معرفی 9 ویژگی که باعث عدم محبوبیت یک وب سایت می شود

به طور عمومي هنگامي که از يک وب سايت صحبت مي شود، نبايد هيچ گونه کمبودي در آن وجود داشته باشد، اما در بيشتر وب سايت ها خيلي کم به آن چه نبايد در وب سايت باشد، پرداخته شده است. اين مسئله تاثير منفي بر عملکرد سايت دارد، زيرا برنامه ريزي ضعيف و غافل شدن از سايت، ممکن است به از دست دادن شغل، مسايل امنيتي، ترافيک کم و ديگر مشکلات منجر شود. هر چند که اين مشکلات قابل رفع است اما ضررهاي زيادي به مدير وب سايت وارد مي کند.با معرفي اين 9 ويژگي که باعث مي شود وب سايت شما محبوبيتي به دست نياورد در سايت سرزمين دانلود با ما همراه باشيد:

عواملي را که باعث مي شود يک وب سايت داراي ترافيک پاييني شود،محبوبيتي به دست نياورد و در پي آن تعداد بازديدکنندگان آن کاهش يابد، در اين مطلب مرور مي کنيم. طراحي وب سايت

1) گذاشتن عکس در صفحه اصلي:
با اين که عکس يک نوع خوش آمدگويي به بازديدکنندگان به شمار مي آيد، برخي کارشناسان عقيده دارند، اين عکس، آمار بازديدکنندگان را کم مي کند. لارينا کيس رئيس بخش کارشناسي موفقيت و عملکرد موسسه مشاوره در فيلادلفيا آمريکا در اين باره در وبلاگ شخصي اش مي نويسد:«ديدن عکس در صفحه اول وب سايت، مانند ملاقات يک شخص جديد است و به جاي پرداختن به مسائل بازديدکنندگان، مانند اين است که به آن ها بگوييد: «من چقدر در عکس، عالي هستم».
موضوع يک وب سايت بايد بيشتر درباره موضوعات بازديدکنندگان باشد و نه در مورد مدير. در اين زمينه مدير وب سايت قبل از هر چيز بايد بازديدکنندگان را به محتواي سايت، علاقه مند کند.

2)زياده روي در پخش قطعات ديداري و شنيداري:
اين مورد شامل هر قطعه ديدني و شنيدني مي شود. از يک طرف تصاوير متحرک گيج کننده و فراوان در صفحه اصلي و از طرف ديگر هر نوع عکس، از مشتريان سايت تا ديگر عکس ها و کليپ ها را مي تواند شامل شود که مورد اول چيزي بيش از بهره گيري بيهوده از فناوري جديد نيست و مورد آخر، گمراه شدن از مسير فعاليت هاي حرفه اي است. گذشته از اين، بارگذاري موسيقي هاي پرزرق و برق و پر سر و صدا مدت زياد ي طول مي کشد و همين امر، بازديدکنندگان سايت شما را فراري خواهد داد.
روت آترلي يکي از شرکاي اصلي مرکز استراتژي هاي خلاق، آژانس ارتباطات مردمي در ريچموند،ب،س،کانادا دراين باره مي گويد: داشتن يک سايت با فناوري قوي براي بسياري از وب سايت ها ضروري است، اما براي حضور فناوري بايد دليلي مهم تر از تحت تاثير قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

3) وجود گزينه هاي گيج کننده فراوان:
طبق بررسي هاي صورت گرفته بيشتر مديران وب سايت ها مايل اند صفحات و مطالب گوناگون زيادي به بازديدکنندگان سايت خود ارائه دهند، اما ساختار سايت بايد به اندازه کافي ساده باشد، تا بازديدکنندگان سر در گم نشوند.
يکي از کارشناسان مايکروسافت در اين باره مي گويد: «از تنظيم فهرست انتخابي با حدود 20 گزينه انتخابي خودداري کنيد، بازديدکنندگان در هر بار مي توانند بين 5 تا 9 مطلب را به خاطر بسپارند. سعي کنيد از اين حد فراتر نرويد، چون در غير اين صورت،آن ها سردرگم مي شوند و در نتيجه سايت شما را رها مي کنند.»

4) اطلاعاتي که ممکن است به حريم شخصي افراد و مسائل امنيتي لطمه وارد کند:
البته اين مسئله تا حد زيادي به ماهيت وب سايت، شغل و کنارآمدن مدير با قضايا بستگي دارد. در هر صورت ضروري است، که مطالب وب سايت را خوب و به دقت بررسي کنيد، تا اطلاعاتي که به مسائل شخصي و مسائل امنيتي ديگران لطمه وارد مي کند و هم چنين مورد علاقه هکرهاست در وب سايت نباشد. در ابتدايي ترين مراحل، بايد از گذاشتن عکس ها، آدرس هاي ايميل و جزئيات شخصي کارکنان در وب سايت خودداري کنيد.

5) گذاشتن اطلاعاتي در وب سايت که به سود رقباي شما باشد:
احتمال اين که افراد، برنامه هاي داده اي را طراحي کنند که مورد علاقه ساير رقباي سايت است، از بين مي رود. برخي بخش هاي اطلاعاتي در نوع خود بي ضرر است، اما در ترکيب با يکديگر، مي تواند مطالب زيادي را درباره فعاليت هاي شغلي، شرکاي استراتژيک، مشتري ها و ساختار دروني سازمان شما آشکار سازد.

6) سخنان نامفهوم و کلمات فني پيچيده:
هدف اصلي بيشتر وب سايت ها، آگاه ساختن بازديدکنندگان از نحوه فعاليت سايت و چگونگي ارائه خدمات و توليدات به بازديد کنندگان وب سايت است. وقتي در سايت خود از زباني فني يا اصطلاحاتي نامفهوم استفاده مي کنيد به طوري که بيشتر مردم از درک آن ها عاجزند در حقيقت به کار بيهوده اي دست زده ايد. در محتواي مطالب سايت از بياني شيوا و مستقيم استفاده کنيد. شرهورويتس متصدي امور تبليغات و نويسنده کتاب اصول کسب درآمد بازاريابي با رعايت حقوق مشتري در اين باره مي گويد: استفاده از کلمات پيچيده يا زياده گويي در اينترنت امري عادي است. اما اين مسئله با صداقت، کيفيت محصولات و درست کاري فعاليت هاي مدير مغايرت دارد.

7) مطالبي که شغل شما را بهتر از آن چه هست، نشان مي دهد:
گاهي اوقات ممکن است مدير وب سايت قصد فروش اجناسي را از طريق وب سايت داشته باشد. کارشناسان فناوري اطلاعات بر اين باورند که: «وب سايت خود را با تبليغات پر نکنيد بلکه آن را به شکل يک مکالمه 2 طرفه بين خود و بازديدکنندگان طراحي کنيد.»

8) مکان هاي گفت وگوي بدون نظارت:
اگر قصد داريد يک محيط گفت وگو ايجاد کنيد، از يک ناظر براي پذيرفتن موارد احتمالي استفاده کنيد به اين ترتيب از هرزنامه ها، درخواست هاي خلاف عرف، نقض حريم امنيتي و ديگر درد سرها دوري کنيد.

9) لينک سايت هاي نامربوط و مطالب قديمي ديگر وب سايت ها:
هيچ چيز به اندازه اطلاعات نامربوط و قديمي بازديدکنندگان سايت را گمراه نمي کند. همين اتفاق در خصوص لينک هايي صادق است که افراد را به صفحات غلط هدايت مي کند. به طور منظم سايت خود را بررسي و لينک هاي تغيير يافته و از رده خارج را شناسايي کنيد.
منبع: سرزمين دانلود