چرا گوگل الگوریتم های قوی در خود ایجاد کرد؟

سايت گوگل بعد يک دوره تصميم گرفت الگوريتم هاي بسيار قوي ايجاد کند که کاربران نتوانند با استفاده از حقه هاي اينترنتي گوگل را دور بزنند و امتياز سايت خود را بالا ببرند پس گوگل قوانيني ايجاد کرد تا کاربران بتوانند با رعايت آن ها سايت خود را بالا بياورند و امتياز سايت خود را افزايش دهند. که به اين قوانين سئو گفته مي شود. گوگل در ابتدا از الگوريتم پاندا شروع کرد که اين الگوريتم سايت هايي که مطالب خود را کپي ميکردنند را شناسايي ميکرد و امتياز آن ها را پايين مي آورد. الگوريتم پاندا متوجه شد سايت هايي که طرفداران زيادي دارند قابليت هاي مهمي نيز دارند که باعث محبوبيتشان مي شود. اکثر سايت هاي که محتواي با کيفيتي دارند افراد زيادي را به خود جذب مي کنند و هر چقدر کاربران مدت زمان بيشتري در سايت شما بمانند يعني کيفيت محتواي شما بهتر است. هرچه کاربران به لينک هاي سايت شما کليک کنند امتياز سايت شما از نظر پاندا بالا مي رود.

بعضي سايت هايي که در رده ي بالاي سايت قرار دارند و داراي مطلبي که ما جستجو کرديم نيستند سايت هاي حقه باز هستند که زماني که ما سريعا از سايت خارج مي شويم پاندا متوجه مي شود که رتبه ي آن سايت بالا نيست و صد در صد آن سايت در نتايجش با افت مواجه مي شود.

مورد بعدي شبکه هاي اجتماعي هستند ، که شرکت درآن تاثير بالايي در موتور جستجو دارد .

در نهايت پاندا به برند سازي نيز اهميت زيادي مي دهد . منظور از برند سازي فراهم کردن شرايطي است که سايت شما بيشتر ديده شود و لينک دهي سايت شما بيشتر باشد.

در سال 2012 الگوريتم گوگل پنگوئن ابداع شد . الگوريتم گوگل پنگوئن لينک سازي سايت را بررسي ميکرد و اينکه آيا بهينه سازي سايت شما واقعا درست است ؟

از نظر گوگل پنگوئن لينک دهي سايت خيلي مهم است ، گوگل به اينگونه سايت ها اهميت بسيار زيادي مي دهد .

براي محبوب شدن سعي کنيد محتواي ارزشمندي داشته باشيد ، که در اين سايت مطالب زيادي در مورد محتوا سازي براي شما گذاشته ايم.
الگوريتم پنگوئن مي تواند درستي يا نادرستي بک لينک را نيز تشخيص دهد . يعني ميتواند بررسي کند که لينک شما در چه سايتي ، چه مدتي ، در کجاي سايت قرار دارد و از اين رو مي تواند متوجه شود که آيا شما آن لينک را خريديد يا خير ، اگر لينک را خريداري کرده باشيد سايت شما در اون مطلب امتياز خود را از دست مي دهد و افت شديدي خواهد کرد.
الگوريتم بعدي ، الگوريتم مرغ مگس خوار هست اين الگوريتم به طور مستقيم روي سايتتان نظارت نمي کند.
مرغ مگس خوار ميبيند که کاربران چه مطالبي را جستجو مي کنند و بنابر جستجوي آنان و مطالب سايت ، نتايج را دسته بندي مي کند. شما به راحتي مي توانيد با ساخت مطالبي که ميدانيد کاربران آن ها را جستجو خواهند کرد با الگوريتم مرغ مگس خوار نيز به راحتي کنار بياييد.
در نهايت پيشنهاد مي کنيم که روي سايتتان وقت بگذاريد و سايتتان را براي کاربر درست کنيد نه براي موتور هاي جستجو اينگونه صد در صد سايت موفقي خواهيد داشت.
سي ار کو