دوری از بدترین اشتباهات یک طراح سایت

وقتي پروژه وب سايتي بدون راهنمايي يک طراح و با استفاده از قالبها و سيستم هاي سايت ساز آماده طراحي و توليد مي گردد، خطاهايي جبرانناپذير ايجاد مي شود که طراحان وب با توجه به تجربه و آزمون و خطاهايي که انجام داده اند، از اين اشتباهات دوري مي کنند.
وقتي شما براي دوري از هزينه همکاري با طراح سايت حرفه اي، خود بدون هيچ تجربه اي در اين زمينه، با استفاده از ابزارهاي آماده اقدام به راه اندازي وب سايت خود مي کنيد، عواملي را ناديده مي گيريد که باعث دفع کاربران از سايت شما خواهد شد. شما به عنوان طراح سايت نيز مي بايست از اين اشتباهات دوري کرده تا نرخ ريزش کاربران شما کاهش يابد. و با ايجاد تجربه کاربري عالي، کاربران خود را در بازديد از سايت خود راضي نگه داريد و وب سايتي حرفه اي را توليد نماييد.
لذا در اين مقاله به چند اشتباه و عامل مرسوم که توسط غير حرفه اي ها انجام مي شود مي پردازيم.

بارگذاري کند و آهسته
انتظار براي همه سخت است ! همه ما خواهان بازديد از وب سايت هايي با سرعت بالا هستيم. لودينگ کند وب سايت مي تواند به بهاي از دست دادن کاربر تمام شود. لذا با توجه به پيشرفت تکنولوژي و تکنيک هاي بهينه سازي سرعت سايت به راحتي مي توان سرعت سايت خود را بهينه نمود. دوري از تکنولوژي هاي قديمي مانند فلش و استفاده از تکنيک less و ... مي تواند تاثير زيادي به افرايش سرعت سايت شما داشته باشد. با استفاده از ابزار تست سرعت GTmetrix مي توانيد وب سايت خود را عيب يابي نموده و در نهايت نقاط ضعف خود را برطرف نماييد.

بارگذاري کند وب سايت
البته بخش بزرگي از بهينه سازي سرعت سايت در کدينگ و مسائل فني وب سايت نهفته است که اگر شما يک طراح وب نيستيد، به تنهايي قادر به رفع تمام عيوب مرتبط نخواهيد بود.

متن بسيار بزرگ و يا بسيار کوچک
يکي از رايج ترين اشتباهات در طراحي سايت، استفاده از متون با سايز بسيار ريز است. درست است که با ريزتر کردن متون مي توانيد حجم زيادي از اطلاعات را در صفحه بگنجانيد، اما از طرفي اين عامل باعث دشواري در خواندن براي کاربر مي گردد.
از طرف ديگر، متون بيش از حد بزرگ نيز مشکلات خاص خود را دارند و نشاني از غير حرفه اي بودن وب سايت هستند. متون و عناوبن بزرگ، در دستگاه هاي موبايل نيز بسيار نامرتب و چندخطي نمايش داده مي شوند که تجربه کاربري بدي را به کاربر القا خواهد نمود.

بدسليقگي در ترکيب رنگ

شما هم بارها با وب سايتهايي مواجه شديد که رنگ بندي بسيار بد و زشتي دارند. جالب اينجاست که اين وب سايت ها از نظر صاحبان آنها بسيار جذاب خوانده مي شوند. اين صاحبان همان اشخاصي هستند که در لباس پوشيدن و آرايش مو و صورت خود بسيار بد سليقه و گاهي اوقات خنده دار نيز هستند.
يکي از مزاياي استفاده از طراحان، استفاده از سليقه و ذوق هنري آنهاست. اين مهم مي تواند به جذابيت سايت شما بيفزايد. انتخاب رنگ را جدي بگيريد و تا جاي ممکن در انتخاب آنها وسواس به خرج دهيد. پيشنهاد مي کنيم مقاله اي که با عنوان تاثير روانشناسي رنگ در طراحي سايت منتشر نموده ايم را مطالعه نماييد.

معضل تبليغات و پاپ آپ ها
بعضي از کساني که اقدام به راه اندازي وب سايت مي نمايند، مي خواهند از همان روز اول درآمد کسب نمايند. لذا اقدام به جاگذاري تبليغات بنري و پاپ آپ در سايت مي نمايند که به وب سايتي مزاحم و با تجربه کاربري ضعيف تبديل مي گردد.

کلام آخر
بسياري از عوامل مختلف هستند که در موفقيت با شکست وب سايت شما تاثيرگذارند. لذا با استفاده از کارشناس و طراح سايت مجرب، مسير موفقيت خود را هموارتر نماييد.
التج