نکات کلیدی بهینه سازی وب در موتور جستجو

اگر در بازاريابي آنلاين تازه کار هستيد، گاهي در آغاز راه درک مقولهء بهينه سازي وب سايت در موتور جستجو (سئو) براي شما سخت خواهد بود. سئو قابليتي است که يک مقاله و يا يک صفحهء وب سايت را براي موتور جستجو بهينه سازي مي نمايد.
هنگامي که مقاله و يا صفحهء مورد نظر شما بر اساس قوانين سئو بهينه سازي شده باشد، در سيستم هاي جستجو مانند ياهو، گوگل و Bing قابليت رتبه بندي و ايندکس شدن پيدا خواهد کرد.

- تکنيک هاي پايه سئو در بازاريابي اينترنتي
توانايي ايجاد يک مقاله و يا يک صفحهء وب سايت و جهش اتوماتيک به رتبهء اول رنکينگ به نظر غير ممکن مي آيد اما اگر يک صفحه وب به درستي بهينه سازي شده باشد، قابليت و توانايي بدست آوردن رتبهء بالا در رنکينگ توسط کلمات کليدي با رقابت کم را خواهد داشت. براي ايجاد يک صفحهء وب بهينه سازي شده در موتور جستجو به موارد اوليه زير نياز مي باشد:

چگالي کلمات کليدي بين 5-2 ?
متا تگ هاي کلمات کليدي
متا تگ توضيحات
کلمات کليدي در عنوان
استفاده از تگ هاي H1-H2-H3 در محتواي صفحات

استفاده از اين 5 عامل، فرم و قالب اصلي سئو را در وب سايت شما ايجاد مي نمايد و صفحهء وب سايتي تشکيل مي شود که آمادهء حضور در سيستم هاي جستجو مانند گوگل خواهد بود. بسياري از افراد هنگام ساخت سايت و يا وبلاگ خود از هيچ يک از تکنيک ها و قوانين سئو و يا ابزارهاي بهينه سازي وب سايت شان استفاده نمي کنند.

مطالعات نشان داده است که مديران وب سايتي که با استفاده از نکات و راهنماها، زماني را صرف بهينه سازي وب سايت خود کرده و آن را در صفحات وب سايت خود و مقالات پياده سازي کرده اند، ترافيک و بازديدکنندهء بيشتري نسبت به ديگر مديران وب سايت دارند که هيچ اقدامي براي سئوي وب سايت خود انجام نداده اند.