تاثیر سئو بخش نظرات در سایت

همه ما امروزه با آموزه هايي نظير آنکه هميشه خودت باش و درگير نظرات سايرين نباش آشنا هستيم و ممکن است آن را در زندگي به کار بنديم. در کنار آن يک شخص و يا شرکت نيازمند آن مي باشد تا نظرات سايرين را در مورد خود بداند تا در صورت نياز به اصلاح امور يا ارتقاء خود بپردازد. امروزه در کسب و کار دانستن نظرات کاربران و مشتريان بسيار مهم بوده و نقش تعيين کننده اي در موفقيت و عدم موفقيت شرکت خواهد داشت. در نظر گرفتن بخش نظرات براي کاربران وب سايت باعث پويايي وب سايت شده و به کاربران خود اين حق را مي دهيم تا آزادانه نظرات خود را در مورد مطلب، شرکت و وب سايت بيان نمايند و به صورت غير مستقيم به کاربران خود اعلام مي نماييم که نظرات آنان براي مجموعه مهم مي باشد.

 

تاثير سئو بخش نظرات در سايت

در صورتي که براي هر يک از صفحات محصولات و مقالات خود بخش نظرات قرار دهيد تا کاربران نظرات خود را آزادانه درج نمايند انجام اين کار باعث به روز رساني صفحه در زمان هاي مختلف مي گردد که اين به روز رساني مطلب کمک به رنک صفحه مي نمايد و همچنين مي توانيد در بخش نظرات سوالات کاربران خود را پاسخ داده و بر تاثير مثبت و کيفيت مقاله و مطلب خود بيافزاييد. همچنين در صورتي که کاربري قصد درج نظر داشته باشد مدت زمان بيشتري را در صفحه خواهد گذراند و پس از درج نظر ممکن است براي گرفتن پاسخ به صفحه مورد نظر دوباره مراجعه نمايد. بخش نظرات به ايجاد مکاني براي بحث پيرامون موضوع مطرح شده منجر خواهد شد و همين مورد باعث پويايي بيشتر صفحه خواهد گرديد و کاربران از آن صفحه به عنوان يک صفحه مرجع در مورد موضوع مطرح شده استفاده مي نمايند. حتي ممکن است ساير کاربران با نظرات خود به تکميل تر شدن بحث کمک نمايند و مواردي را که در بدنه اصلي مقاله خود در نظر نگرفته ايم در بخش نظرات کاربران به آن اشاره نمايند.

همچنين مي توانيم از اسنيپت نظرات گوگل استفاده نماييم که باعث بالا رفتن رنک وب سايت خواهد گرديد. به عنوان نمونه در گوگل جستجو نماييد "طراحي سايت رايگان" و مقاله دارکوب را در نتايج جستجو که داراي ستاره در بخش زيرين آن مي باشد مشاهده نماييد. اين ستاره ها در حقيقت براي بخش رتبه بندي مقالات وب سايت مي باشد که گوگل آن را نمايش مي دهد و باعث بالا رفتن رنک صفحات وب سايت مي گردد. به روز رساني صفحات باعث بالا رفتن فرکانس کراول گوگل از هر صفحه مي گردد و اين مورد نيز رنک صفحه را بالا مي آورد.

نحوه درست بخش نظرات وب سايت

ايجاد بخش نظرات در وب سايت کار بسيار درستي مي باشد اما در صورتي که نحوه درست کار را ندانيد اين کار ممکن است حتي به ضرر وب سايت شما باشد. براي آنکه بخش نظرات را با بهترين روش در سايت خود به کار گيريد موارد زير را مطالعه نماييد:

براي آنکه کاربران ترغيب به ثبت نظر شوند آدرس وب سايت نيز در فرم نظر قرار دهيد البته آدرس را به صورت nofollow در وب سايت نمايش دهيد
حتما به نظراتي که نياز است پاسخ دهيد تا پويا بودن وب سايت توسط کاربران حس گردد
فرم نظرات را حتما امن سازي نماييد و نظرات را حتما پس از تاييد در سايت قرار دهيد
نظرات منفي را نيز در سايت قبول نماييد و حتما به آنها پاسخ دهيد
براي نظرات لينک منحصر به فرد در نظر بگيريد تا تعداد صفحات وب سايت شما در مورد موضوع مورد نظر بالا رود