چگونه سرعت ایندکس سایت خود را افزایش دهیم؟

1 - ايجاد اکانت گوگل وبمستر
مهم ترين قدم براي بهبود هر سايتي نصب يک آمارگير قوي و همچنين ايجاد يک گوگل وبمستر مي باشد.شما ميتوانيد سايت خود را به گوگل معرفي کنيد واز بازديد ربات هاي گوگل به سايت خود مطلع شويد.

2 - استفاده از Fetch as Google
شما در اکانت گوگل وبمستر ميتوانيد درخواست بررسي از سايت خود و صفحات مشخصي که ميخواهيد را ثبت کنيد. که اين کار به شناسايي صفحات جديد سايت شما کمک زيادي ميکند.

براي ايندکس سايت از اين طريق از نوار کناري و در بخش Health بر روي گزينه Fetch as Google کليک کنيد. آدرس مورد نظر خود را در باکس سفيد رنگ وارد کرده و بر روي دکمه Fetch کليک کنيد. پس از بارگزاري مجدد صفحه وضعيت به Successful تغيير مي يابد. در اين زمان براي ثبت نهايي دکمه Submit to Index را بزنيد.

استفاده از Fetch as Google براي ايندکس سايت
براي ايندکس سايت از اين طريق شما دو گزينه پيش رو خواهيد داشت، يا خود صفحه را بررسي ميکنيد يا آدرس مورد نظر با تمام لينکهاي موجود در آن را. در هر ماه تنها 10 بار ميتوانيد از روش دوم و 2000 بار از روش اول براي ايندکس سايت استفاده کنيد.

3 - سايت مپ يا نقشه ي سايت
نقشه ي سايت به عنوان نقشه اي براي هموار کردن راه ربات هاي گوگل استفاده مي شوند که به آنها در پيدا کردن صفحات داخلي کمک زيادي خواهد کرد.شما ميتوانيد براي بهبود در ايندکس شدن صفحات خود يک نقشه ي سايت بسازيد.

4 - لينک دهي در سايت
اگر صفحاتي که از نظر گوگل خوب هستند به شما لينک داده شده باشند گوگل به راحتي صفحات شما را ايندکس ميکند.براي انجام گرفتن اين کار شما بايد لينک سايت خود را در سايت هاي خارجي بگذاريد يعني لينک دهي خارجي کنيد تا آن سايت ها به شما لينک مناسبي داشته باشند.

5 - فوايد گوگل پلاس
براي بهبود ايندکس سايت خود يک گوگل پلاس بسازيد و در قسمت About آن سايت خود را معرفي کنيد.اين شبکه به دليل مورد توجه قرار داشتن گوگل تاثير خوبي بر ايندکس شدن سايتتان مي گذارد.همچنين شبکه هاي اجتماعي محبوب ديگر مانند: اينستاگرام ، توييتر ، لينکداين و ... مي تواند تاثير مثبتي داشته باشد. طراح سايت حرفه اي

6 - تاثير کد نويسي بر ايندکس شدن
اگر ميخواهيد صفحات سايتتان بهتر ايندکس شود بايد از کد نويسي بهينه و مفيد استفاده کنيد. اگر ميخواهيد کد هاي HTML خود را بررسي کنيد بهتر است به سايت W3.org برويد و توسط ابزار چک کننده کد هاي خود را بررسي کنيد. و رعايت نسبت متن به کد در اين موضوع تاثير خواهد داشت.

7 - افزايش سرعت برابر است با ايندکس بهتر
اگر نکته ي کاهش زمان در بارگذاري سايتتان را رعايت فرماييد ميتوانيد ايندکس بهتري داشته باشيد. زيرا سايتي که بارگذاري سريع تري داشته باشد از نظر کاربرا محبوب تر است.

8 - لينک دهي داخلي
سعي کنيد در مطالب خود از لينک هاي داخلي استفاده کنيد و لينک دهي مرتب با مطالب خود بدهيد.اين لينک دهي باعث مي شود که ربات هاي گوگل هنگام ايندکس کردن به صفحات ديگر سايت شما برود و زمان زيادي را در سايتتان بگذراند و اين موضوع باعث بهبود در ايندکس سايتتان مي شود.

9 - توليد محتواي مفيد و با کيفيت
سعي کنيد به طور مرتب در يک بازه زماني مشخص مطالب مفيد و جديدي در سايت خود بگذاريد . و گاهي مطالب قديمي خود را تازه کنيد اين کار باعث جذب کاربران و همچنين ايندکس بهتر مي شود.ربات هاي جستجوي گوگل نيز در اين بازه زماني وضعيت ايندکس سايتتان را به روز مي کند.
در نهايت شما ميتوانيد با استفاده از پنل مديريت گوگل وبمستر خود و بخش Index Status وضعيت ايندکس سايت خود را مشاهده کرده و تعداد صفحات ايندکس شده از سايت در گوگل را با توجه به تاريخ مشاهده کنيد.
سي ار کو