نکات مهم در طراحی سایت

موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشترکي در طراحي وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب مي نمايند. رعايت اين نکات ميتواند براي طراحي سايت ي که جستجوکننده را تبديل به خريدار کند، شما را ياري دهد.

1. سرعت در بارگذاري:
آزار دهنده ترين نکته براي کاربر در هنگام بازديد از سايت، انتظار بيش ازحد براي بارگزاري سايت است که اگر اين زمان از يک حد مجاز بيشتر شود باعث آزردگي کاربر خواهد شد، حتي اگر سايت شما يکي از بزرگترين سايت ها باشد.

2. داشتن هويت شفاف و آشکار محتوا در وب سايت
بايد مطالب موجود در سايت به صورت شفاف و بدون ابهام بيان شود. بازديدکنندگان اين موضوع را که متوجه نشوند مطالب سايت درباره چيست را نمي پسندند. اجازه ندهيد تلاش بازديدکنندگان شما براي کشف مطالب وب شما براي بدست آوردن اين که وب شما درباره چه موضوعي مي باشد، تلف شود. از ابتداي طراحي وب، شفافيت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشيد. داشتن تيتر توصيفي در صفحه اول وب سايت روش بسيار مناسبي است براي اعلام اين که مطالب وب شما از چه موضوعي سخن مي گويد.
همچنين انتخاب کلمات کليدي مرتبط براي صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نيز عمل مي کند. بنابراين هميشه از کلمات کليدي مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نماييد.

3. ساده نگه داشتن طراحي وب خود
براي جلب توجه افراد خيلي تلاش در استفاده از انواع روش هاي غيرضروري نکنيد (آيا کسي واقعاً به فلش و يا نشانگر نياز دارد؟) تمرکز خود را بر روي قابليت هاي استفاده از وب، فروش، تبديل بازديدکنندگان به خريدار و خريداران متمرکز کنيد. وب سايت هايي که طراحي ساده اي دارند نيز اين قابليت را دارند.

4. جلب توجه با استفاده ازفضاي سفيد!
در طراحي وب خود از ايجاد شلوغي و آشفتگي مطالب بپرهيزيد. سعي در ايجاد يک وب سايت مرتب و کاربر پسند براي بازديدکنندگان و جستجوي سريع و آسان آن در وب داشته باشيد. به خاطر داشته باشيد فضاي سفيد در طراحي وب کمک زيادي به طراح مي کند. همچنين اگر وب سايت شما داراي محتواي زياد و صفحات زياد مي باشد، اضافه کردن يک کادر جستجو براي جستجوي آسان و سريع بازديدکننده ضروري مي باشد.

5. مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سايت قرار دهيد
وجود و يا عدم وجود صداقت در مطالب وب سايت شما تاثير مستقيمي بر فروش محصولات شما و در نهايت موفقيت شما خواهد داشت. اگر در وب سايت خود فروش مستقيم محصولات داريد، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسيار مهم و ضروري مي باشد. اگر حفظ حريم خصوصي براي شما مهم است، مي توانيد از خدمات لينک هايي که اتوماتيک آدرسهاي ايميل را دريافت مي نمايند استفاده کنيد.

6. آسان سازي فرايند خريد
حرکت از صفحه اصلي به صفحه محصولات و چشم انداز آن در صفحه اصلي را براي بازديدکنندگان آسان نماييد. اين چشم انداز را به صورت زنجيروار نسازيد، که باعث مي شود افراد براي مشاهده و خريد، تمامي صفحات را يکي پس از ديگري براي پرداخت پول به شما سپري کنند. در غير اين صورت آنها را از دست خواهيد داد.

7. آسان سازي دستيابي افراد به وب سايت
به ياد داشته باشيد تا حد امکان چشم انداز وب سايت خود را از طريق خبرنامه. RSS feed و ديگر مطالب در بالاترين حد ديد نگه داريد.

8. به روز رساني مطالب وب، به طور منظم
با اين روش انگيزه اي در کاربران ايجاد ميشود که براي خواندن مطالب جديد به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهاي جستجو به مطالب جديد واکنش خاصي دارد. بنابراين از طريق به روز رساني مطالب به صورت منظم به سئو (بهينه سازي) وب سايت خود کمک مي کنيد.
منبع: سرزمين دانلود