معرفی CMS رایگان جوملا

امروزه اکثر مشاغل به يک سايت اينترنتي براي تبليغات و معرفي کسب و کار خود نياز دارند. همانگونه که يک کارت ويزيت براي رونق کسب و کار نياز است، براي تبليغات و معرفي در دنياي مجازي نيز به سايت نياز داريد. در اين مطلب يک CMS که براي راه اندازي يک سايت اينترنتي به کار ميرود را معرفي خواهيم کرد. طراحي سايت

جوملا يک سيستم مديريت محتوا رايگان است که تحت اجازه نامه GNU/GPL بوده و به زبان PHP منتشر ميگردد. از يک فريمورک مبتني بر MVC بهره ميگيرد و براي ذخيره سازي اطلاعات از پايگاه داده MySQL استفاده ميکند.
جوملا برگرفته شده از سيستم ديگري به نام مامبو است. در سال 2005 گروهي از توسعه دهندگان و برنامه نويسان مامبو از اين گروه جدا شده و و در قالب گروهي ديگر به نام Open Source Matters اقدام به انتشار مامبو 4.5.2.3 با نام جديد جوملا نسخه 1.0 کردند. بعد از آن اين دو سيستم به صورت جداگانه توسعه داده شدند.

براي راه اندازي يک سايت، جوملا از امکانات کافي برخوردار است. بيش از 7400 افزونه براي جوملا ساخته شده که اکثرا رايگان هستند.
بسياري از سايت هاي معتبر ايراني و خارجي از جوملا استفاده ميکنند.

با استفاده از جوملا به راحتي ميتوانيد سايت خود را مديريت کنيد و براي اين کار نياز به دانش برنامه نويسي نداريد. محيط آن کاربر پسند و بسيار ساده طراحي شده است به طوري که کاربران مبتدي نيز ميتوانند با آن کار کنند.
جوملا فقط براي کاربران مبتدي طراحي نشده است امکانات گسترده و فراواني دارد. وجود قالب هاي متنوع و بسيار زياد آن باعث ايجاد سايت هاي متنوع با اين سيستم مديريت محتوا شده است.
جوملا از امنيت نسبتا بالايي برخوردار است. رايگان بودن آن دليل بر کيفيت پايين نيست. جوملا تاکنون موفق به دريافت جوايز بين المللي گوناگوني شده است و از سيستم هاي مديريت محتواي تراز اول دنيا به شمار ميايد.
جوملا براي زيان پارسي نيز بومي سازي شده است و کاربران ايراني نيز ميتوانند از آن استفاده کنند.
منبع: سرزمين دانلود