هر آنچه که وبمسترها باید درباره آپدیت هسته گوگل بدانند:

 گوگل معمولا هر روز یک یا چند تغییر در الگوریتم های خود انجام می دهد تا بتواند نتایج جستجو را بهبود ببخشد. بیشتر این تغییرات قابل توجه و بزرگ نیستند اما به ما کمک می کنند شرایط جستجو را بیشتر از قبل بهبود ببخشیم. گاهی از اوقات آپدیتی ممکن است بیشتر از سایر آپدیت ها قابل توجه باشد. چنین آپدیت هایی که مهم هستند را تایید می کنیم و اطلاعات مورد نیاز وبمسترها، تولیدکنندگان محتوا یا سایر افراد را در اختیارشان می گذاریم. به عنوان مثال وقتی آپدیت سرعت را ارائه کردیم، توصیه ها و راه حل هایی هم برایش داشتیم. چندین بار در سال در الگوریتم های جستجو و سیستم هایمان تغییرات اصلی ایجاد می کنیم. به این آپدیت ها، آپدیت های هسته می گوییم. چنین آپدیت هایی به گونه ای طراحی شده اند که  ما را مطمئن می سازند ماموریت خود یعنی نشان دادن محتوای مرتبط و معتبر برای جستجوکنندگان را به درستی انجام می دهیم. این به روزرسانی های هسته ممکن است بر روی Google Discover هم اثر بگذارد. چنین آپدیت هایی را خودمان تایید می کنیم چون تاثیرات قابل توجهی بر روی سایت ها ایجاد می کنند. برخی از سایت ها ممکن است در طول این به روزرسانی ها متوجه افزایش یا کاهش رتبه یا ترافیکشان شوند. سایت هایی که شاهد افت ترافیک بوده اند به دنبال راه حل برطرف کردن مشکل خواهند بود. به همین خاطر تلاش می کنیم بهترین راه حل ها را ارائه دهیم تا دچار مشکل نشوند و کارهای اشتباه انجام دهند. در برخی از موارد هم ممکن است چیزی برای برطرف کردن وجود نداشته باشد. 

 
آپدیت هسته گوگل و ارزیابی مجدد محتوا :
فرض کنید آپدیت هسته گوگل ارائه شده و برخی از صفحات شما آنقدرها که باید، عملکرد خوبی ندارند. ممکن است شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشید. این صفحات، راهنما و دستورالعمل های گوگل را نقض نکرده اند یا دچار جریمه دستی یا الگوریتمی نشده اند. گاهی از اوقات هم کاهش عملکرد صفحات ممکن است به خاطر تغییرات الگوریتمی باشد. واقعیت این است که در به روزرسانی های هسته گوگل، چیزی که بخواهد صفحه خاص یا سایت خاصی را هدف قرار دهد وجود ندارد. این تغییرات به منظور بهبود ارزیابی محتواست. چنین تغییراتی ممکن است صفحاتی که قبلا عملکرد خوبی نداشته اند را بالاتر بیاورد. بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم و ببینیم آپدیت هسته گوگل چگونه کار می کند. فرض کنید شما فهرستی از 100 فیلم سینمایی برتر در سال 2015 را منتشر کرده اید.  چند سال بعد در سال 2019، فهرست خود را با فیلم های سینمایی جدید به روز می کنید چون حالا فیلم هایی ارائه شده است که قبلا وجود نداشته و می توانید کاندید قرار گرفتن در این فهرست باشد. همچنین ممکن است برخی از فیلم ها را دوباره ارزیابی کنید و متوجه شوید که آن ها در حال حاضر باید جایگاه بالاتری نسبت به قبل داشته باشند. فهرست شما با گذشت زمان تغییر می کند و فیلم هایی که قبلا جایگاه بالاتری در آن داشتند ممکن است به موقعیت های دیگری هدایت شوند. درباره آپدیت های هسته گوگل هم، چنین اتفاقی رخ می دهد.
 
بر روی محتوای خود تمرکز کنید:
همانطور که توضیح دادیم صفحاتی که بعد از آپدیت هسته، عملکرد خود را از دست می دهند و افت رتبه به دست می آورند ممکن است هیچ مشکلی نداشته باشند و نیازی به برطرف کردن مشکل هم نباشد. برخی ها که بعد از این به روزرسانی کارکرد خوبی ندارند ممکن است احساس نیاز کنند و بخواهند کاری برای بهبود وضعیتشان انجام دهند. در چنین شرایطی توصیه می کنیم بر روی محتوای خود تمرکز کنید و مطمئن شوید بهترین محتوا را در اختیار کاربران تان می گذارید. این همان چیزی است که الگوریتم های ما به دنبالش هستند. اولین گام این است که سری به دستورالعمل ها ور اهنمایی که قبلا داشتیم بزنید و دوباره کیفیت محتوای خود را ارزیابی کنید. ما این توصیه ها را با یک سری سوالات به روز کرده ایم که می توانید از خودتان بپرسید و کیفیت محتوایتان را بسنجید:
 
محتوا و سوالات مربوط به کیفیت :
•    محتوای شما اطلاعات اصیل، گزارش، پژوهش یا تجزیه و تحلیلی را ارائه می کند؟
•     محتوای شما توضیح جامع و کاملی درباره موضوع مدنظر ارائه می کند؟
•     محتوای شما می تواند تجزیه و تحلیل ارزشمند یا اطلاعات جذابی در اختیار کاربر بگذارد؟
•     اگر محتوا از سایر منابع نوشته شده است از کپی کردن یا نوشتن مجدد منابع خودداری کرده است و می تواند مطالب ارزشمند و اصیل دیگری در اختیار مخاطب بگذارد؟
•     سرتیترها یا عناوین صفحات توصیفی، مفید و خلاصه ای از محتوای شما هستند؟
•    سرتیترها و یا عناوین صفحات از اغراق کردن یا شوکه کردن خودداری می کنند؟
•     این محتوا اگر توسط سایر افراد منتشر می شد شما بوکمارکش می کردید؟ آن را با دیگران به اشتراک می گذاشتید یا به دیگران توصیه اش می کردید؟
•    انتظار دارید این محتوا در مجلات چاپی، دایره المعارف یا کتاب ها به عنوان مرجع ذکر شود؟
 سوالات تخصصی:
•    محتوای شما اطلاعات را به شیوه ای که باعث ایجاد اعتماد می شود نشان می دهد؟ آیا منبع، شواهدی از تخصص، پس زمینه ای از نویسنده یا سایتی که آن را منتشر کرده است دارد؟ به عنوان مثال یک لینک کامل به صفحه نویسنده یا درباره مای سایت
•     اگر در تولید محتوای سایتتان را تحقیق کرده اید، با مواردی که قابل اعتماد هستند یا در موضوع مدنظر معتبرند اشنا شده اید؟
•     این محتوا توسط فرد متخصص یا علاقه مندی که کاملاً به موضوع اشراف دارد نوشته شده است؟
•     محتوای تولیدی شما از خطاهایی که به راحتی قابل تشخیص است عاری است؟
•     اگر مشکلی در زندگی یا هزینه هایتان داشته باشید به راحتی می توانید به چنین محتوایی اعتماد کنید؟
سوالات تولید و ارائه:
•     محتوای شما از خطاهای املایی، گرامری و سبکی عاری است؟
•     محتوا به خوبی تولید شده است یا به نظر ضعیف می رسد؟
•     محتوا یکجا تولید شده است یا اینکه تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا در تولیدش نقش داشته اند؟  یا در سایت های بزرگی منتشر شده است؟ این محتوا یا سایت توجه زیادی از طرف مخاطب دریافت کرده است؟
•     محتوای شما حجم زیادی از تبلیغات را در خود دارد که با محتوای اصلی تداخل داشته باشد یا حواس مخاطب را پرت کند؟
•     محتوای شما زمانی که روی دستگاه های موبایلی به نمایش در می آید چه ظاهری دارد؟
سولات مقایسه ای:
•    وقتی محتوای تولیدی خودتان را با سایر مطالب موجود در صفحه نتایج جستجو مقایسه می کنید، محتوایتان ارزش خاصی نسبت به آن ها دارد؟
•    این محتوا در خدمت بازدیدکنندگان است یا فقط می خواهد رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشد؟
 
علاوه بر این سوالات، از افرادی که بهشان اعتماد دارید بخواهید محتوایتان را صادقانه ارزیابی کنند. همچنین  افتی که در ترافیک یا رتبه بندی صفحاتتان داشته اید را بررسی کنید. چه صفحاتی تحت تاثیر قرار گرفته اند و برای چه نوع جستجوهایی؟ نگاهی دقیق به این موارد بیندازید و به همراه سوالات بالا، کیفیت مطالبتان را بسنجید.
 
منبع: وب24