راهنمایی های بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کار

 بازاريابي در اينستاگرام

اول از هر چيز بخش بيوگرافي خود را با دقت کامل کنيد و قدم دوم اين است که ياد بگيريد چگونه با موبايل خود عکس هاي بهتري بگيريد

تصاوير زرق و برق دار براي جذب افراد به اشتراک بگذاريد

به عنوان يک قاعده کلي،تصاويري که در اينستاگرام تاثير بيشتري دارند عکس مناظر فوق العاده زيبا هستند.اما با اين حال نبايد هر تصويري که به اشتراک ميگذاريد اين ويژگي را داشته باشند ولي سعي کنيد اشتراک گذاري تصاوير زرق و برق دار را يک بار درهفته الويت قرار دهيد.

به تصاوير خود متن اضافه کنيد

تصاويري که در اينستاگرام  با متن همراه هستند کشش زيادي دارند و مخاطبان زيادي به خود جذب ميکنند،بنابراين از اين نوع بازاريابي ويروسي به سبک تصوير از طريق ترکيب کردن گرافيک و متن استفاده نماييد.

اشتراک گذاري ويدئو کليپ را تجربه کنيد

سال گذشته اينستاگرام قابليت اشتراک گذاري ويدئو کليپ ها در کنار عکس هاي ثابت را معرفي کرد.براي اينکه اين قابليت را امتحان کنيد از آيکون دوربين فيلم برداري در اينستاگرام براي ضبط يک فيلم 15 ثانيه اي استفاده کنيد و بعد يک فيلتر مخصوص فيلم براي بهتر به نظر رسيدن ويدئو انتخاب کنيد.

داستان نام تجاري خود را بدون در نظر گرفتن قسمت فروش تعريف کنيد

بازاريابي نام تجاري در اينستاگرام مي تواند کار سختي باشد،چراکه کاربران جمعيت جوان به ترويج و تبليغ بيش از حد حساس هستند بنابراين سعي کنيد با شناسايي روشهايي براي اشتراک گذاري مؤلفه هاي کليدي از تصوير نام تجاري و بدون متوسل شدن به روش هاي آشکار فروش اين دسته از کاربران را تحريک کنيد.

استفاده هاي جديد از محصولاتتان را به نمايش بگذاريد

اگر ميخواهيد به طور مستقيم تر در اينستاگرام بازاريابي کنيد، راه هاي ابتکاري و جديد براي استفاده از محصولاتتان را به نمايش بگذاريد.دنبال کنندگان شما تمايل دارند تا در ازاي توجهي که به مطالب شما داشته اند چيز با ارزشي از آنها بدست آورند.

محصولات جديد در اينستاگرام

به طور مشابه يکي از راه هايي که با استفاده از آن ميتوان در اين پلت فرم اجتماعي توجه ها را به خود جلب کرد،ارسال يک پيش نمايش از محصولات جديد قبل از ارائه آنها به عموم مردم يا اعلام کردن به جاهاي ديگر ميباشد.

بديهي است که اين استراتژي براي همه برندها مناسب نيست،براي مثال برندهايي که کاربران مسن تر را مخاطب مورد هدف خود قرار ميدهند که توجه کمتري به اين رسانه دارند و قرار دادن اينگونه پست ها توجه زيادي به خود جلب نخواهد کرد،اما اگر پايگاه کاربر اينستاگرام خود را مناسب با شرکت خود به درستي انتخاب کنيد تقريبا هيچ راهي بهتر از ايجاد يک اکانت در اينستاگرام نيست.

  معرفي کارکنان جديد

هر زمان که يک کارمند جديد خانم يا آقا استخدام کرديد يک عکس از او بگيريد و اين عکس را در صفحه اينستاگرام شرکت خود قرار دهيد.انجام اين کار کمک ميکند تا بين دنبال کنندگان و تيم شما روابط شخصي ايجاد شود،چراکه شما از محتوايي تغذيه خواهيد کرد که به طور مستقيم تبليغاتي نيستند.

تصاوير اينستاگرام خود را در شبکه هاي اجتماعي ديگر به اشتراک بگذاريد

تصاوير اينستاگرام خود را تنها به اينستاگرام محدود نکنيد.لينک هاي اينستاگرام خود را به فيسبوک،توييتر و هر رسانه اجتماعي ديگري که شرکت شما در جهت رشد پايگاه کاربران آن را مورد استفاده قرار داده و با ارسال محتواي با ارزش در اين شبکه ها دنبال کنندگان را به دست مي آورد.

ارسال در زمان اوج بازديد

هر زماني که در اينستاگرام پست ميگذاريد به زمان هايي در طول روز که تصاوير شما بيشترين تعداد لايک و نظر را دريافت ميکند توجه کنيد.از روندي که شناسايي کرديد استفاده کنيد تا مطمئن شويد پست هاي خود را در زمان اوج بازديد ارسال ميکنيد و مخاطبان دائمي خود را بدست آوريد. 

به همه نظراتي که دريافت ميکنيد پاسخ دهيد

کاربراني را که براي نظر گذاشتن زير تصاوير شما وقت خود را صرف ميکند با پاسخگويي به پيام آنها بشناسيد.در ابتدا روي نام کاربران کليک کنيد تا آنها را به ليست مخاطبان خود اضافه کنيد،آنها را تگ کنيد و به آنها اجازه دهيد که مدت زماني را که طول ميکشد به نظر آنها پاسخ دهيد را ببينند.