شخصیت برند در طراحی سایت

يکي از مسائلي که گاها در طراحي سايت به آن توجهي نمي شود، اهميت به شخصيت برند در طراحي سايت است. طراحي يک سايت بدون شخصيت و کپي شده از ديگر سايتها مي تواند به ريزش کاربران شما بيانجامد. لذا اهميت شخصي سازي طراحي بسيار اهميت دارد. در ادامه به شرح عواملي در طراحي مي پردازيم که در اين شخصيت سازي نقش دارند.

منحصر بفردي
داستان برند شما چيست و چه چيز شما را از بقيه رقبا جدا مي کند؟ پاسخگويي به اين سئوالات و نمايش آنها در طراحي وب سايت مي تواند به منحصربفرد نشان دادن برند شما کمک نمايد.

تصوير شخصيت برند
با استفاده از يک تصوير اختصاصي مي توانيد شخصيت برند خود را بروز داده و در خاطر کاربر باقي بمانيد. اين تصوير مي بايست نماد شخصيت برند شما باشد. مي توانيد از تصوير حيوانات و اشخاص استفاده نماييد. براي مثال به وب سايت geico.com برويد که يک شرکت بيمه است. ببينيد چه تصويري شما را خيره مي کند.

صداي برند
اگر وب سايت شما بخواهد با کاربران صحبت کند چه چيزهايي را بيان خواهد کرد. شخصيت خود را چگونه توصيف خواهد کرد؟ با توجه اين سئوال مطالب وب سايت خود را توليد نماييد. خواهيد ديد که بسياري از هرزه گويي هاي مرسوم در دنياي وب کم شده و باعث مي شود کاربر درک بهتري از شخصيت بند شما داشته باشد.

عناصر بصري
آيا عناصر بصري وب سايت شما با شخصيت بند شما همخواني دارد؟ در انتخاب رنگ بسار وسواس داشته باشيد. يک رنگ متضاد با شخصيت شما مي تواند براي کاربر مضحک بوده و غير حرفه اي بورن شما را نشان دهد. براي مثال فرض کنيد مردي درشت هيکل با سيبيلي پرپشت تيشرتي به رنگ صورتي بپوشد!!!
از اهميت نوع فونتها و سايز آنها نيز غافل نشويد. اين عناصر نقشي کليدي در ارتباط با شخصيت برند شما ايفا مي کنند.
التج