الگوریتم پنگوئن بالاخره در سپتامبر 2016 آپدیت شد

بالاخره پس از 2 سال، الگوريتم پنگوئن گوگل بروزرساني شد. همانطور که مي دانيد عمده وظيفه اين الگوريتم، مبارزه با وب سايت هاي اسپم و وب سايت هايي است که با ترفندهاي کلاه مشکي خريد بک لينک و غيره، سعي در بهبود سئو و در نتيجه افزايش رتبه سايت خود دارند. در سال 2014 که اين الگوريتم آپديت شد، شاهد افت رتبه بسياري از وب سايت هاي معروف بوديم و از آن موقع تا حالا هيچ آپديتي از سوي گوگل اعمال نشده بود.

جزييات بروز رساني الگوريتم پنگوئن
هر بار که براي وب سايتي توسط الگوريتم پنگوئن به اصطلاح پنالتي گرفته مي شد و او را جريمه مي کرد، وب سايت جريمه شده مي بايست در صورت رفع خطا، تا آپديت بعدي منتظر مي ماند تا از پنالتي در بيايد. ولي امروز با آپديت اين الگوريتم گوگل گفته که از اين پس، پنگوئن هميشه در صحنه وجود دارد و سيگنالهاي مربوط به رتبه ها را بصورت لحظه اي پردازش مي کند.

گوگل پنگوئن 2016
اين عملکرد جديد پنگوئن بسيار اهميت داشته، چراکه مي تواند با سرعت بيشتري رتبه ها جابه جا شوند. از اين پس وب سايت ها سريع تر جريمه شده و يا با رفع خطا و تخلف، زودتر از پيش از جريمه رها مي شوند. همچنين گفته شده که از اين پس تمرکز اين الگوريتم بر روي صفحات است تا کل وب سايت، اين بدين معني است که اگر صفحه اي از وب سايت با خطا روبرو شد، فقط آن صفحه تحت تاثير پنالتي پنگوئن قرار مي گيرد.

در گذشته، تخلف در صفحات وب سايت، در کل رتبه آن سايت تاثير بد مي گذاشت ولي ظاهرا با اين آپديت جديد و فيلتر قوي، مي توان اميد داشت که ديگر اين اتفاق نيفتاده و تنها صفحه متخلف و يا بخش مربوط به آن جريمه گردد. بهينه سازي سايت
در هر صورت بايد منتظر بمانيم که اين آپديت بزرگ گوگل چه تاثيري بر رتبه وب سايت هاي فعلي خواهد گذاشت و با يادگيري رفتار جديد اين الگوريتم، هماهنگي بيشتري را با آن برقرار نمود.
التج