انتخاب رنگ وب سایت

رنگ یکی از ابزار روانشناسی در تاثیرگذاری روی افراد محسوب می‌شود. انتخاب مناسب رنگ برای لوگو یا زمینه کلی در طراحی وب سایت ، وب سایت شما، می‌تواند مخاطبان را تشویق به خرید بیش‌تر از شما کند یا بالعکس نقش دافعه داشته باشد.
رنگ‌ها حاوی پیام‌های مثبت و منفی هستند. به طور کلی در زمان آشنایی با یک محصول یا سایت جدید، رنگ و افکت‌های تصویری بیش‌تر از 90 درصد سایر عامل‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. تحقیقات حاکی از آن است که رنگ احتمال شناخته شدن یک برند را بیش از 80 درصد افزایش خواهد داد.
     مغز ما برندهای شناخته شده را ترجیح می‌دهد؛ و رنگ در شناخته شدن یک برند اهمیت ویژه‌ای دارد. رنگ خاص لوگو، در طول روز می‌تواند بارها در ذهن مشتری تداعی‌کننده برند شما باشد. تصویر ذهنی که برند شما در ذهن مخاطب می‌گذارد در متقاعد کردن او بسیار مهم است.
    رنگ‌ها بر رفتار خریدار، میزان اعتماد و گرایش او به محصول شما تاثیرگذار هستند. البته نحوه تاثیرگذاری بر تمام افراد یکسان نیست اما قدرت رنگ‌ها انکارناپذیر است. آیا رنگ برند شما با محصولی که ارائه می‌کنید متناسب است؟ به عنوان مثال به نظر شما انتخاب رنگ آبی برای یک وب سایت فروش فست‌فود مناسب به نظر می‌رسد؟
     به جای استفاده از رنگ‌های کلیشه‌ای و تکراری، رنگی را برای خود انتخاب کنید که با محصول شما متناسب باشد. ابتدا هدف خود را در نظر بگیرید. به دنبال ایجاد چه حسی در مخاطب هستید؟ افزایش اراده؟ اشتها؟ شادی؟ آرامش؟ صمیمت؟ عشق؟ میل به قدرت؟ انگیزه برای تناسب اندام؟ میل به پیشرفت مالی یا علمی؟ و غیره.
روانشناسی رنگ‌ها
رنگ‌های محبوب در هر جامعه، نشان‌دهنده ارزش‌ها و گرایش‌های افراد آن جامعه است. هر رنگی در هر کشوری مطلوب نیست و مورد قبول افراد قرار نمی‌گیرد. رنگ‌ها در طی سال‌ها معنی‌های خاصی را به خود اختصاص داده‌اند؛ حتی این معانی نسبت به دوره‌های زمانی و جوامع تغییر می‌کنند.
     فرهنگ، محیط، آب‌وهوا، تمایلات شخصی، تجربه‌های کودکی و حتی شیوه برخورد والدین در کودکی، تاثیر رنگ‌ها روی افراد را تغییر می‌دهد! تاکنون طبقه‌بندی‌های متفاوتی در واکنش افراد به رنگ‌ها ایجاد شده است اما در حقیقت برداشتی یکسان از یک رنگ در مقیاس جهانی بسیار دشوار و گاهی بی‌معنی است.
انتخاب رنگ با توجه به هدف وب سایت
علاوه بر ویژگی‌های منحصر به فرد هر رنگ، ترکیب رنگ‌ها و شیوه چیدمان آن‌ها در کنار هم نیز، منتقل‌کننده پیام‌های متفاوتی به ذهن مخاطب خواهد بود. شناخت معنی رنگ‌های مختلف کمک شایانی در انتخاب مناسب آن‌ها می‌کند. هدف ما روانشناسی رنگ مورد علاقه افراد نیست. در این قسمت بیشتر به تاثیری که رنگ‌ها بر مخاطب می‌گذارند خواهیم پرداخت:
قرمز: این رنگ به شدت توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. احساسات مختلفی مانند هیجان، میل به سرعت، میل به ریسک و خطر، عشق، اشتها و غیره را تشدید می‌کند.
آبی: القا کننده حس امنیت، مسئولیت‌پذیری، ایمان و آرامش است.
سبز: مخاطب را تشویق به پیشرفت، موفقیت، سلامتی، آزادی و طبیعت‌دوستی می‌کند.
قهوه‌ای: القا کننده حس قدرت، برتری، توانگری، اطمینان‌پذیری و یاری است.
زرد: حس گرما، روشنفکری، خلاقیت و گاهی اوقات ترس را در بیننده ایجاد می‌کند؛ هم‌چنین برای تاکید مناسب است.
خاکستری: برای حس اعتبار، نفوذ، اقتدار، وقار و عمل به تعهدات استفاده می‌شود.
صورتی: نشان‌دهنده ملایمت، ظرافت، خوب بودن، پاکی و شیرینی است.
مشکی: اشاره به بزرگی، رسمی بودن، پایداری، مهارت، غم و فریب دارد.
نکاتی در انتخاب رنگ در طراحی وب سایت
در انتخاب رنگ برای وب سایت علاوه بر معنی رنگ‌ها نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید:
    رنگ انتخابی نباید خواندن متن را دشوار و چشم را خسته کند.
    در جهت افزایش سهولت خواندن متن، بین رنگ زمینه و رنگ نوشته تمایز مناسب را قرار دهید.
    پیشنهاد می‌شود رنگ زمینه سایت را با همخوانی مناسب از رنگ لوگو انتخاب کنید.
    سادگی و زیبایی را فراموش نکنید. استفاده از تعداد زیاد رنگ فقط چشم خواننده را خسته خواهد کرد.
 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ