طراحی وب سایت در سال 2016

روش هاي طراحي سايت 2016 احتمالا مي تواند در دو حرف خلاصه شود : U و X . و شايد يک کلمه ديگر : mobile . اين روند بهترين روش ها را براي UX و پلت فرم موبايل دنبال مي کند . UX و موبايل در چند سال گذشته بيشتر در ديد بودند . ولي امروزه آنها در تمرکز اصلي طراحان وب سايت با يک رابط کاربر منظم هستند .
امسال ما پالايش و استاندارسازي بيشتري بر روي روش هاي موجود خواهيم ديد. خواهيم ديد که مفاهيم از فقط ايده آل به سمت استاندارها پيش مي روند . از يک قاعده جديد به يک روش معمول .
Material Design
Material Design يک جايگزين براي طراحي فلت هستند که برخي از عناصر گرافيکي زيبا را به ارمغان مي آورد . اين يک مجموعه از استاندارهاي طراحي گوگل است که عناصر را با استفاده از مفهوم لايه موجود در نرم افزارهاي ويرايش عکس ، جدا مي کند .
اين روش مي تواند بر حسب نياز ذخيره کند و پاک کند . حتي انيميشن هايي را که به طور معمول بايد به صورت دستي ايجاد شود را مي سازد .
اين يک زبان طراحي با مجموعه خاصي از دستورالعمل هاست که خارج از حدس و گمان است . از آنجايي که اين استانداردها بوسيله گوگل منتشر شده است ، آنها مطمئن هستند که حمايت گسترده اي از آنها خواهد شد . بهرحال پيوستن به دستورالعمل هاي سخت گيرانه و محکم ، مانع از ايجاد خلاقيت مي شوند . من اين موضوع را يک چالش در اين دستورالعمل در زمينه رشد خلاقيت مي بينم.
در مقايسه با طراحي فلت
Material Design از طراحي فلت متمايز است . طراحي فلت ، طراحي بر اساس نمايش رابط کاربر و عناصر گرافيکي است . طراحي فلت همه چيزهاي زرق و برق دار که باعث انحراف از موضوع شده راحذف مي کند و ميزان اطلاعاتي است که خواننده مجبور است با آن مواجه شود را کاهش مي دهد. اين طراحي رنگ هاي solid لبه هاي تيز و خطوط نازک دارد .
طراحي تخت براي خواندن روي دستگاههاي موبايل مناسب و آسان است و به خوبي کار مي کند . به سرعت بارگذاري مي شود . مشکل اين است که اين ظاهر ثانويه است که ميزان رنگ ها يي که شما مي توانيد استفاده کنيد را محدود مي کند و گاهي بسيار عمومي و معمولي به نظر مي آيد .
طراحي تخت جايي نمي رود . اين روش در واقع با Material Design سازگار شده و خاصيت واکنش گرايي و حداقل سازي را خواهد داشت . تمرکز روي خاموش کردن آنچه که نياز نيست ، مي باشد بطوري که آنها مي تواند روي چيزهايي که نياز است متمرکز شوند . اين روش توازن کامل بين اين دو را پيدا خواهد کرد .
Material Design بر مبناي 3d است . اين انتخاب بهتري براي کساني است که برخي از طراحي هاي بصري شيک را مي خواهند . Material Design برخي ازعناصر طراحي را به شما مي دهد . شما تنها با داشتن رنگ و بدون انيميشن گير نخواهيد کرد .
Material Design روي دستگاههاي موبايل تمرکز بيشتري دارد چرا که مصرف کنندگان بيشتر در حال استفاده از تلفن ههاي هوشمند و تبلت ها نسبت به دستگاههاي اصلي هستند . ساده سازي و بالابردن سرعت در اين روش مدنظر است . انتظار مي رود طراحي مواد تبديل به استانداردي در طراحي وب شود .
وب نوش