وردپرس کجاها بدرد میخورد؟

اين سئوال از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، به راستي چه جاهايي بايد از وردپرس بهره گرفت؟ در پاسخ به اين سئوال بايد گفت: همه جا اما!

با وردپرس مي توان هر نوع وب سايتي طراحي نمود و انعطاف پذيري آن، جلوي هر نوع محدوديتي را گرفته است اما دو نکته وجود دارد:

1. اينکه اين توسعه براي طراحي سايت جديد چقدر هزينه دارد و 2. اينکه موضوع فعاليت سايت جديد چيست؟

1 - گاهي براي ساخت يک فروشگاه بر پايه وردپرس نياز به حدود ??? هزار تومان هزينه است در حاليکه با اسکريپت هاي مخصوص فروشگاه، همين هزينه به ??? تا ??? هزار تومان (البته بسته به مورد بيشتر يا کمتر) کاهش مي يابد. يعني دقيقاً بعضي جاها توسعه وردپرس هزينه ي بالا و غير منطقي خواهد داشت.

2 - وردپرس يک سيستم اوپن سورس است لذا هم توسعه دهنگان خوب و هم توسعه دهندگان بد به سورس آن دسترسي دارند. يعني هم طراح سايت حرفه اي و هم هکر ها! اين باعث مي شود هکرها به حفره هاي امنيتي آن آشنايي کامل داشته باشند از اين رو ريسک هک شدن سايت طراحي شده با وردپرس بالاتر مي رود. با اين حساب، شايد طراحي يک سيستم مالي مبتني بر وب بر پايه ي وردپرس، انتخاب چندان مناسبي نباشد.

با تمام اين تفاسير، سيستم مديريت محتواي وردپرس، در حال حاضر يکي از برترين سيستم هاي مديريت محتواي وب سايت (و در بسياري رنکينگها، برترين) به شمار مي رود و انتخاب اول بسياري از وبمسترها، همين وردپرس است.
سي ار کو