مراحل راه اندازی سایت اینترنتی

امروزه سايت هاي اينترنتي، همانند کارت هاي ويزيت در تجارت و يا فروشگاه هاي زنجيره اي ميباشند که از اهميت زيادي برخوردار هستند.
در اين مطلب مراحل ساخت يک وب سايت اينترنتي از صفر تا صد را برايتان توضيح خواهيم داد. طراحي سايت

1. انتخاب نام سايت
براي سايت اينترنتي خود يک نام مناسب انتخاب کنيد. نامي که هم زياد طولاني و گيج کننده نباشد و هم بتواند فعاليت کاري شما را در خود جاي دهد.

2. خريد نام سايت ( دامنه)
نام سايت که با اسم دامنه (Domain) شناخته ميشود را از شرکت هاي معتبر خريداري نماييد. سعي کنيد به صورت طولاني مدت اين نام را خريداري کنيد.

3. فضاي سايت
سايت اينترنتي احتياج به بستري در دنياي مجازي دارد تا بتوان فايل هاي مربوطه را در آنجا قرار داد. اين فضا مانند هارد کامپيوتر شما ميباشد با اين تفاوت که اين کامپيوتر در جاي ديگري قرار دارد و شما فقط از راه دور به آن دسترسي داريد.
فضاي لازم براي سايت اينترنتي هاست (Host) نام دارد. هاست خود را سعي کنيد از شرکت هاي معتبر خريداري کنيد. زيرا امنيت و سرعت يک هاست براي سايت اينترنتي بسيار اهميت دارد.

4. انتخاب نرم افزار سايت
سايت هاي اينترنتي به 2 نوع تقسيم بندي ميشوند.
استاتيک
دايناميک

استاتيک:
سايت هايي که از نظر محتوا ثابت هستند و شامل يک يا چند صفحه به صورت ثابت ميباشند و تغييرات بسيار کمي در دراز مدت ممکن است در آن صورت پذيرد. براي تغيير در سايت هاي استاتيک بايد فايل هاي آن مجدد بر روي هاست بارگذاري گردد.

دايناميک:
سايت هايي که از نظر شکل و محتوا دائما در حال تغيير هستند. اين سايت ها اغلب از CMS ها براي راه اندازي استفاده ميکنند. قابليت ثبت نام کاربر، نظر سنجي، به روز شدن مطالب، ويرايش از طريق پنل مديريت و ... از ويژگي هاي سايت هاي دايناميک هستند. مانند سايت هاي دانلود و سايت هاي خبري

5. آپلود محتواي سايت
بعد از انتخاب نرم افزار مورد نياز براي سايت خود بايد آن را بر روي فضاي هاست آپلود کنيد و در صورت نياز آن را نصب نماييد.
براي اين منظور اغلب از اکانت هاي FTP استفاده ميگردد. به اين شکل که يک اکانت FTP در سرور ايجاد شده و شما به وسيله يک نرم افزار FTP Client به سرور ريموت شده و در پوشه مخصوص فايل هاي سايت خود را آپلود کرده و نصب ميکنيد.

6. توليد محتوا و جذب بازديد کننده
براي سايت خود شروع به توليد محتوا، اخبار جديد و منحصر بفرد نماييد.
براي بالا بردن بازديد بايد سايت خود را به موتور هاي جستجو معرفي کنيد. سئو سايت را همواره مورد توجه قرار دهيد تا موتور هاي جستجو بهتر بتوانند سايت شما را جستجو کنند. از کلمات کليدي مناسب استفاده کنيد.
بالا رفتن بازديد يک سايت، يا به زمان زياد و کار مداوم نياز دارد، و يا به سرمايه بسيار براي تبليغات گسترده
 منبع: سرزمين دانلود