الگوریتم جدید گوگل دشمن شماره یک سایت های کپی کننده

الگوريتم پاندا ويرايش جديدي از الگوريتم جستجوي گوگل به شمار نمي آيد بلکه در اصل پاندا براي منظم کردن نتايج جستجو، حذف اسپم ها و سايت هاي داراي محتواي قديمي و يا کپي برداري شده (Content Farm) مورد استفاده قرار مي گيرد.

افرادي که در مسئله بهينه سازي وب سايت (سئو) براي موتور هاي جستجوگر تخصص دارند شاهد تغييرات چشمگير رتبه سايت هاي مختلف شده اند.
سايت هايي که تا ديروز رتبه 1 در جستجوي گوگل را داشته اند هم اکنون در نتايج گوگل ديده نمي شوند تمام اين سياست ها به خاطر ضعف گوگل در جستجو ها بود.

اکنون با ورود الگوريتم پاندا ديگر از (Content Farm) سايت هايي که کپي برداري مي کنند و يا اطلاعات نامربوط در اختيار بازديد کنندگان قرار مي دهند خبري نيست. مي توان اينطور بيان کرد که: پاندا براي فيلترسازي وب سايت ها با مطالب پر کيفيت به وجود آمده است.

اگر مي خواهيد جناب پاندا به شما روي خوش نشان دهد و با شما قهر نکند نکات زير را رعايت کنيد:

چند صفحه با کلمات کليدي يکسان نداشته باشيد
لينک هاي يکسان در دايرکتوري هاي وب ندهيد
تبادل لينک با سايت هايي با کيفيت پايين نداشته باشيد
وب سايت خود را تميز کنيد. مطالب قديمي را حذف يا ويرايش کنيد و مطالب جديد اضافه کنيد
مطالبي که از سايت هاي ديگر کپي برداري کرديد حذف کنيد
مطالب با کيفيت پايين را از سايت خود حذف کنيد
صفحه با محتوا گم نداشته باشيد
مطالب جديد و پر محتوا را مرتبا يه سايت اضافه کنيد
تبليغات بيش از حد انجام ندهيد
لينک هاي داخلي بي ارزش را کم کنيد
استفاده بيشتر از تصاوير در بين متون

در نهايت براي در امان ماندن از الگوريتم هاي جديد موتور جستجوي گوگل و بهبود سئو و بهينه سازي سايت خود بايستي براي خوانندگان خود مطلب بنويسيد. سعي کنيد در سايت خود قسمتي به نام وبلاگ داشته باشيد و در آن راجب زمينه فعاليت خود مقاله بنويسيد.

تغييرات در سيستم رتبه بندي گوگل
گوگل با هدف بالا بردن کيفيت نتايج جستجو، در ماههاي اخير تغييراتي در سيستم رتبه بندي خود ايجاد کرده است. کماکان رتبه سايتها به محتواي آنها و پيوندهايي که مي گيرد مرتبط است اما به نظر مي رسد توجه به انتشار محتواي جديد در سايت بيشتر شده است.

بنابراين به مديران سايتها توصيه مي شود راهکارهايي براي بروزرساني منظم سايت خود بيابند. تلاش شود مطالب عادي و طبيعي نوشته شود و از تکرار بيش از حد کلمات کليدي پرهيز نمايند. سبک و سياقي در نوشته هاي خود داشته باشند که متن آنها را از ساير سايتها متمايز کند. همچنين توصيه مي شود از سايت خود کاربران را به سايتهاي ديگر ارجاع دهند و با باز انتشار خلاصه متنهاي خود در شبکه هاي اجتماعي، مخاطباني در اين شبکه ها براي خود دست و پا کنند و لينک بگيرند.