثبت نام را در وب سايت خود اختياري نموده و اجازه خريد به عنوان کاربر مهمان را به بازديدکنندگان بدهيد.
وب سايت هاي زيادي مانند آمازون از اين روش جهت فروش سريعتر محصولات به کاربران خود استفاده مي کنند.

جستجوي در دسترس
قرار دادن امکان جستجو در وب سايت هاي فروشگاهي از اهميت زيادي برخوردار است. گاهي اوقات کاربر مي داند که دنبال چه چيز است و فقط از طريق جستجو مي خواهد کوتاه ترين مسير رسيدن به آن را طي نمايد. لذا نمايش فيلد جستجو و فيلترينگ مي تواند به او کمک شاياني نمايد. همچنين شما مي توانيد در صورت موجود نبودن محصول مورد نظر او، محصولات مرتبط ديگري را به او پيشنهاد داده تا در نهايت بتوانيد او را ترغيب به خريد از فروشگاه خود نماييد.

امنيت اطلاعات کاربر

از آنجا که در خريدهاي اينترنتي معمولا پرداخت صورت مي گيرد و کاربر براي خريد مي بايست اطلاعات خود را درج نمايد، امنيت يک وب سايت از نظر کاربران بسيار مهم مي باشد. شما مي توانيد با اخذ گواهينامه هاي امنيتي و در نتيجه ارتقاء امنيت وب سايت خود و نمايش آن به کاربر، اعتماد آنان را به وب سايت فروشگاهي خود جلب نماييد.

منوي بالاي سايت
يکي از عوامل مهم در موفقيت تجربه کاربري در وب سايتهاي فروشگاهي، راهبري خوب کاربر براي پيدا کردن محصول مورد نظر اوست. شما با اختصاص يک منوي جامع با طبقه بندي مناسب، مي توانيد به او در رسيدن هرچه سريعتر به کالاي مورد نظرش کمک نماييد.
اگر در طراحي سايت، منوي بالاي سايت در هنگام اسکرول به پايين به بالاي سايت فيکس شود و پايين بيايد، مي تواند دسترسي بهتري به کاربر ارائه دهد.

در نتيجه با بکارگيري موارد بالا مي توانيد با طراحي وب سايت فروشگاهي حرفه اي، در افزايش تبديل نرخ کاربر به مشتري تاثير زيادي گذاشته و در نهايت وب سايت تجارت الکترونيک موفق تري داشته باشيد. همواره وب سايت خود و رقبايتان را تحليل نموده و از وب سايت هاي پيشرو و بزرگ دنيا الگوبرداري نموده و در وب سايت خود استفاده نماييد.
التج