اهمیت دسترسی در طراحی وب سایت فروشگاهی

همانطور که در مقالات قبلي گفته بوديم، دسترسي آسان و مناسب کاربران، در فروشگاه هاي اينترنتي مي توانيد اهميت فراواني داشته باشد. در اين مقاله به شرح عواملي مي پردازيم که در ساده سازي دسترسي و افزايش قابليت وب سايت نقش مي آفرينند.

مگامنو
اگر تعداد محصولات و طبقه بندي زيادي در فروشگاه خود داريد، مي بايست از مگا منوها جهت کاربري آسانتر آنها استفاده نماييد. سعي نماييد شاخه هاي اصلي را در صدر قرار داده و کاربر با بردن ماوس خود بتواند به زير مجموعه ها دسترسي پيدا نمايد. با استفاده از تصاوير در مگامنوها مي توانيد گروه بندي محصولات را بهتر به کاربر خود نمايش دهيد.

نمايش مسير سايت
شما با نمايش لينکهاي مسير سايت مي توانيد با کاربران دسترسي بهتري جهت بازگشت به مرحله قبل و يا ميانبر زدن به يک مجموعه اصلي را بدهيد.

نمايش تصاوير از زواياي مختلف
شکي نيست که از آنجا که کاربران دسترسي فيزيکي به محصول شما ندارند، مي بايست از تصاوير متعدد با زواياي گوناگون استفاده نمود. تا کاربران بتوانند از تمامي جوانب محصول مورد نظر خود را بررسي نمايند.

جستجوي در دسترس
به وب سايت ebay نگاهي بيندازيد که چطور با استفاده از يک فيلد جستجوي بزرگ و در دسترس، به کاربران خود دسترسي سريعتر و راحت تري را جهت پيداکردن محصولات مورد نياز مي دهد. کاربران با استفاده از ابزار جستجو و فيلترينگ، مي توانند خيلي سريع بدون طي مراحل طبقه بندي مجموعه ها و غيره، به محصول و يا گروه مورد نظر خود دسترسي پيدا نمايند.

فروشگاه اينترنتي ebay

نمايش محصولات مرتبط

شما با نمايش محصولات مرتبط با محصول جستجو شده کاربر، مي توانيد پيشنهادات گوناگوني به او ارائه دهيد. مثلا ممکن است محصول جستجو شده کاربر قيمت بالاي براي او داشته باشد، لذا با نمايش محصولات مرتبط مي توانيد به او دسترسي بيشتري از محصولات مورد نظر او بدهيد.

حفظ محصولات انتخابي در سبد خريد
گاهي مواقع خريداران با حوصله بيشتري به خريد از فروشگاه شما مي پردازند و با اضافه کردن محصولي به سبد خريد، ممکن است به دلايل مختلف وب سايت را ترک نموده و دوباره به آن بازگردند. لذا حفظ محصولات انتخابي قبلي آنها در سبد خريد با شناسايي کامپيوتر و يا اکانت آنها،مي تواند دسترسي سريعتري را به آنها جهت ادامه روند خريد بدهد.

مراحل خريد کوتاه
به عنوان يک طراح سايت حرفه اي تا جاي ممکن مراحل خريد را در وب سايت خود کوتاه نموده تا از سردرگمي کاربر جلوگيري نماييد. با استفاده از تکنيکهاي اي جکس و جي کوئري مي توانيد مراحل پرداخت تک صفحه اي با دسترسي کامل به تمامي جزئيات را داشته باشيد.
التج