آموزش برداشتن قالب یک سایت

اگر به طراحي سايت علاقه دارند و اطلاعاتي هم درباره ساخت سايت داريد شايد با ديدن يک سايت بخواهيد قالب آن را داشته باشيد و روي آن کار کنيد. براي اينکه بتوانيد قالب يک سايت را داشته باشيد بايد آن را استخراج کنيد. در ادامه مطلب روش برداشتن قالب يک سايت را آموزش خواهيم داد.

ابتدا وارد سايت مورد نظر شويد.
سورس کد اصلي سايت را با فشار دادن کليد هاي (Ctrl + U) باز کنيد
پس از انجام اين امر هر آن چه کد در صفحه ميبينيد کپي کرده و در نرم افزار (NotePad) و يا (++NotePad) و يا (Dream Viewer) رفته و Paste کنيد.
بعد از اين کار شما ميبايست کليه فايل هاي استايل و فايل هاي جيکوئري را که در سورس کد ها مشاهده ميکنيد باز کرده و سپس آنها را در پوشه اي مخصوص ذخيره نماييد.
ميبايست يک پوشه درست کرده و تمام فايل هاي HTML ، CSS و Jquery را ذخيره کنيد (فايل هاي جيکوئري با پسوند JS) قابل مشاهده ميباشند
پس از انجام اين امر لازم است کليه فايل هاي اين سايت را ذخيره کرده (Ctrl + S) و سپس Web Page Complete را انتخاب و تمامي فايل هاي اين سايت را ذخيره کنيد.

سپس در نرم افزار هاي نوت پد پلاس پلاس ، دريم ويور و يا نوت پد ساده ميتوانيد فايل هاي خود را مرتب کرده و مشابه سايتي که در نظر داشتيد را داشته باشيد.

در نظر داشته باشيد زمان کار با نوت پد پلاس پلاس ميبايست زبان (Language) خود را روي PHP يا HTML قرار دهيد و Encoding را بر روي UTF-8 قرار دهيد تا بهم ريختگي نداشته باشيد و بتوانيد راحت کار کنيد.

پس از اين قالب خود را در قالب يک فايل Html ذخيره کرده و طبق آدرس دهي هاي سايت (مثلا فايل Style.css در پوشه CSS ميباشد) ميبايست به آنها آدرس دهيد و يا از کدها جاي آنها را تغيير دهيد.
منبع: سرزمين دانلود