آموزش روش تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام

از زماني که وبلاگ ها در ميان مردم به شهرت رسيدند، بازاريابي و تبليغات از طريق افراد تاثيرگذار (influencer marketing) رواج يافت. اينستاگرام در حال حاضر آخرين معدن طلايي است که به عنوان پلت فورمي براي تبليغات از آن استفاده مي شود. اين پلت فورم براي انواع و اقسام شرکت ها به خوبي کار مي کند؛ چه در زمينه کيف و کفش باشند يا تناسب اندام؛ چه موضوع کارشان گشت و گذار باشد يا تجارت الکترونيک و... اينستاگرام برگ برنده بيشتر برنده بوده است. حال سوال اينجاست که شما چگونه مي توانيد افراد تاثيرگذار اينستاگرام، که آنها را اينستاگرامر مي نامند، پيدا کنيد؟

بازاريابي در اينستاگرام
سوال مهم تر اين است که وقتي آنها را پيدا کرديد، چطور مي خواهيد از آنها بخواهيد که برايتان تبليغات کنند؟ بيشتر شرکت ها و برندها اين کار را به آژانس هاي تبليغاتي اي واگذار مي کنند که دپارتمان مخصوصي براي کار با اينستاگرامرها دارند. با اين حال، اگر شما مي خواهيد خودتان اين کار را انجام دهيد، در زير هفت سوال و نکته براي کار با اين افراد را در اختيارتان قرار مي دهيم.
آنها را در kik يا تلگرام پيدا کنيد
Kik اپليکيشني است که به شما اجازه مي دهد به راحتي پيام هايتان را بدون داشتن شماره تلفن يا اي ميل طرف مقابل به او برسانيد. اين راهکار در تلگرام نيز عرضه شده است و مي توان با داشتن ID فرد او را در اين برنامه پيدا و با او صحبت کرد. اگر مي خواهيد با اينستاگرامرها در ارتباط باشيد، بايد يکي از اين دو روش را انتخاب کنيد.
چه مدت پست تبليغاتي تان روي پيج قرار مي گيرد؟
برخلاف پست هاي ارسالي در وبلاگ ها و وب سايت ها که به مدت طولاني يا براي هميشه در آنجا قرار مي گيرند، اينستاگرامرها قوانين خاص تري براي تبليغات در پيج شان دارند و به شما خواهند گفت که براي مدت معيني پست تبليغاتي شما را در پيج نگه خواهندداشت. تعرفه تبليغاتي نيز به ميزان زمان درخواستي شما بستگي خواهدداشت. به هر حال شما بايد بدانيد که تبليغات تان چند ساعت روي پيج قرار خواهد گرفت.
از اينستاگرامر مورد نظر درخواست کنيد که تبليغات تان را در ساعت مخصوصي روي پيج قرار دهد که معمولا افراد بيشتري آن را ببينند (به عنوان مثلا ساعات کاري يا نيمه هاي شب زمان مناسبي براي ارسال تبليغات نيست).
ضمنا شما مي توانيد از اينستاگرامر مورد نظر بخواهيد که در بازه زماني تعيين شده، چند بار تبليغات شما را repost کند؛ اين کار به معناي آن است که به عنوان مثال شما مي خواهيد آگهي تان به مدت دو ساعت روي پيج باشد ولي هر نيم ساعت يک بار پاک شده و مجددا روي پيج قرار بگيرد تا به اصطلاح آگهي تان هر نيم ساعت يک بار بالا بيايد. همچنين اطمينان حاصل کنيد که فالوئرهاي آن پيج همه ايراني بوده و به اصطلاح فيک يا غيرواقعي نباشند.
آيا لينک ما را در بيو (bio) خود قرار مي دهيد؟
اينستاگرام به شما اجازه نمي دهد که در زيرنويس عکس هايتان از لينک استفاده کنيد. تنها لينکي که مي توانيد در اين رسانه اجتماعي استفاده کنيد، در محدوده بيوگرافي پروفايل اينستاگرام قرار دارد. برخي از اينستاگرامرها با قرار دادن آگهي تان در پيج شان به طور رايگان لينک سات يا وبلاگ شما را نيز در بيو قرار مي دهند اما برخي ديگر هزينه اضافي براي اين کار دريافت مي کنند. به هر حال اگر خواستيد اين کار را انجام دهيد، مطمئن شويد که در زيرنويس تصوير تبليغاتي تان اين موضوع ذکر شود تا کاربران به راحتي بتوانند وارد سايت شما شوند.
با خريد تبليغات طولاني مدت تخفيف بگيريد
قبل از اين که اين مورد را شرح دهيم، بدانيد که بهتر است قبل خريد يکباره و طولاني مدت، پيج هاي مختلفي را امتحان کنيد و هرکدام که بازدهي بيشتري داشت براي اين کار انتخاب کنيد. در ابتدا بايد از اينستاگرامر بپرسيد که هزينه يک پست براي مدت مشخص چقدر مي شود.
 زماني که قيمت دست تان آمد، از او بپرسيد که آيا براي خريد هفتگي يا ماهيانه تخفيفي در نظر گرفته است يا خير. بيشتر اينستاگرامرها اين تخفيف را در نظر مي گيرند و آگهي شما را يک روز در ميان يا هفته اي چند بار به نمايش در مي آورند.
در مورد ديگر آگهي دهندگان سوال کنيد
شايد برايتان مهم باشد که چه برندهاي ديگري با اينستاگرامر کار مي کنند. اگر در اين باره سوال نکنيد ممکن است روزي ببينيد که آگهي شما بعد از آگهي رقيب اصلي تان قرار گرفته است!
قيمت ها به شدت متنوع است
تبليغات بازاريابي در اينستاگرام بسيار گسترده است و هر فرد قيمت و تعرفه خاص خودش را دارد و اين تعرفه ها به شکل چشمگيري با هم تفاوت دارند. حواس تان باشد که در ازاي چه خدماتي چه پولي مي دهيد.
انواع حساب هاي کاربري در اينستاگرام
حساب هاي مختلفي در اينستاگرام وجود دارد. شما اگر مي خواهيد خودتان تبليغات اينستاگرامي خود را بر عهده بگيريد، بايد حواس تان به موارد زير باشد:
پيج هاي موضوعي: تبليغات در اين پيج ها معمولا از پيج هاي ديگر ارزان تر است. پيج هاي موضوعي بر روي موضوع خاصي متمرکز هستند و به شخص خاصي وابستگي ندارند. آنها ممکن است فقط عکس هايي از حيوانات، طبيعت، عکس هاي کارتوني، جوک و لطيفه يا عکس هاي آموزشي ارسال کنند.
پيج هاي فروشگاهي: تعرفه تبليغات در اين پيج ها معمولا در حد وسط قيمت ها قرار دارد. تعداد فالوئر زياد يکي از ويژگي هاي اين پيج هاست و البته بايد توجه داشته باشيد که تعداد آگهي هايي که اين اينستاگرامرها ارسال کنند نيز زياد است.
پيج هاي شخصي وبلاگ نويسان يا ديگر افراد مشهور: اينگونه پيج ها اغلب بيشترين ميزان قيمت در اينستاگرامرها را دارند. دليل اين موضوع نيز تاثير زياد اين افراد روي کاربران شان است. به طوري که احتمالا تبليغات در اين پيج ها بازدهي بيشتري خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که معمولا اين افراد آگهي کمي ارسال مي کنند و تا خودشان از کيفيت کالاي شما اطمينان نداشته باشند، آن را تبليغ نخواهند کرد.