اهمیت سئو برای سایت ها

يکي از اولين سوالات وبمستر‌ها اين است که آيا بايد وب سايت خودمان را براي سئو به دست يک سئوکار بسپاريم يا خير؟ حتي بعضي از وبمستر‌هايي که در حوزه‌هاي پر رونق و شلوغي فعاليت ميکنند، استخدام يک سئو کار را يک عمل نادرست ميدانند و ميگويند که سايت ما نيازي به سئو ندارد. در حقيقت، رعايت نکردن فاکتور‌هاي سئو مي تواند کسب و کار آنلاين شما را با مشکل مواجه کند.

سايت‌ها در تمامي ‌موضوعات و حيطه‌هاي کاري (niches) داراي رقيبان زيادي هستند. ميليون‌ها سايت وجود دارند و خيلي بيشتر از اين مقدار به وجود خواهند آمد. اما حقيقت تلخ آن است که در هر موضوع و کلمه کليدي، تنها 10 سايت اول در نتايج جست و جو ميتوانند فروش مناسب داشته باشند و درآمد خوبي کسب کنند. شايد بگوييد روش‌هاي ديگري براي جذب بازديد کننده هست چرا به سراغ آنها نرويم؟ بايد بگويم که زماني که بازديد کنندگان در موتور‌هاي جست و جو مثلا “هندزفري بي سيم” را جست و جو ميکنند، نميخواهند داستان‌هاي مربوط به اين وسيله را بخوانند، ميخواهند آن را بخرند و اين يعني فرصت. شايد درصد موفقيت شما در اين روش ??% باشد، اما اگر به سراغ روش‌هاي ديگر برويد زير ??% خواهد بود.

از هر بازارياب آنلايني و با تجربه اي در رابطه با فروش بيشتر بپرسيد، مسلما بهينه بودن براي موتور‌هاي جست و جو و مطالب خوب را پيشنهاد ميدهد. اما فقط مطالب خوب براي افزايش رتبه کافي است؟

مزاياي استخدام سئوکار
موتور‌هاي جست و جو، روبات‌هايي بيش نيستند که فقط کمي‌هوشمند عمل ميکنند. آنها توانايي خواندن و فهميدن مطالب خوب را ندارند و نميتوانند به تنهايي بفهمند که کدام نوشته خوب است و کداميک بد. پس چگونه ميتوانند سايت‌ها را رتبه بندي کنند؟ پاسخ ساده است، با توجه به ارتباط کلمات کليدي به متن و همين طور لينک‌هاي دريافتي و همينطور، آماده بودن سايت براي پذيرايي از موتور‌هاي جست و جو. هيچ ابزار يا کاري نيست که به تنهايي بتواند رتبه سايت شما را در موتور‌هاي جست و جو افزايش دهد. در حقيقت، بازاريابي آنلاين، به چندين عامل در کنار هم نياز دارد و تنها يک عامل کاري را از پيش نمي برد. همينطور که مطالب خوب به سئو نياز دارند، سئو هم به مطالب خوب نياز دارد.

کدام شرکت خدمات سئو يا سئوکار؟
اگر دانش و زمان کافي براي انجام بهينه سازي را نداريد، حتما بايد يک سئوکار خوب را براي بهينه سازي سايت تان انتخاب کنيد. سئو سايت شما را در موتور‌هاي جست و جو مطرح ميکند، پس ميتواند به پيشرفت شما و برندتان کمک کند. سعي کنيد براي سئو بودجه خيلي محدودي تعيين نکنيد، اينگونه مي توانيد بيشتر از سئوکار خود توقع داشته باشد. چون سئو يک کار سخت و زمانبر است و اگر شخصي از شما هزينه بسيار پايين تقاضا ميکند، به سمتش نرويد! چون ميتواند ضربه‌هاي زيادي به شما و سايتتان بزند. نميگويم که به سراغ افراد با هزينه‌هاي بسيار بالا برويد، اما به جز بحث‌هاي مالي و اتقصادي، به عقلتان هم مراجعه کنيد و ببينيد که آيا سئو اينقدر ارزان است؟

هر سئوکاري خوب نيست، شايد او از روش‌هاي black hat استفاده کند و سايت شما را در مدت کوتاهي به رتبه‌هاي بالا در موتور‌هاي جست و جو برساند، اما بايد اين مسئله را در نظر بگيريد که موتور‌هاي جست و جو هر روز در حال تغيير الگوريتم‌هاي خود هستند و هيچ گاه، يک تکنيک سئو، براي چند سال و به تازگي، چند ماه پاسخ گو نخواهد بود. پس در مورد انتخاب سئوکار خود کمي‌هوشمندانه برخورد کنيد. سعي کنيد که اول نياز‌هايتان را بسنجيد و سپس به سراغ خدمات سئو برويد و انتخاب سئوکار برويد.

منبع: يک ادمين