نکات مهم پیش از طراحی وب سایت

امروزه با رشد دنياي وب نياز ما به يک وب سايت براي کسب و کارمان بيش از قبل احساس مي شود. از اين رو به سراغ طراحي وب سايت مي رويم. طراحي وب سايت مناسب مي تواند موجب رونق کسب و کار شود و حتي در بعضي مواقع سرنوشت کاري را تغيير بدهد. پس بايد به نکات مفيد و مورد نياز در طراحي سايت توجه کنيم تا بتوانيم کسب و کار هايمان را بهبود بدهيم. در ادامه نکات مهم پيش از طراحي وب سايت را مطرح مي کنيم که با کمک آن ها مي توانيد يک سايت مناسب براي کسب و کارتان طراحي کنيد.

چند نکته پيش از طراحي سايت
1. مخاطبان
در اولين گام به اين نکته فکر کنيد که چه کساني قرار است مخاطب شما باشند؟ و اين که چه نقشي در طراحي وب سايت شما دارند؟ با طرح اين سوال از خودتان مي توانيد در مورد رنگ زمينه ها و ساير قسمت ها ، قالب وب سايت و محتواي سايت بهتر تصميم گيري کنيد.
2. هدف محتوا
وب سايتي که در طراحي مي کنيد اگر هدف کسب و کاري نداشته باشد علاوه بر اين که براي خودتان مفيد نيست براي ديگران نيز مفيد نخواهد بود. پس در قدم دوم هدفتان از طراحي وب سايت را مشخص کنيد. هدفتان از محتواي داخل سايت و امکاناتي که نياز داريد را مشخص کنيد.
3. مشخص کردن مقدار هزينه براي سرمايه گذاري
در قدم سوم مقدار هزينه اي که مي خواهيد انجام دهيد را مشخص کنيد. بودجه ي شما با امکانات اضافه اي که نياز داريد رابطه ي مستقيم دارد. ما به شما توصيه مي کنيم اگر هنوز ايده ي خاصي براي وب سايتتان نداريد ، هزينه ي زيادي را انجام ندهيد.
4. مشخص کردن نياز هاي خود
در اين مرحله شما مي بايست ليستي از نياز هايتان و هر چيزي که توقع داريد وب سايتتان دارا باشد را تهيه کنيد. اين ليست را به طراح وب سايتتان بدهيد تا بتواند به عنوان الگو در طراحي وب سايت شما از آن ها استفاده کند.
5. تعادل در محتوا
تهيه ي مقالات و محتواي وب سايت بر عهده ي خودتان است. پس براي ارائه ي آن ها برنامه ريزي کنيد. سعي کنيد تعادل را در مطالبتان رعايت کنيد. يعني مقالاتتان طوري نوشته شده باشد که اطلاعاتش بيش از اندازه نباشي و خيلي هم کم نباشد از همه مهتر پس از نوشتن ، يکبار آن را نگاه کنيد تا حاوي اشتباهات نگارشي يا سهوي نباشد. همچنين در مورد تصاوير و ويژگي هاي گرافيکي هم بايد تعادل را رعايت کنيد زيرا استفاده ي بيش از اندازه از آن ها علاوه بر شلوغ کردن ظاهر سايت سرعت لود را نيز کند مي کند.
6. اطمينان از امنيت وب سايت
اگر قصد فروش محصولاتتان را وب سايتتان داريد بهتر است از امنيت آن اطمينان پيدا کنيد. براي اين کار مي توانيد با کارشناس مربوطه يا طراح وب سايتتان صحبت کنيد و مشورت بخواهيد.
7. در آخرين مرحله يعني زماني که طراحي وب سايتتان کامل شده از چند نفر بخواهيد آن را ببينند و نظر بدهند. اين افراد بهتر است با اهداف کاري وب سايت شما همخواني داشته باشند. اگر نظرشان جلب شد و به اين نتيجه رسيدند استفاده از وب سايت شما آسان است ، مي توانيد بگوييد طراحي وب سايت شما صحيح بوده و نکات اصلي در طراحي سايت در آن رعايت شده است.
وب نوش