اهمیت طراحی سایت سازگار با موبایل

امروزه با توجه به تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل برای مرور و جستجو در وب طراحی سایت سازگار با موبایل به امری ضروری تبدیل شده است. با توجه به تعداد بالای این گروه از کاربران موتورهای جستجو نظیر گوگل دائم کاربران را تشویق به راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت می نمایند و حتی در پی آن هستند که سازگاری وب سایت در موبایل را به یکی از فاکتورهای رنک دهی در نتایج جستجو اضافه نمایند. به عنوان مثال در صورتی که از موبایل برای جستجو در گوگل استفاده نمایید در صورتی که سایتی نسخه سازگار شده با موبایل داشته باشد در کنار آن عنوان Mobile-friendly را نمایش می داد و حتی گوگل اخیرا اعلام نموده از تاریخ April 21 سال 2015 سازگاری وب سایت با موبایل را به یکی از فاکتورهای رنک دهی خود اضافه خواهد نمود.

موتورهای جستجو نظیر گوگل در پی آن هستند تا بهترین و مفیدترین نتایج جستجو را به کاربران خود ارائه نمایند و با توجه به تعداد بالای استفاده کنندگان از تبلت و موبایل برای وبگردی و جستجوی وب ضرورت سازگاری وب سایت برای موبایل و تبلت برای آنها مشخص شده و در حال انجام تغییرات جهت سازگاری نتایج خود هستند. با توجه به موارد ذکر شده در بالا دارکوب به مشتریان خود توصیه می نماید در صورتی که سایت خود را بدون نسخه موبایلی طراحی نموده اند این امکان را به سایت خود اضافه نمایند و همچنین در صورت نیاز به طراحی سایت جدید حتما سایت خود را بهینه سازی شده برای تبلت و موبایل طراحی نمایند.

حتی در صورتی که ورودی از موتورهای جستجو برای شما مهم نباشد سازگاری وب سایت برای موبایل باعث افزایش کاربری وب سایت خواهد داشت. زیرا عده بسیاری هستند که سایت را توسط موبایل بررسی می نمایند و در صورتی که وب سایت نسخه سازگار با موبایل نداشته باشد به سختی می توانند وب سایت را مشاهده نمایند و برای خواندن متون حتما می بایست بر روی بخش مورد نظر بزرگنمایی انجام دهند و طبیعتا برای خواندن کامل متن دائما می بایست اسکرول به چپ و یا راست نمایند اما در صورتی که سایت نسخه موبایلی داشته باشد کاربر به راحتی خواهد توانست مطالب وب سایت را مطالعه نماید.

برای آنکه وب سایت خود را از نظر سازگاری با موبایل بررسی نمایید می توانید از Google Mobile-Friendly Test استفاده نمایید و البته همچنین بهتر است علاوه بر آنکه سرعت وب سایت برای کامپیوتر بررسی می گردد برای موبایل نیز به صورت جداگانه بررسی گردد که این کار را می توانید در Google Page speed test انجام دهید.

روش های متفاوتی برای راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت وجود دارد که بهترین روش آن وب سایت ریسپانسیو می باشد که در این روش سایت با کمک html و css به گونه ای طراحی می گردد که با سایزهای مختلف نمایش صفحه تطبیق یابد و نیازی به اسکرول افقی نباشد. این روش به عنوان بهترین روش پیشنهادی تمامی موتورهای جستجو می باشد.

برای آنکه از وب سایت خود بهترین نتیجه را بگیرید حتما نسخه موبایلی وب سایت خود را راه اندازی نموده و سایت خود را برای نمایش در انواع مخنلف تبلت ها و موبایل ها بهینه سازی نمایید و دارکوب با توجه به سابقه بالای خود در امر طراحی سایت های موبایلی می توانید یکی از بهترین انتخاب ها برای راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت شما باشد.