بهترین عوامل تاثیر گذار در بهبود تجربه کاربری وب سایت شما

اين روزها عبارت تجربه کاربري را در طراحي سايت زياد مي شنويم. در مقالات طراحي سايت از اهميت و طراحي مبتني بر اصول آن صحبت مي شود. تجربه کاربري بطور گسترده شامل احساسات و رفتارهاي کاربر در هنگام استفاده از يک محصول، وب سايت، نرم افزار و اپليکيشن موبايل است. در طراحي يک وب سايت توجه به نياز کاربر هدف و آشنايي با روحيات آنان، طراحي راهبري آسان براي کاربر و جلوگيري از سردرگمي آنان از جمله موارد تاثير گذار در بهبود تجربه کاربري هستند.
ما در ادامه اين مقاله به عوامل تاثيرگذار در تجربه کاربري وب سايت مي پردازيم.

اطمينان از سرعت بارگذاري وب سايت
امروزه هيچ کاربري تحمل لودينگ کند و انتظار را ندارد. در گذشته اين نوع وب سايتها با توجه به تکنولوژي و سرعت پايين اينترنت عادي بودند. ولي امروزه با افزايش سرعت پهناي باند کاربران و همچنين تکنولوژي هاي وب بهينه ساز سرعت سايت، وجود وب سايتي با لودينگ ضعيف، باعث دلسردي کاربران شده و در نهايت منجر به خروج آنان از وب سايت مي گردد.
سرعت وب سايت خود را تحليل نموده و در صدد رفع مشکلات آن برآييد. ابزارهاي زيادي براي تحليل سرعت وب سايت وجود دارند که از جمله آنان مي توان به سرويس آنلاين GTmetrix اشاره نمود که علاوه بر تحليل و نمايش مشکلات شما، راهکارهاي لازم براي حل آنها را نيز ارائه مي دهد.

سازگاري با مرورگرها
يک طراح سايت حرفه اي مي بايست کمال گرا بوده و با هيچ محدوديتي سازش نکند. با توجه به وجود مرورگرها و سيستم عاملهاي گوناگون و تفاوت آنان در پشتيباني از انواع کدها و استانداردهاي وب، سازگاري وب سايت شما با انواع مرورگرها اهميت فراواني دارد. بعضي کاربران همچنان از مرورگرهاي قديمي مانند اينترنت اکسپلوور 8 استفاده مي کنند. اين مرورگرهاي قديمي از بعضي کدهاي بروز طراحي سايت پشتيباني نکرده و باعث نمايش بد وب سايت مورد نظر مي گردند.
شما به عنوان يک طراح سايت کمال گرا، مي بايست با صرف زمان و کدنويسي بيشتر، وب سايتهاي سازگار با انواع مرورگر را طراحي و توليد نماييد.

اهميت رعايت نگارش و دستور زبان
همه ما مي دانيم که کاربراي اينترنت زمان زيادي را صرف خواندن مي کنند. لذا اهميت تايپوگرافي و نگارش را دو چندان مي کند. نوشته هاي شما مي بايست عاري از غلط املايي و اشتباهات دستوري باشد. وجود اين نوع اشتباهات باعث کج فهمي کاربر شده و غير حرفه اي بودن شما را نشان خواهد داد.
مقالات ديگر ما را در حوزه تجربه کاربري مطالعه نماييد و به عنوان يک طراح سايت حرفه اي تجربه کابري وب سايت خود را توسعه دهيد. اين امر مستلزم تجزيه و تحليل مداوم وب سايت در جهت بهبود روند تجربه کاربري مي باشد.