وضوح محتوا در طراحی سایت به چه معناست ؟

احتمالا هيچ چيزي بيشتر از فضاي سفيد براي بالا بردن وضوح مطلب به طراح کمک نمي کند . فضاي پس زمينه که به کاربر کمک مي کند تا بر محتواي روي پيش زمينه تمرکز کند ، همان فضاي سفيد ، چشمان کاربر را به سمت بخش مهم سايت که محتواي آن است هدايت مي کند . همچنين به اين فضا ، فضاي منفي نيز گفته مي شود چرا که رنگ آن صرفا سفيد نيست و طراح از آن فضا براي متمرکز ساختن کاربر بر روي قسمت مهم محتواي صفحه وب استفاده مي کند .

ارتقاء معماري اطلاعات در توليد محتواي خوانا و واضح در طراحي سايت
معماري اطلاعات يکي از بهترين شيوه هاي تجربه کاربري است که محتوا را براي کاربران طبق سلسله مراتب مد نظر طراح طبقه بندي مي کند و محتوا به شکل سازمان دهي شده و مرتب براي کاربر به نمايش در مي آيد . با اين کار شما مي توانيد به ترتيب اهميت محتوا را در دسترس کاربر بگذاريد و در نهايت به هدف خود مي رسيد .
به عنوان مثال يک سايت تجارت الکترونيک را در نظر بگيريد ، معماري اطلاعات چنين سايتي اگر به درستي پياده سازي شود ، به خودي خود بازديد کننده را به سمت ديدن تصاوير جذاب و با کيفيت محصولات در کنار توضيحات واضح آن درباره ويژگي هايش هدايت مي کند .

جمع بندي بحث توليد محتواي واضح و خوانا در طراحي سايت
موفقيت هر وب سايتي بستگي به اين دارد که مخاطبان شما در چه سطحي از راحتي و کيفيت بتوانند به محتواي مد نظرشان دست يابند و يا عملياتي که مي خواهند توسط وب اپليکيشن شما انجام دهند را انجام دهند . بخش عمده اي از رسيدن به اين موفقيت نيز وابسته به طراحي است که براي محتواي سايت خود در نظر داريد ، از جمله تايپوگرافي آن ، خوانايي و وضوح ، به روز بودن مطالب و ... .
وب نوش