اشتباهات رایجی که اکثرا در طراحی سایت دچار آن می شوید!

آیا طراحی بد و نامناسب وب‌سایت، می‌تواند تهدیدی برای کسب و کار شما باشد ؟ این روزها گزینه‌های زیادی برای انتخاب قالب در زمینه کسب و کارتان وجود دارد. از این رو انتخاب یک سایت مناسب کار خیلی سختی است. به همین دلیل ممکن است وسوسه شوید که اولین گزینه ای که به ذهنتان می رسد را انتخاب کرده و کار را تمام کنید. حال آن که تفاوت وب‌سایت‌ها در جزئیات کوچک است که خود را نشان می‌دهد.

سه اشتباه بسیار بزرگ که در طراحی یا مدیریت یک وب‌سایت بسیار دیده می‌شود، عبارت هستند از: عدم فشرده‌سازی تصاویر، استفاده نکردن از نوع درست فایل لوگو و استاندارد نبودن چیدمان محتوا.
شاید این نکات ساده به نظر برسند اما در حال حاضر افراد زیادی هستند که آن‌ها در وب‌سایت خود لحاظ نمی‌کنند. در حالی که این سه اشتباه به ظاهر کوچک می‌تواند به قیمت از دست دادن مشتری و اعتبار شما تمام شود. در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد این اشتباهات خواهیم داد:

اشتباه اول: عدم فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر
سرعت بارگیری سایت مساله ی مهمی است. به طوری که یک ثانیه تاخیر می‌تواند لطمه‌های مالی زیادی به سئو شما وارد کند. لینک‌های ناقص، ریدایرکت‌ها و عدم استفاده از کش مرورگر می‌تواند در سرعت سایت مشکل ایجاد کند. مسئله‌ی دیگری که اغلب نادیده گرفته می‌شود، حجم تصویر است. بنا به گزارش Radware نزدیک به نیمی از ۱۰۰ سایت برتر در عرصه‌ی تجارت الکترونیک، تصاویر خود را فشرده نمی‌کنند. طبیعی است که هر چه تصاویر حجم بیشتری داشته باشند، میزان زمان بارگذاری آن‌ها طولانی‌تر است.

رفع مشکل ابعاد تصویر را می‌توان به صورت مستقیم در کد سایت حل کرد. به این ترتیب، زمانی که مرورگر شما برای بارگذاری تصویر نیاز دارد، کم تر خواهد شد. Dynamic Drive و Riot دو ابزار مفید برای بهینه‌سازی تصاویر حجیم هستند و با انجام تغییراتی مانند حذف رنگ‌های اضافی ، تعیین فرمت مناسب برای عکس و پاک کردن متا دیتاهای زاید، اندازه‌ی تصویر را کاهش می‌دهند.
از سال ۲۰۱۵ گوگل برنامه‌ی آنلاینی را راه‌اندازی کرد که سرعت هر سایت را اندازه‌گیری کرده و ایرادات مربوط به سرعت آن را عنوان می‌کند. این ایرادات می‌تواند مربوط به اندازه‌ی تصاویر یا کدهای مربوط به CSS و جاوا اسکریپت باشد. با توجه به رایگان بودن ابزارهای این برنامه یعنی PageSpeed Insights موجود دیگر هیچ بهانه‌ ای برای حجیم بودن تصاویر پذیرفته نیست.

اشتباه دوم: استفاده از لوگو در قالبی غیر از وکتور
اگر در زمینه‌ی طراحی تجربه ای ندارید ، به این نکته توجه کنید که لوگوها مانند تصاویر دارای فرمت‌های مختلف هستند. "رائول آگاروال" به عنوان یک متخصص مطرح در زمینه‌ی طراحی لوگو می‌گوید :
درگرافیک وکتور از خطوط نازک و منحنی ‌وار استفاده شده است. به هر خط یا منحنی می‌توان یک مقدار رنگ اختصاص داد. بنا بر این تعریف ، تصویری که با این گرافیک طراحی شود، قابلیت تغییر در اندازه را برای دفعات متوالی دارد و وضوح آن با این تغییرات، کاهش پیدا نمی کند. به طور حتم وکتورها بهترین ابزار برای طراحی لوگو هستند. کیفیت نمایش آن‌ها روی صفحه‌ی تلفن همراه همان وضوح نمایش در تلویزیون 4k را دارند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از وکتورها این است که از پیکسل‌های منفرد خبری نیست و حجم فایل تولید شده بسیار کم خواهد بود. همچنین وکتورها قابلیت تبدیل شدن سریع به فرمت png را دارند و همین عامل کمک می‌کند که برای استفاده در وب ‌سایت بهترین باشند.

اشتباه سوم: استفاده نکردن از چیدمان استاندارد
به کاربران خود عرصه را تنگ نکنید. گزینه‌های لازم سایت خود را پنهان نکرده و در فضای درهم و برهم نیز قرار ندهید. بالا و پایین صفحه‌ی وب‌سایت جایی است که نوار منوی خود را می‌توانید قرار دهید. چرا که بازدیدکنندگان انتظار دارند که موارد مورد نظر خود را در این دو جا پیدا کنند. بنا به گزارش ایده آفرین ، چیدمان غیر استاندارد باعث کاهش آمار بازدید از صفحات خواهد شد. فراموش نکنید که بازدیدکننده باید بتواند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کند و قرار نیست که مجبور شود تا در وب ‌سایت شما روش جدیدی برای پیدا کردن اطلاعات پیدا کند.

نتیجه گیری
در سال ۲۰۱۶ مهم ترین اصل برای بهبود سئو در وب ‌سایت، طراحی آن شناخته شده است که عامل غیر قابل چشم‌پوشی است. لازم نیست که برای راه‌اندازی کسب و کار کوچک خود هزینه‌ی زیادی را بابت طراحی وب سایت حرفه ای بپردازید. اما چنانچه در این زمینه تخصصی ندارید حتما با یک کارشناس مشورت کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما در اندازه‌ی بهینه قرار دارند، فایل لوگوی شما در هر مقیاسی قابل تبدیل است و محتوای سایت خود را با بهترین چیدمان موجود قرار داده اید.
سی ار کو 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ