آیا شما بهترین رنگ را برای طراحی سایت یا طراحی پورتال خود بکار گرفته اید؟

وقتي ميخواهيد رنگي انتخاب کنيد بايد درباره بازار نهايي کار خود بانديشيد . چه احساساتي را ميخواهيد برانگيخته کنيد ؟ اول کمي درباره چشم انداز احساسي هدفتان فکر کنيد و نيز پيامي که از راه ديد ميخواهيد منتقل کنيد . بعد رنگ خود را انتخاب کنيد !

هنگام انتخاب رنگ در زمان طراحي سايت بايد به نکات زير توجه کنيد:
?- اثر روان شناسي رنگ
?- قابليت خواندن متون صفحات وب سايت
?- رنگ متمم رنگهاي انتخابي براي بک گراند ، گرافيک ها ، لينک ها و متون
ليست زير مشخصه هايي از رنگ ها را که هنگام طراحي بايد مدنظر داشته باشيد بيان ميکند:
?- رنگ ها اثر زيادي روي احساسات ما در ?? ثانيه اول ديدن ميگذارند .
?- اثر رنگ ميتواند بيننده را ترغيب به خريد يک جنس از شما کند.
?- رنگ ها رفتار ما را در برابر يک موضوع فقط تشديد نميکنند ، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان ميدهند .
?- اثر گذاري رنگ در فرهنگ هاي مختلف گوناگون است !
?- هر رنگ به تنهايي يک پيام مخصوص به چشم بيننده ميفرستد .
سفيد : اشاره دارد به صداقت ، پاکيزگي ، صميميت ، ملايمت و معاصر بودن چيزي . سفيد بهترين رنگ براي بک گراند هاي وب است . در تجارت سفيد رنگ خستگي گير و انرژي بخش است .
* سياه : اشاره دارد به ظرافت ، قدرت ، دليري ، شهامت ، فريبندگي ، شيطان ، مهارت و باستان . مشکي براي رنگ متن روي يک پس زمينه روشن ايده آل است. اين رنگ بعنوان رنگ پس زمينه چشم را خسته ميکند .
* قرمز : توانايي ، هيجان ، احساسات شديد ، سرعت ، خطر و تهاجم . اين رنگ از بيننده توجه به خود را طلب ميکند . در تجارت بمعني وام و بدهي است . اين رنگ شديد ترين رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسريع ميکند .
* آبي : امنيت ، اعتماد ، مسئوليت پذيري ، سرما ، ايمان ، وفاداري ، وابستگي وجاه و جلال . آبي دومين رنگ عوام پسند است . در تجارت بمعناي ضمانت مالي است .
* سبز : تندرستي ، فراواني ، حاصلخيزي ، آزادي ، شفا و بهبودي ، طبيعت ، پيشرفت ، حسادت و خونسردي . در تجارت بيانگر مقام و ثروت است. اين رنگ در چشم ها راحت تر از همه ديده ميشود .
* قهوه اي : تاثير گذاري ، متانت ، توانگري مالي و کمک کننده بودن . قهوه اي رنگ کره خاکي ماست و در طبيعت بسيار فراوان است .
* خاکستري : صميميت زياد ، اعتبار و نفوذ و عملي بودن . در تجارت بمعناي سنت گرايي است .
* صورتي : ملايمت ، شيريني ، ظرافت و زنانگي ، خوب بودن ، بي گناهي و پرورش کودک
* بنفش : وقار ، معنويت ، شاهانه بودن ، عيش و نعمت ، دارايي ، اعتبار و نفوذ ، سوگواري و مهارت . در تجارت بزرگ نشان دادن است . بنفش طرفداري از سبک هاي هنرمندانه است.
* نارنجي : سرزندگي و شوخي ، لذت و خوشگذراني ، تعادل گرمايي ، تشويق کردن ، چالاکي و نيرو ، تحمل و بلند همتي .
* زرد : نور خورشيد ، گرمي ، خوشي ، نامردي ، ترسويي و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و براي تاکيد نيز خوب است . زرد باعث افزايش تمرکز شده ، سوخت و ساز را زياد ميکند و سخت ترين رنگ براي چشم هاست .
* طلايي : نشانگر گران بودن و پرستيژ است .
* نقره اي : سرما ، علمي بودن و اعتبار و پرستيژ است .