آشنایی با امکانات و آموزش اپلیکیشن گوگل الو (Allo)

همانطور که مي دانيد اپليکيشن الو (allo) توسط شرکت گوگل در سپتامبر 2016 منتشر شد. گوگل با توسعه امکانات منحصر بفرد اين اپليکيشن ارتباطي، سعي در تسخير کاربران اين نوع از اپ ها را دارد. گوگل الو به ظاهر تمامي امکانات مرسوم اپ هاي ارتباطي و پيام رسان را دارد. ولي امکاناتي که بصورت اختصاصي در طراحي اپليکيشن الو استفاده شده، اين اپ را از ساير رقباي پيام رسان خود متمايز و قدرتمندتر مي کند. در ادامه به شرح امکانات و آموزش ترفندهاي اين اپليکيشن مي پردازيم.

 

دستيار هوشمند (Google Assistant)
شما در هنگام استفاده از اپليکيشن الو مي توانيد از دستيار هوشمند گوگل کمک بخواهيد و بدون نياز به باز کردن اپليکيشني ديگر، سريعتر به هدف خود برسيد. براي مثال با تايپ عبارت google@ دستيار گوگل را فراخواني نموده و از او کمک خود را درخواست نماييد. براي مثال مي توانيد از او بخواهيد تا ويدئويي از تهيه يک نوع غذا را برايتان پيدا کند و يا آدرس وب سايتي را به اشتراک بگذارد.

دستيار هوشمند در اپليکيشن الو
اين امکان فوق العاده، قدرت منحصر بفردي را به اين اپليکيشن پيام رسان داده که آن را از ديگر رقباي خود مانند اپليکيشن واتس اپ متمايز کرده. طراحي اپليکيشن موبايل

پاسخ هاي هوشمند
از ديگر ويژگي هاي اين اپليکيشن مي توان به ارائه پاسخ هاي هوشمند اشاره کرد. در طول مدت تبادل پيام با ديگران گوگل الو آموزش مي بيند که عبارات مختلف در کجا کاربرد داشته و آن عبارات را ذخيره کرده و در هنگام تکرار آن موقعيت، عبارت ذخيره شده را به شما پيشنهاد مي دهد. اين امکان فوق العاده مي تواند سرعت چت شما بسيار بالا ببرد.

پاسخ هوشمند گوگل الو
اگر شما از پيشنهاد گوگل راضي بوديد مي توانيد با استفاده از شکلک thumbs up رضايت خود را از به او اعلام کنيد. در غير اين صورت از شکلک thumbs down به عنوان يک بازخورد منفي استفاده نماييد. با اين کار دستيار هوشمند گوگل الو اطلاعات مورد نياز براي اقدام مناسب در گفت و گوهاي بعدي را ياد مي گيرد.

تاکيد و بزرگنمايي و کوچکنمايي به متن (Whisper/Shout)
با استفاده از قابليت Shout مي توانيد يک متن را با تاکيد بيشتر به طرف مقابلتان ارسال نماييد. براي استفاده از اين امکان کافيست متن خود را نوشته و گزينه ارسال را بصورت طولاني لمس کنيد و سپس انگشت خود را به طرف بالا برده و قادر خواهيد بود تا متن خود را بزرگتر نماييد.
و همچنين با استفاده از قابليت Whisper مي توانيد يک متن را با سايز کوچکتر به طرف مقابلتان ارسال نماييد. براي استفاده از اين امکان کافيست متن خود را نوشته و گزينه ارسال را بصورت طولاني لمس کنيد و سپس انگشت خود را به طرف پايين برده و قادر خواهيد بود تا متن خود را کوچکتر نماييد.

ارسال اس ام اس
شما در اپليکيشن هايي مانند واتس اپ يا تلگرام، قادر خواهيد بود فقط به دارندگان اين پيام رسان ها، پيام خود را ارسال کنيد. ولي در گوگل الو مي توانيد به ديگر دوستاني که از اين اپ استفاده نمي کنند هم از طريق اس ام اس، بدون هيچ هزينه اي پيام خود را ارسال نماييد.

حالت ناشناس
براي حفظ حريم شخصي، گوگل امکان حالت ناشناس را به اپليکيشن الو اضافه نموده است. با استفاده از اين امکان کليه مکاتبات شما در حالت امن قرار گرفته و در سرور گوگل ذخيره نمي گردد.

استيکرهاي فراوان
در پيام رسان الو مي توانيد تعداد زيادي استيکر پک را که توسط طراحان مختلف طراحي شده است را انتخاب و در متون خود استفده نماييد. براي استفاده از استيکرها در پيام رسان الو روي آيکون «+» واقع در سمت چپ مکان نوشتن پيام را لمس کنيد. پس از آن روي آيکون استيکر که روي نوار آبي پايين صفحه واقع شده است، را لمس کرده و با سوايپ کردن به سمت پايين استيکر موردنظر خود پيدا کنيد. همچنين براي دانلود استيکرهاي ديگر، روي آيکون اضافه کردن استيکر واقع در سمت راست منوي استيکرها را لمس نماييد.

استيکر الو
همچنين ويژگي جديد گوگل به نام Ink به شما اين امکان را مي دهد که پيش از ارسال تصاوير خود روي آن ها نقاشي کشيده و يا متني را به آن ها اضافه نماييد. براي استفاده از اين امکان پس از انتخاب يک تصوير براي ارسال، روي دکمه ي مداد را لمس کرده و پس از ايجاد تغييرات، تصوير ويرايش شده خود را به دوستتان ارسال نماييد.

التج