معرفی 9 مشخصه ای که نباید در یک وب سایت وجود داشته باشند

عموما وقتي از سايت شما صحبت مي شود، نبايد هيچ کم و کسري در آن وجود داشته باشد. اما خيلي کم به آن چه که نبايد در وب سايت باشد، پرداخته شده است. اين مساُله تاُثير منفي بر عملکرد سايت دارد، زيرا برنامه ريزي ضعيف و غافل شدن از سايت، ممکن است به از دست دادن شغل، مسايل امنيتي، ترافيک کم و ساير مشکلات منجر شود.در اين مقاله در سايت سرزمين دانلود شما را با 9 ويژگي که يک وب سايت خوب نبايد داراي آنها باشد را با هم مرور مي کنيم. البته اين مشکلات قابل جلوگيري هستند. و اين هم 9 عاملي که بايد از آنها اجتناب کنيد تا سايت بهتري داشته باشيد. طراحي سايت

1) گذاشتن عکس خود در صفحه ي اصلي.
با وجود آن که عکس شما يک نوع خوشامدگويي به بازديدکنندگان شمار مي آيد، برخي کارشناسان عقيده دارند، اين عکس، دليل حضور بازديدکنندگان را در سايت شما کم رنگ مي کند. لارينا کيس، رييس بخش کارشناسي موفقيت و عملکرد ـ يک موسسه ي مشاوره در فيلادلفيا ـ در اين باره مي گويد:”ديدن اين عکس، مانند ملاقات يک شخص جديد است، و به جاي پرداختن به مسايل بازديدکنندگان، مثل اين است که به آنها بگوييد:”من چقدر در عکس، عالي هستم“. وب سايت شما بايد تماما درباره ي بازديدکننگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چيز بايد آنها را به سايت، علاقمند کنيد“.

2) زياده رو ي در پخش قطعات ديداري و شنيداري.
اين مورد شامل هر قطعه ي ديدني و شنيدني مي شود. از يک طرف تصاوير متحرک گيج کننده در صفحه ي اصلي واز طرف ديگرهر نوع عکس، از مشتريان سايت گرفته تا موش خانگي شما. مورد اول چيزي بيش از بهره گيري بيهوده از فن آوري جديد نيست و مثال آخر، گمراه شدن از مسير فعاليت هاي حرفه اي است. گذشته از اين، بارگذاري موسيقي هاي پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زياد ي طول مي کشد و همين امر، بازديد کنندگان سايت شما را فراري مي دهد.
روت آترلي( يکي از شرکاي اصلي مرکز استراتژي هاي خلاق،يک آژانس ارتباطات مردمي در ريچموند،ب،س،کانادا) مي گويد: ”داشتن يک سايت با فن آوري قوي براي بسياري از وب سايت ها ضروري است، اما براي حضور تکنولوژي بايد دليلي مهم تر از تحت تاثير قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

3) وجود گزينه هاي گيج کننده ي فراوان.
به شما حق مي دهم، چرا که مي خواهيد صفحات و مطالب گوناگون زيادي به بازديدکنندگان سايت خود ارايه دهيد. اما ساختار سايت بايد به اندازه ي کافي ساده باشد، تا بازديدکنندگان گيج و سر در گم نشوند. کيس در اين باره مي گويد:”از تنظيم فهرست انتخابي با حدود 20 گزينه ي انتخابي خودداري کنيد، افراد،در هر بار مي توانند بين 5 تا 9 مطلب را به خاطر بسپارند. سعي کنيد از اين حد فراتر نرويد، چون در غير اين صورت،آنها گيج شده، سايت شما را ترک مي کنند.“

4) اطلاعاتي که ممکن است به حريم شخصي افراد و مسايل امنيتي لطمه وارد کند.
البته اين مساُله تا حد زيادي به ماهيت وب سايت، شغل و کنارآمدن شما با قضايا بستگي دارد. در هر صورت ضروري است، که مطالب وب سايت خود را خوب بررسي کنيد، تا اطلاعاتي که به مسايل شخصي و مسايل امنيتي لطمه وارد مي کند، و همچنين مورد علاقه ي هکرها است در آن موجود نباشد. در ابتدايي ترين مراحل، بايد از گذاشتن عکس ها، آدرس هاي ايميل و جزييات شخصي کارکنان در وب سايت خودداري کنيد. همچنين، چگونگي طراحي ساختار URL و صفحه ي پيغام ايراد 404 نوع سرور يا پشتيبان شما را براي افراد، آشکار مي سازد. اين ها چيزهايي است که هکرها نبايد بدانند. حتي در انتشار اطلاعات درباره ي توليدات، کارشناسان وب، توصيه مي کنند، فقط از نکاتي که مشتريان را به خريد ترغيب مي کند؛ استفاده کنيد و نه نکاتي که اطلاعات شرکت را به خارج انتقال دهد. سعي کنيد، در اسرع وقت از يک کارشناس وب يا يک وکيل استفاده کنيد، تا نکاتي که امکان سوء استفاده از آنها در سايت وجود دارد؛ را بررسي کند. از اين هم فراتر رفته، مي توانيد يک کارشناس امور امنيتي در سايت خود داشته باشيد.

5) گذاشتن اطلاعاتي در وب سايت که به سود رقباي شما باشد.
مسئولين بخش برنامه ريزي اطلاعات يک وب سايت، بايد مانند دزدها فکر کنند. به اين ترتيب، احتمال اين که اين افراد، برنامه هاي اطلاعاتي را طراحي کنند که مورد علاقه ي رقيبان سايت باشد، از يبن مي رود. برخي بخش هاي اطلاعاتي در نوع خود بي ضرر هستند، اما در ترکيب با يکديگر، مي توانند مطالب زيادي را درباره ي فعاليت هاي شغلي، شرکاي استراتژيک، مشتري هاو ساختار دروني سازمان شما آشکار سازند. در اين جا هم حضور يک کارشناس بسيار سودمند است.

6) سخنان نامفهوم و کلمات فني پيچيده.
هدف اصلي بيشتر وب سايت ها آگاه ساختن مشتريان از نحوه فعاليت هاي سايت و چگونگي ارائه خدمات و توليدات به مشتريان است. وقتي در سايت خود از زباني فني يا اصطلاحاتي نامفهوم استفاده مي کنيد به طوري که اکثر مردم از درک آنها عاجزند در حقيقت به کار بيهوده اي دست زده ايد. از بياني شيوا و مستقيم استفاده کنيد. شرهورويتس متصدي امور تبليغات و نويسنده ي کتاب اصول کسب درآمد: بازاريابي با رعايت حقوق مشتري در اين باره مي گويد: استفاده از کلمات پيچيده يا زياده گويي در اينترنت امري عادي است. اما اين مساله با صداقت ، کيفيت محصولات و درستکاري فعاليت هاي شما مغايرت دارد.

7) مطالبي که شغل شما را بهتر از آنچه که هست نشان مي دهند.
مطمئناَ قصد شما فروش اجناس از طريق وب سايت است. اما بازاريابي ـ فوت و فن فروش و تعاريف اظهار نظرهاي مشتريان ـ که بيشتر از آگاهي دادن و جذب مردم به لاف زدن مي پردازد؛ فقط بازديد کنندگان را فراري مي دهد. آترلي مي گويد : ”وب سايت خود را با تبليغات پر نکنيد بلکه آن را به شکل يک مکالمه دو طرفه بين خود و بازديد کنندگان طراحي کنيد“.

8) مکان هاي گفتگوي بدون نظارت.
اگر قصد داريد يک محيط گفتگو ايجاد کنيد، از يک ناظر براي پذيرفتن موارد احتمالي استفاده کنيد به اين ترتيب از هرز نامه ها، درخواست هاي خلاف عرف، نقض حريم امنيتي و ساير درد سرها دوري مي کنيد.

9) لينک هاي به درد نخور و مطالب قديمي.
هيچ چيز به اندازه اطلاعات نامربوط و قديمي بازديد کنندگان سايت را گمراه نمي کند. همين اتفاق در مورد لينک هايي صادق است که افراد را به صفحات غلط هدايت مي کند. به طور منظم سايت خود را بررسي کرده و لينک هاي تغيير يافته و از رده خارج را شناسايي کنيد.
منبع: سرزمين دانلود