اجرای کدهای جاوا اسکریپت روی کامپیوتر به‌صورت آفلاین

بيشتر افراد براي کاربردي کردن وبلاگ يا سايت‌هاي خود از کدهاي جاوااسکريپت استفاده ميکنند اما اکثر کاربران براي تست اين‌گونه کدها آن‌ها را مستقيم وارد قالب وبلاگ خود ميکنند که اين‌کار چندان به صلاح نيست. قصد داريم ترفندي را به شما معرفي کنيم که با بهره‌ گيري از آن مي‌توانيد اين کدها را روي کامپيوتر و بدون نياز به اتصال به اينترنت امتحان کنيد و پس از تاييد، آن‌ها را در وبلاگ خود قرار دهيد. طراحي وب سايت

براي اين‌کار در فضاي خالي از صفحه دسکتاپ، راست‌ کليک کرده و از New>Text Document را انتخاب کنيد. خواهيد ديد که نرم‌افزار Notepad باز مي‌شود. حال کد مربوطه را داخل Notepad از طريق Copy و Paste وارد کنيد. پس از کپي کدهاي فوق، از منوي File بر روي Save as کليک کنيد. سپس فايل را با نام مورد نظر و پسوند.html ذخيره کنيد. همچنين در صورتي که در ميان کدها عبارت فارسي وجود دارد، گزينه Encoding را بر روي UTF-8 تنظيم کنيد. سپس روي دکمه Save کليک کرده و فايل را ذخيره کنيد.

حال کافي است فايل ذخيره شده را توسط يک مرورگر وب باز کنيد تا شاهد عملکرد کد جاوا باشيد.
در پايان دقت کنيد ممکن است هنگام بازکردن فايل توسط مرورگر اينترنت‌اکسپلورر، نوار زردي در بالاي صفحه مشاهده شود. شما بايستي روي آن نوار راست‌ کليک کرده و گزينه Allow Blocked Content را انتخاب کنيد.

نکته: دقت داشته باشيد ممکن است همگي کدهاي جاوا تحت اين روش عمل نکنند. 

منبع: سرزمين دانلود