بهترین وبلاگ های سئو و بازاریابی اینترنتی 2015

تغييرات بسياري در زمينه بازاريابي اينترنتي و سئو به وجود آمده است و نتايج جستجوي گوگل بسيار هوشمندانه تر از قبل شده اند و ما شاهد آن هستيم که نتايج جستجوي گوگل بسيار نزديکتر به مورد درخواستي ما نسبت به قبل مي باشد. امروزه اشخاصي که در زمينه بازاريابي اينترنتي و سئو فعاليت مي نمايند تمرکز بيشتري بر ارائه مطالب با کيفيت و مناسب در کنار عمليات سئو و بهينه سازي سايت خود دارند. براي آنکه در موتورهاي جستجو جايگاه ويژه اي داشته باشيد در کنار آنکه اصول و قواعد تکنيکي سئو را رعايت مي نماييد مي بايست نسبت به ارائه مطالب مفيد و با کيفيت در وب سايت خود اقدام نماييد. بازاريابي اينترنتي از طريق توليد محتوا امروزه مهترين بخش از کسب در آمد از وب سايت مي باشد که اين مورد در سال 2015 جايگاه مهمتري نسبت به قبل پيدا نموده است و در حقيقت اساس کار سئو در 2015 مي باشد. در بخش زير به شما وبلاگ هايي را معرفي مي نمايم که از طريق آنها مي توانيد دانش خود را در زمينه سئو و بازاريابي اينترنتي به روز نگاه داريد و با تغييرات اين رشته به سرعت آشنا شويد. ليست مهترين وبلاگ هاي سئو در سال 2015 از قرار زير مي باشد:

Moz
يکي از مهترين وبلاگ ها در زمينه سئو و بهينه سازي وب مي باشد که به صورت مستمر در آن مقالات بسيار به روزي ارائه مي گردد. اين وب سايت قابليت ارائه مقاله براي ساير کاربران را ارائه مي نمايد و برخي از مقالات اين وب سايت مورد تاييد اين وب سايت نيستند و بنابراين بهتر است مقالاتي را مطالعه نماييد که توسط اين وب سايت انتشار يافته اند. زمينه تخصصي اين وب سايت سئو ، بازاريابي اينترنتي و محتوا مي باشد.

Search Engine Land
اين وبلاگ تمامي جنبه هاي بازاريابي و تبليغات اينترنتي را پوشش مي دهد و زمينه تخصصي خاصي ندارد. از تبليغات کليکي گرفته تا بازاريابي ايميلي و براي کساني که قصد تبليغات در محيط اينترنت را دارند بيشتر توصيه مي گردد. در اين وب سايت نيز به صورت مستمر مقالات در زمينه تبليغات اينترنتي، سئو، بازاريابي ايميلي، شبکه هاي اجتماعي، تبليغات کليکي و ... بارگذاري مي گردد.

Backlinko
يک وبلاگ شخصي مربوط به جناب آقاي Brian Dean مي باشد که زمينه تخصصي آن در زمينه سئو و بک لينک سازي مي باشد. مطالعه اين بلاگ مي تواند شما را در روش هاي صحيح بک لينک سازي کمک نمايد.

Portent
زمينه اصلي مطالب اين وب سايت در زمينه تبليغات کليکي، سئو، شبکه هاي اجتماعي، مقاله نويسي، آمار و بازاريابي اينترنتي مي باشد که داراي مقالات بسيار کاملي مي باشد.

HubSpot
زينه تخصصي اين وبلاگ در بازاريابي داخلي، سئو، طراحي، شبکه هاي اجتماعي و مقاله نويسي مي باشد که داراي سه بلاگ متفاوت در زمينه بازاريابي، فروش و نمايندگي مي باشد.

Problogger
زمينه تخصصي اين وبلاگ در زمينه مقاله نويس و توليد محتوا براي وب سايت مي باشد. اين وبلاگ به شما نحوه درست و اثر گذار توليد محتوا براي وب سايت را آموزش مي دهد.

Contently
اين وبلاگ به شما استراتژي هاي درست توليد محتوا و مطلب سازي را آموزش مي دهد و داراي مطالب آموزشي در فرمت هاي مختلف مي باشد.

builtvisible
سئو و بازاريابي محتوايي زمينه اصلي مقالات اين وب سايت مي باشد که در حدود 10 سال در اين زمينه فعاليت دارد.

CONVINCE & CONVERT
بازاريابي محتوايي، شبکه هاي اجتماعي، مقاله نويسي زمينه اصلي مقالات اين وب سايت مي باشد.

ClickZ
اين وب سايت داراي بخش هاي بسياري مي باشد که بخشي نيز در زمينه سئو، بهينه سازي وب سايت، بازاريابي ايميلي و شبکه هاي اجتماعي دارد.