6 نکته در روند طراحی سایت

در دنیای امروز جمعیت کثیری از مردم در سراسر جهان از گوشی های هوشمند ، تبلت ها و هر آنچه قابلیت اتصال به اینترنت را دارد ، استفاده می کنند و این روند همچنان در حال گسترش است . از این سو طراحی سایت هایی با قابلیت واکنش گرایی و تطبیق آنها با انواع رسانه های قابل اتصال به اینترنت برای مشاهده وب سایت در بهترین وجه ممکن موضوعی است که بسیار حائز اهمیت شده است .
1-گسترش الگوهای رابط کاربری در روند طراحی سایت جدید

شاید این روزها ، بسیاری از وب سایت ها شبیه یکدیگر به نظر بیایند و این به دلیل استفاده از طراحی سایت واکنش گرا است . نمی توان این موضوع را نقطه ضعف این تکنولوژی دانست . نکته قابل توجه ، طراحی قالب های واکنش گرایی است که بسیار شبیه هم ارائه می شوند . ولی این نکته منفی تلقی نمی شود از آنجا که شاید بتوان گفت این مساله منجر به ایجاد یک استاندارد همگانی در رابط کاربری شده است .
چند الگو که در طراحی واکنش گرا متداول است و برای همه طراحان آشناست :
• منو برگر : هرچند برخی انتقادها در استفاده از این الگو وجود دارد ، هیچ شکی وجود ندارد که استفاده گسترده از آن باعث تشخیص راحت تر عملکرد برای کاربران شده است .
• ثبت نام : این الگو برای ثبت نام در سایت بکار می ورد . ممکن است یک فرم را پر کنید یا یک دکمه را برای اجازه استفاده از یک حساب اجتماعی برای sign up کلیلک کنید .
ویزاردهای فرم چند مرحله ای فیلدهای موردنظر را چک می کنند ، اصظکاک را کاهش می دهند و کاربران را برای ادامه فرایند ثبت نام تشویق می کنند .
• Long scroll : در حال حاضر قرار دادن همه عناصر مهم در بالا یک روش متدوال است . علاوه بر این تقریبا همه به لطف دستگاههای تلفن همراه به long scroll عادت کرده اند . این تکنینک بخصوص برای سایت هایی که می خواهند از طریق داستان سرایی به فریب کاربران اقدام کنند مناسب است . شما هنوز هم می توانید سایت های چند صفحه ای با شکستن اسکرول در بخش های مشخص ، طراحی کنید .
• Card layout : طرح بندی کارت . پیشگام بوسیله pinterest .
(ما در حال حاضر شاهد یک معماری جدید وب جدا از صفحه و مقصد و متمرکز روی تجربیات کاملا شخصی هستیم . محتوا به اجزا منحصر به فرد شکسته می شود و نهایتا این اجزا با هم تجمیع می شوند . که این موضوع نتیجه ظهور فن آوری های تلفن همراه ، میلیاردها صفحه نمایش در اندازه و شکل های مختلف و دسترسی بی سابقه به داده ها و منابع از طریق API و SDK ها است .
این امر موجب حرکت حرکت وب از صفحات پر از محتوا و لینک شده به هم ، به سمت قطعات مجزا که با هم در داخل یک تجربه تجمیع شده اند ، شده است .
این تجمیع بر مبنای موارد زیر انجام می گیرد :
مصرف شخصی محتوا و علایق و ترجیحات و رفتار اشخاص
محل و محیط اطراف کاربر
علایق و ترجیحات و رفتارهای دوستانشان
با هدف تبلیغات اکو سیستم
کارت ها به عنوان content container هستند و هرکارت نشان دهنده یک مفهوم یکسان و یکپارچه است . فرمت مربعی شکل آنها ، مرتب کردن و ترتیب دادن به محتوا را برای نقاط شکست دستگاههای مختلف ، آسانتر می کند .
• Hero image
( نوع خاصی از بنر وب که در محل برجسته روی صفحه وب که معمولا در جلو و و وسط صفحه است ، قرار می گیرد . )
از آنجایی که چشم انداز قوی ترین حس بشر است ، عکس های HD Hero یکی از سریعترین راه ها برای جلب توجه کاربران به حساب می آید . به لطف پیشرفت در پهنای باند و فشرده سازی داده ها ، کاربران از سرعت لود آهسنه ، رنج نخواهند برد .
یک طرح متداول در این زمینه ، یک عکس Hero بالای اسکرول است که بوسیله بخش های زیگ زاگی یا یک بسته مبتنی بر کارت دنبال می شود .

2- استفاده از انیمیشن های قوی در روند طراحی سایت

امروزه استفاده از انیمیشن یکی از راههای متداول برای جذب کاربر و بهبود وضع ظاهری وب سایت به شمار می رود . نکته مهم در استفاده از انیمیشن این است که طراح باید در محل و به میزان مناسب از آن استفاده کند و در هر قسمتی ان را الحاق نکند. از انیمیشن می توان در دو حالت عادی و هاور استفاده کرد . خلاقیت و ایده های جالب در استفاده از انیمیشن کمک بسیار زیادی به جذابیت سایت و جذب کاربر می کند .
وب نوش 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ