آموزش طراحی سایت داینامیک در دریم ویور

طراحي وب سايت - براي اينکه دريم ويور با زدن کليد F12 صفحات ASP و مانند آنرا بصورت دايناميک لود کند بايد فايل هاي سايت خود را در يک پوشه ريخته باشيد و بعد در IIS يک دايرکتوري مجازي با آدرسي که فايل ها در آن است بسازيد .

ساخت دايرکتوري مجازي :
وارد کنترل پنل شده و سپس وارد Administrative Tools شويد. Internet Information Services را باز کنيد .در سمت چپ پنجره اي که باز ميشود نام کامپيوتر شما را نوشته و جلوي آن local computer نوشته شده .+ بعلاوه کنارش را بزنيد تا باز شود و سپس web sites را باز کنيد و روي default web site کليک کنيد . حال به منوي ACTION برويد و از زيرمنوي NEW بايد Virtual Directory را بزنيد . با زدن اي گزينه مراحل ساخت دايرکتوري مجازي باز ميشود . در بخش Alias نامي را بعنوان نام مجازي آن انتخاب کنيد و به صفحه بعدي برويد .در اينجا از شما Directory را ميخواهد . با زدن browse يک پوشه را انتخاب کنيد .در صفحه بعدي 5 گزينه است که اجازه هاي دسترسي را بايد معين کنيد :

گزينه Read : اجازه خواندن فايل ها را ازين دايرکتوري ميدهد .
گزينه Run Scripts : اجازه اجراي کد هايASP را توسط سرور که همان رايانه شخصي شماست مي دهد .
Execute : براي اجراي CGI است که امروزه کاربر زيادي ندارد .
Write : به شما اجازه نوشتن روي فايل هاي شاخه مذکور را مي دهد .

Browse : آيا تا کنون شده وارد سايتي شويد و بجاي اينکه صفحه باز شود ، ليست فايل هاي موجود در آن بصورت يک windows Explorer بشما نشان داده شود ؟ اگر اين گزينه را تيک بزنيد اين امکان براي بازديد کنندگان سايت شما فراهم ميشود که در صورتي که يک پوشه شامل فايل HTML پيش فرض براي باز شدن نبود ، بازديد کننده فايل هاي موجود در آن پوشه را ببيند . تيک زدن اين گزينه بخصوص در سرور ها کار خطرناکي است . چون هکر ها را در کارشان ياري ميکنيد .

بازدن Finish کار تمام شده و حال در زير شاخه default web site شما يک پوشه مجازي بنام mysite مي بينيد. براي بازکردن فايل هاي داخل اين پوشه (مثلا فايل index.asp ) روي فايل کليک راست کنيد و browse را بزنيد . يک پنجره مرورگر با آدرسي مانند http://localhost/mysite/index.asp باز ميشود .

تعريف سايت دايناميک در دريم ويور :
در پنجره site گزينه Edit sites را بزنيد و new را براي تعريف سايت دايناميک برگزينيد . نامي وارد کنيد و بصفحه بعد برويد .در اينجا گزينه YES,I want to use a server technology را برگزينيد و از پنجره زيرين نوع تکنولوژي مورد نظرتان مانند ASP يا CF را انتخاب کنيد .در صفحه بعد آدرس پوشه مجازي را بايد بدهيد. d:inetpubwwwrootUnnamed Site 1 اين آدرس بصورت پيش فرض انتخاب شده . چرا ؟ چون در IIS پوشه مذکور بعنوان يک پوشه مجازي تعريف شده است . اما شما آدرس خودتان را از روي هارد وارد کنيد . در صفحه بعد هم بايد آدرس مجازي همان پوشه قبلي را بدهيد که http://localhost/mysite است . در صفحه بعد از شما مي پرسد که آيا هنگام اتمام ويرايش صفحات شما فايل ها را در پوشه ديگري کپي ميکنيد ؟ گزينه NO انتخاب شده است . به همين صورت رهايش کنيد .در صفحه بعد Done را بزنيد و کار تمام شد .
منبع: سرزمين دانلود