سایت ساز و امکانات بهینه سازی وب سایت

در اين مقاله قصد داريم به امکاناتي که سايت ساز جهت بهينه سازي وب سايت در اختيارمان قرار ميدهد بپردازيم.
به جرات مي توان گفت در بين نرم افزارهاي مديريت وب سايت، سايت ساز کاملترين امکانات را در زمينه بهينه سازي در اختيار مدير سايت قرار مي دهد که در اين مقاله به شرح آنها مي پردازيم.
بهينه سازي هنگام ايجاد صفحه :
در بهينه سازي وب سايت نکته مهم، مطالب وب سايت و از آن مهم تر طرز صحيح نوشتن مطالب است.
براي داشتن يک صفحه بهينه شده شما مي بايست :
عنوان : عنوان مناسبي با مطالب آن صفحه که نبايد بيش از 50 حرف باشد. عنوان صفحه در بالاي پنجره مرورگر نمايش داده مي شود و همينطور در ليست نتايج جستجو در سطر اول و بصورت لينک نيز نمايش داده مي شود.
نام صفحه SEO : آدرس صفحه حداکثر 3 کلمه کليدي و مهم آن صفحه باشد که در نوار آدرس مرورگر و همينطور در ليست نتايج جستجو در آدرس صفحه نمايش داده مي شود.
توضيحات SEO : نبايد بيش از 170 حرف باشد و هنگام مشاهده صفحه نمايش داده نمي شود، ولي در کدهاي HTML توليد شده صفحه وجود دارد و همينطور در ليست نتايج جستجو موتورهاي جستجو نمايش داده مي شود.
کلمات کليدي SEO : بهتر است بيش از 150 حرف نباشد و چند کلمه اصلي و کليدي که در صفحه داريد را در اين قسمت وارد کنيد و با "،" آنها را از هم جدا کنيد.
ايجاد صفحه در سايت ساز
نکته : حتماً کلمات کليدي را در:
محتويات صفحه به صورت bold
در تصاوير و مشخصه هاي alt و tooltip
حتماً داخل تگ h1.
بهينه سازي توسط برنامه اخبار :
ميتوان گفت 70% عمليات بهينه سازي توسط برنامه اخبار صورت مي گيرد، زيرا يک سري از عمليات مربوط به بهينه سازي را بصورت مکانيزه انجام مي دهد و همچنين به کمک اخبار مي توانيم مطالب مناسب براي بازديدکنندگان را هر چند روز يک بار توسط اخبار آماده کرده و کاري کنيم که بازديدکننده مشتاق به بازگشت به وب سايت ما باشد.
در شکل زير صفحه ثبت يک خبر نمايش داده شده است :

چطور برنامه اخبار بصورت مکانيزه عمليات بهينه سازي را انجام مي دهد؟
در هنگام نمايش متن خبر، محتواي تگ TITLE (عنوان صفحه ) برابر عنوان خبر مي شود.
خلاصه خبر را در محتواي تگ توضيحات صفحه وارد مي کند.
مقدار مشخصه ALT تصوير برابر عنوان خبر قرار مي دهد.
عنوان خبر را در تگ H1 نمايش مي دهد.
آدرس صفحه را نيز بر اساس کلمات کليدي و مهم ميتوانيد وارد کنيد.
اخبار را بصورت ليست درست مي کند که با استفاده از تگ A به هر خبر لينک ايجاد مي کند که داشتن لينک هاي داخلي نيز يکي از موارد مهم بهينه سازي مي باشد.
ايجاد RSS از اخبار که هم در نظر موتورهاي جستجو به وب سايت اعتبار بيشتري ميدهد و هم ميتوان بعنوان Sitemap در گوگل وب مستر از آن استفاده کرد و هم براي کاربراني که ميخواهند مطالب شما را پيگيري کنند مفيد است.