آموزش باز کردن حساب گوگل وبمستر تولز

گوگل وبمستر تولز مجموعه اي از ابزار رايگان گوگل است که نه تنها باعث آسانترن شدن پيمايش وب سايت شما و ثبت صفحات آن توسط گوگل بلکه به بهبود رتبه بندي سايت شما در نتايج گوگل نيز کمک خواهد نمود و امکانات مختلفي را به وب مستر سايتها ارائه مي دهد. يکي از ابزار مهم آن تجزيه و تحليل ترافيک وب سايت شماست. افزايش رتبه سايت

امکانات گوگل وبمستر چيست؟
مختصري از امکانات کاربردي وبمستر تولز به شرح زير است:
امکان بررسي جستجوها و تحليل کلمات کليدي جستجو شده کاربران سايت شما
فهرستي از لينکهايداخلي و خارجي وب سايت شما
ثبت نقشه سايت در آن براي ايندکس بهتر صفحات
توليد فايل robots.txt و حذف صفحاتي خاص در نتايج جستجوها
بررسي کلمات کليدي صفحات سايت شما و ...
ليست بالا گزيده اي از امکانات گوگل وب مستر است که اهميت استفاده از اين ابزار را براي ما روشن ميسازد.

1- ثبت سايت در گوگل وبمستر تولز و مديريت آن
فعال کردن گوگل وبمستر براي سايت شما بسيار ساده مي باشد، کافيست مراحل زير را جهت ثبت سايت خود در گوگل انجام دهيد.

مرحله 1: به آدرس سرويس Google webmasters tools برويد و با استفاده از مشخصات اکانت گوگل خود وارد حساب کاربري خود شويد.

مرحله 2: پس از ورود به اکانت خود بر روي ADD SITE کليک نموده و آدرس سايت خود را وارد نماييد، سپس بر روي دکمه next کليک نماييد. حال در اين مرحله شما نياز به وريفاي سايت خود داريد تا مشخص شود که واقعا مدير سايت درج شده هستيد. ابتدا فايل HTML verification را دانلود نموده و سپس آنرا با ورود به محيط ftp يا cpanel هاست، در ريشه سايت آپلود نماييد. پس از آپلود روي دکمه verify کليک نماييد.
مرحله 3: حال پس از انجام مرحله وريفاي، به صفحه داشبورد مديريت سايت ها مي رويد که تمامي امکانات و منوهاي گوگل وب مستر در آن قابل دسترسي است.

2- ثبت نقشه سايت در گوگل
به منوي Crawl>Sitemaps رفته و بر روي دکمه قرمز رنگ Add/test sitemap کليک نماييد و آدرس نقشه سايت خود را ثبت نماييد. شما مي توانيد نقشه سايت را خود به زبان xml تهيه نماييد و يا از وب سايت هايي که بصورت خودکار نقشه سايت شما را مي سازند استفاده نماييد.
ثبت و ايندکس شدن صفحات شما در گوگل ممکن است چند ساعت و روز طول بکشد. شما با ثبت نقشه سايت در گوگل در واقع به سرعت ايندکس شدن صفحات سايت خود مي افزاييد.