روش دکمه نامرئی(Ghost Button) در طراحی سایت چیست؟

دکمه نامرئي يا Ghost Button در طراحي سايت، الماني شفاف و تو خالي است که براي جلب توجه کاربر در جاهايي خاص از سايت قرار ميگيرند.
براي طراحي دکمه هاي نامرئي معمولا از اشکال هندسي مانند : مربع، مستطيل، دايره و يا شش وجهي به صورت توخالي استفاده ميشود که همانند شيشه شفاف و ناپيدا بنظر ميرسند اين دکمه ها را معمولا بزرگتر از المان هاي ديگر ميگذارند و اکثرا در جاهاي خاص و قابل ديدن از آن استفاده ميکنند تا کاربران را براي کليک کردن ترغيب کند.
دکمه نامرئي ها اصول خاصي دارند که در زير به آنها اشاره شده است البته امکان دارد از همه ي اين خاصيت ها برخوردار نباشند اما دکمه نامرئي بسياري از اين ويزگي ها را داراست.

اصول دکمه نامرئي
- دکمه هاي نامرئي نسبت به ساير دکمه هاي سايت، بزرگ تر هستند.
- اين دکمه ها معمولا در محيطي قابل ديدن و قرار ميگيرند و برجسته هستند.
- دکمه نامرئي مي تواند به صورت منفرد و يا همراه با مجموعه اي از دکمه هاي کوچک طراحي شود.
- اين دکمه ها در انواع طراحي هاي flat استفاده مي شوند.
- دکمه مورد نظر توخالي است.
- اطراف آن يک شکل هندسي ساده با خطي ضخيم است.
- حاوي يک متن ساده است.
- رنگ آن اغلب سفيد و يا مشکي است.
- آيکن هاي هندسي و کوچک مي توانند در کنار دکمه هاي نامرئي قرار بگيرند، اما مي بايست در استفاده از اين آيکن ها صرفه جويي کرد.

دلايلي که با دکمه نامرئي سايتتان بهتر مي شود چيست؟
- طبيعت ساده دکمه هاي نامرئي باعث مي شود که طرح زمينه ي سايت بهتر خود را نشان دهد و در سايت هايي با تصاوير بزرگ بسيار زيبا به نظر مي رسد.
- دکمه هاي نامرئي را ميتوان با هر تکنيک طراحي سايت ديگري همگن ساخت، چرا که شفاف بوده و حالتي نامرئي دارند و دکمه اجازه دارد که طرح خود را از فضاي اطرافش بگيرد.
- دکمه هاي نامرئي در ادامه ي ظهور طراحي flat به وجود آمده اند و در مسير پيشرفت طراحي قرار دارند، زيرا با تکنيک هاي جديد طراحي سايت سازگاري بالايي دارند.
- ساخت و طراحي دکمه هاي نامرئي کاري آسان است، به خاطر داشته باشيد که اين دکمه ها بايد ساده باشند. دکمه هاي نامرئي مي بايست اثري نامحسوس داشته باشند نه اينکه جلب توجه کنند.
- دکمه هاي نامرئي براي پيشنهادات خاص مثل :”هم اکنون سفارش دهيد” ، ” با ما تماس بگيريد” و يا” اينجا را کليک کنيد” استفاده مي شوند. در برخي از نمونه هاي طراحي سايت، دکمه هاي نامرئي تنها المان بزرگي است که در صفحه نمايش قرار دارد و به همين دليل توجه کاربران را جلب مي کند تا روي آن کليک کنند و اين دقيقا همان ويژگي اي است که يک رابط کاربري قوي به آن نياز دارد.
- دکمه هاي نامرئي باعث مي شوند که طراحي سايت حرفه اي تر به نظربرسد. سادگي در طراحي هميشه حرف اول را مي زند.
مشکلاتي که دکمه نامرئي در طراحي سايت ايجاد ميکند چيست؟
- دکمه نامرئي علاوه بر زيبايي و نکات مثبتش يک سري موارد منفي در سايت نيز دارد.
- در برخي موارد دکمه هاي نامرئي ممکن است خيلي شبيه به زمينه شوند و کاربر را گيج کنند.همه ي کاربران درباره ي اين نوع از طراحي مطلع نيستند و ممکن است براي تشخيص اينگونه دکمه ها و چگونگي استفاده از آن دچار مشکل شوند.
- دکمه هاي نامرئي را بايد درجايگاه و اندازه مناسب قرار داد. به خاطر داشته باشيد مکاني را براي آن در نظر بگيريد که هم ديد خوبي داشته باشد و هم بر روي نکته کليدي تصوير شما قرارنگرفته باشد.
- دکمه هاي نامرئي گاه جذابيت بيشتري نسبت به تصوير دارند و همين امر موجب ناديده ماندن بخش هاي مهمي از تصاوير شما ميشود.
- برخي از متن ها و عباراتي که بعنوان متن دکمه انتخاب ميشوند بسيار پيچيده هستند. متني که در اين دکمه استفاده مي شود بايد واضح و قابل درک باشد
- قبل ازاينکه شهرت و زيبايي اين دکمه ها را در نظر بگيريد، مطمئن شويد که اين دکمه در طراحي سايت شما کاربرد داشته و همخواني لازم با ساير المان هاي سايت را دارد.
سي ار کو