3 موضوع مهم برای ایجاد تجربه کاربری عالی در طراحی سایت

يکي از مهمترين عوامل و اهداف نهايي طراحي سايت، ايجاد تجربه کاربري مناسب مي باشد. در بين تمامي عناصر وب سايت 3 عامل هستند که تاثير زيادي در روند بهبود تجربه کاربري دارند. شما با ايجاد تغييراتي در طراحي اين 3 عنصر، مي توانيد تاثير زيادي بر روند تعامل کاربران با سايت و ايجاد ارتباط بهتر آنها داشته باشيد. شما با ايجاد يک تجربه کاربري مناسب مي توانيد در بالا بردن نرخ تبديل بازديدکننده به مشتري کمک نموده و باعث رشد وب سايت خود خواهيد شد.

صفحه اصلي
هدف از طراحي صفحه اصلي سايت جلب توجه کاربران جهت ادامه کار با سايت و در يافت اطلاعات بيشتر است. صفحه اصلي خود را ساده و تميز نگه داشته و تمرکز خود را بر روي ارائه پيشنهاد به کاربران نگه داريد. پاراگراف متون صفحه اصلي را جهت جلب توجه کاربران به خواندن، تا جاي ممکن کوتاه نگه داريد.
مطمئن شويد که همه لينکهاي صفحه اصلي شما کار کرده و به صفحه مورد نظر هدايت مي گردند. عناوين مهم و تاکيدي را در وب سايت خود با فونت درشت نمايش دهيد. لوگوي خود را در يک سايز متعادل در بالاي سايت نشان دهيد. نوشته هاي خود را براي کاربران مختلف و با سطح سواد گوناگون، قابل درک نماييد. از پخش موزيک خودداري نموده و از تصاوير متحرک استفاده نکنيد.

منوها
عدم کارايي منوها و ناسازگاري آنها در مرورگرهاي مختلف مي تواند دليلي واضح جهت ترک کاربران از سايت شما و پيدا کردن سايتي ديگر باشد. آنها را ساده و تميز نگه داشته و از پيچيدگي آنها دوري نماييد. قبل از طراحي و کدنويسي، پلان آنها را بر روي کاغذ کشيده و برنامه ريزي کنيد.
بايد کاري کنيد که کابران با کمتر از 3 کليک به اطلاعات مورد نظر خود دست پيدا نمايند. طراح سايت حرفه اي مي بايست تعداد منوها و زير منوها را در تعداد کم نگه داشته و از ايجاد منوهاي متحرک به جهت عدم سازگاري با دستگاههاي گوناگون بپرهيزيد.

تايپوگرافي
تايپوگرافي هنر نوشتن متن براي آسان خواندن کاربر مي باشد و داراي اصولي است که رعايت آنها مي تواند به حرکت کاربران درسايت و خواندن اطلاعات کمک شاياني نمايد.

از تنوع فونتها بپرهيزيد و حد اکثر از 2 نوع فونت بيشتر استفاده نکنيد.
از زياده گويي در متون خود بپرهيزيد و تنها اطلاعات مهم را نمايش دهيد.
سايز فونت خود را جهت بهتر خواندن کاربران بررسي نماييد. معمولا سايز 14 پيکسل براي متون ايده آل است.
از استفاده متون خاکستري روشن در پس زمينه سفيد بپرهيزيد. اين متون ممکن است توجه کاربر را به خود جلب نکنند.
اگر مجبور به استفاده از متون کج (ايتاليک)، زير خط دار هستيد، از استفاده بيش از حد آنان بپرهيزيد و فقط جهت تاکيد از آنها استفاده نماييد.
نکته مهم در ايجاد يک تجربه کاربري بي نقص، در دسترس بودن همه جانبه وب سايت است. بطور مداوم نتايج را ارزيابي نموده و در جهت رفع معايب طراحي سايت کوشا باشيد.
التج