سیر تکاملی ار تقاء یافتن از طراح UI به طراح محصول در طراحی وب سایت

– روند ارتقاء يافتن طراحان UI به طراحان محصول ، يک گام منطقي در عصر تکنولوژي مدرن

يک " محصول " چيست ؟ تا کنون ، اين واژه تنها در ارتباط با چيزهايي مانند کالاها و لوازم مصرفي استفاده مي شد (مثل يخچال ، تلويزيون ، تلفن ، ...) ، اما حالا روند تکنولوژي تغيير کرده و ديگر اين واژه مي تواند مربوط به چيزهايي مثل ارائه کنندگان وايرلس پلن ، خدمات مختلف بانکي ، و به طور کلي هر گونه سرويس يا اپليکيشني در حوزه IT باشد . در اين مقاله درباره انواع محصولات بحث خواهيم کرد .
طراحي UI و UX به چه کارهايي گفته مي شوند ؟ آن ها دو جهت متفاوت در طراحي سايت و اپليکيشن هستند که دو گروه متفاوت آن ها را انجام مي دهند.
– طراحان UI و طراحان UX . آن ها که هستند و دقيقا چه کاري انجام مي دهند ؟

طراح UX (User Experience) و طراحي سايت
اين شخص مسئول بررسي و نظارت بر عملکرد صحيح و مناسب محصول است . براي حل کردن مسائل کاري ، يک طراح UX هميشه نياز دارد که مسائل مربوط به محصول را از ابعاد مختلف بررسي و آزمايش کند تا بتواند کوتاه ترين و بهترين راه حل را براي اطمينان حاصل کردن از عملکرد منطقي و مناسب سرويس يا اپليکيشن پيدا کند . يک طراح UX تست هاي مختلف از نگاه کاربري بر محصول انجام مي دهد و بر نوع عملکرد و سليقه کاربران و عادت هاي آن ها نظارت دارد .
همچنين آنها سناريوها و الگوهاي متعدد و متنوع براي محصول کاربر نهايي و تمام اينتراکشن هاي آن مي نويسند و مي سازند . تمام اين عمليات توسط طراح UX انجام مي شود تا بهترين تجربه کاربري در استفاده از محصول به کاربران ارائه شود .

طراحي سايت ui

طراح UI (User Interface) در طراحي سايت

آنها مسئول نسخه نهايي ارائه شده واسط کاربري محصول هستند . آنها صفحات وب سايت يا اپليکيشن را ترسيم مي کنند و در واقع طرحي که طراح UX مشخص کرده است را تصوير سازي و پياده سازي مي نمايند . يک طراح UI بهترين راه براي پررنگ کردن عناصر مهم صفحه براي جلب توجه کاربران را پيدا مي کند . اين مسئله در کارشان خيلي مهم است که با استفاده از تکنيک ها و الگوهاي طراحي UI ، به سادگي و با خلاقيت يک واسط کاربري مناسب براي محصول توسعه دهند .
آنها بايد تمام راه حل هاي مختلف توسعه واسط کاربري را بلد باشند . معمولا براي تمام اين راه حل ها داکيومنت هاي آموزشي در اينترنت وجود دارد که به خوبي آموزش مي دهد که چگونه از فونت ها ، رنگ ها ، ... و به طور کلي از استايل هاي مختلف در ترکيب با يکديگر استفاده کرد .

طراحي سايت ui

" طراحان UI بايد مهارت هاي طراحان UX را نيز بلد باشند . "
براي توسعه يک واسط کاربري عالي به چه چيزهايي نياز داريم ؟
چند مورد از مسائلي که بر توسعه واسط کاربري موثر است :
• آيا مي توان واسط کاربري را به خوبي توسعه داد در حالي که نيازکاربران را درک نمي کنيم ؟
• آيا بدون تحقيق ، فهم نياز کاربران امکان پذير است ؟
• آيا مي توان يک واسطه کاربري خوب ساخت بدون اينکه محصول نهايي را کاملا تست کنيم ؟
• آيا مي توان يک واسط کاربري خوب ساخت بدون ترکيب بندي درست و منطقي استايل عناصر صفحات سايت ؟
• آيا مي توان بدون استفاده از انيميشن ها و عناصر گرافيکي ، يک واسط کاربري کاربرپسند توسعه داد ؟
قطعا پاسخ تمام اين پرسش ها " نه " است .