نکاتی برای بهینه سازی محتوای سایت

سال 2012، سالي با تغييرات فراوان و ملموس براي سئو و مديران سايت‌ها بود. گوگل الگوريتم‌هاي جديد خود را در جست و جو به کار برد و خيلي از سايت‌ها دچار مشکلات فراواني در بهينه سازي و رتبه خود در موتور‌هاي جست و جو شدند. اکثر سئوکار‌هاي با تجربه، سال 2012 را سال سختي دانستند.

on-site seo
به فاکتور‌هاي منتهي ميشود که بر روي سايت شما تاثير دارند و از محدوده سايت شما خارج نميشوند.

ساختار آدرس
آدرس مطالب، يکي از فاکتور‌هاي مهم در بحث بهينه سازي هستند. آن‌ها را جدي بگيريد و حتما آن‌ها را بازنويسي کنيد. سيستم‌هاي مديريت محتوا، به صورت خودکار اين آدرس را براي شما مينويسند، اما بهتر است که کلمات کليدي را در آن‌ها به کار بريد و از نوشتن آدرس‌هاي طولاني خودداري نماييد.

تگ‌هاي Heading
چندين سال است که تگ‌هاي H، يا سربرگ از اهميت بالايي در بحث بهينه سازي سايت‌ها برخوردارند. با اين تگ‌ها، ميتوانيد به موتورهاي جست و جو بفهمانيد که اين جمله، از اهميت بالايي از نظر شما برخوردار است.

کلمات مترادف و مرتبط
سعي کنيد کلماتي را درون متن خود به کار ببريد که ميدانيد نه کاربر را آزار ميدهد و نه به ورودي شما از موتور‌هاي جست و جو آسيب ميرساند. از مترادف‌ها درون متن خود استفاده کنيد تا متن خوبتان به دست تمامي‌جست و جو کنندگان برسد.

تصاوير
تصاوير يکي از فاکتور‌هاي مهم در on page هستند. از تصاوير استفاده کنيد و براي آن‌ها alt و title تعريف کنيد تا موتور‌هاي جست و جو بفهمند که اين تصوير در رابطه با چه چيزي است. از کلمات کليدي در alt تصاوير استفاده کنيد و آنها را به صفحه مادر لينک کنيد. در استفاده از کلمات کليدي در توضيحات تصاوير زياده روي نکنيد و فقط مرتبط ترين آنها را به کار ببريد.

استراتژي‌هاي کلمات کليدي قديمي ‌را دور بريزيد
نيازي نيست که حتما چندين بار کلمات کليدي را به کار ببريد، حتما از 6 درصد چگالي کلمات کليدي پيروي کنيد. محتوا را با ذهنيت اين که داريد براي کاربر مينويسيد، بنويسيد نه صرفا براي موتو‌هاي جست و جو. موتور‌هاي جست و جو بيشتر به کاربر اهمييت ميدهند و دوست دارند تا کاربر به نتيجه مورد نظر و دلخواهش برسد. به کار بردن کلمات کليدي داخل پست را فراموش نکنيد، اما با کلمات کليدي هم، مقاله خود را به اسپم شبيه نکنيد.

کاربرانتان چه کساني هستند؟
مطمئن شويد که ميدانيد کاربرانتان دقيقا چه کساني هستند و به چه چيز‌هايي نياز دارند. بعضي از سايت‌ها براي يک عده خاص مينويسند. پس شما هم همين کار را بکنيد!، بايد بدانيد که خواننده‌هاي سايت تان مثلا سطح علمي‌بالايي دارند يا پاييني که سطح مقاله خودتان را با سطح علمي‌آنها هماهنگ کنيد. گوگل شرکت بزرگي است و مسلما ميداند که مثلا اين محتوا به درد کاربر خورده است يا خير (بر طبق فرضيات) پس کاربران را با هم ترکيب نکنيد و قشر خاصي را انتخاب کنيد.

ويدئو
ويدئو‌ها، يکي از پرمخاطب ترين بخش‌هاي سايت‌ها هستند. به اين فکر نکنيد که سرعت اينترنت در کشور ما پايين است، کاربران ويدئو‌ها را بر متن ترجيح ميدهند. سعي کنيد هر از چند مدت، يک ويدئو در موضوع کاري خودتان در سايت تان منتشر کنيد. ويدئو‌هايتان را در آپارات و يوتيوب منتشر کنيد، اما در سايت خودتان حتما لينک دانلودش را قرار دهيد. کاربران ويدئو‌ها را نزد خود نگه ميدارند و ميتواند اين بحث، کاربران را دوباره به سايت شما بکشاند.

راه را دور نکنيد
موتورهاي جست و جو بايد نتايج مرتبط و به درد بخور را به کاربرانشان به نتايج درآورند. در غير اين صورت آنها را از دست ميدهند. پس سايت خود را پيش موتور‌هاي جست و جو معتبر کنيد و هرگز نگذاريد که با شما مثل يک اسپم برخورد کنند. اگر محتواي مورد نظر کاربر را داريد، پس بگذاريد او به راحتي به هرچه ميخواهد دست بيابد، نه اين که لقمه را دور دهانشان بچرخانيد.

سعي کنيد که باز هم اين توصيه را جدي بگيريد و کاربران را در اولويت قرار بدهيد نه موتورهاي جست و جو را. شايد موتور‌هاي جست و جو، الگوريتم‌هايي دارند که ميفهمند شما براي کاربران کار ميکنيد يا موتور‌هاي جست و جو