استفاده از Meta Keywords آری یا نه؟

چرا گوگل از Meta Keywords در رتبه بندي سايت‌ها استفاده نميکند؟
چون برخي از وبمستران با وارد کردن متا کيورد‌هاي نامربوط و انبوه باعث آزار و اذيت جستجوکننده‌ها شدند، گوگل به اين فکر افتاد که ديگر از متا کيورد در رتبه بندي سايت‌هاي استفاده نکند.
آيا گوگل تمامي‌ متا تگ‌ها را مسدود کرده يا تا تنها متا کيورد را؟
گوگل تنها Meta Keywords را مسدود کرده و باقي متاتگ‌ها در گوگل مانند Meta Description هنوز قابل اجراست.

آيا گوگل براي هميشه Meta Keywords را مسدود خواهد کرد؟
گوگل سعي دارد رضايت کاربران را جلب کند و تا زماني که اين مشکل وجود داشته باشد گوگل از متا کيورد در رتبه بندي خود استفاده نمي کند.

آيا تنها گوگل از Meta Keywords استفاده نميکند؟
در موتورهاي جستجوي گوگل و بينگ از متا کيورد در رتبه بندي استفاده نميشود، ولي در موتور‌هاي جستجوي ياهو و Ask استفاده مي شود.

2 موتور جستجو از Meta Keywords در رتبه بندي خود استفاده ميکنند و دو موتور ديگر استفاده نميکنند! حال در سايت خود از Meta Keywords استفاده کنيم يا نه؟
آن دو موتور جستجو که از متا کيورد در رتبه بندي استفاده نمي کنند از مهم ترين موتورجستجو‌ها هستتند که مي توانند به شما بازديد زيادي بفرستند ولي Yahoo و Ask هم زياد مهم نبوده و از طرف ديگر بازديد زيادي به سايت شما (حداقل سايتهاي فارسي) نميفرستد. در صورت استفاده بيش از حد و غير طبيعي باعث ناراحتي آن دو موتور جستجو اول مي شويد و در حدود 90 درصد بازديد سايت خود را از موتور جستجو از دست مي دهيد.

در صورتي که باز هم راضي نيستيد با Meta Keywords خداحافظي کنيد و دوست نداريد بازديد‌هاي ارجاع شده محدود سايت خود را از موتورهاي جستجوي Yahoo و Ask از دست بدهيد، حداقل از متا کيورد‌ها در صفحات وب خود کم استفاده کنيد! و حداکثر استفاده متا کيورد را در سايت خود 5 مورد قرار دهيد. تا از طرفي باعث ناراحتي گوگل و بينگ نشويد و از طرفي، yahoo و ask را از دست ندهيد.

به صورت کلي اگر خودتان به سايت هاي بزرگ جهاني، وبلاگهاي سئوکاران بزرگ و .. نگاهي بياندازيد خبري از متا کيورد نيست. ميتوانيد خودتان دست به کار شويد و اين تجربه را انجام دهيد! سايتي را باز کنيد که از متا کيورد استفاده کرده باشد، متا کيوردي را که وارد کرده است در گوگل جستجو کنيد، آيا سايتش را مشاهده ميکنيد؟

به احتمال 97 درصد پاسخ خير است و آن 3 درصد باقي مانده احتمال دارد که سايت بخاطر anchor text در جستجو ديده شود.