چگونه برای طراحی سایت ریسپانسیو کارفرما را متقاعد کنیم ؟

يکي از مسائل مهمي که در جلسات صحبت با کارفرما و برنامه ريزي براي شروع پروژه بايد به آن توجه شود ، پشتيباني وب سايت از نمايشگر دستگاه هاي مختلف است . طراحي ريسپانسيو (واکنش گرا) يا طراحي سايت موبايل فرندلي - Mobile Friendly - در يک واقع يکي از روش هاي طراحي وب سايت است که در آن طراح سايت به گونه عمل مي کند که مشاهده سايت بر روي نمايشر دستگاه هاي مختلف براي بازديد کننده بسيار راحت بدون دردسر باشد . اين روش را مي توان از طرق مختلف در پروژه پياده سازي کرد که بسته به توانايي هاي توسعه دهنده سايت و نوع وب سايت ، روش مناسب براي اين کار انتخاب مي شود . البته اينکار هزينه پروژه را افزايش مي دهد و کارفرما مجبور به پرداخت هزينه بيشتري براي انجام و تکميل آن مي شود ، اما واقعيت دنياي امروز وب اين است که پشتيباني چند دستگاهي يک وب سايت و طراحي ريسپانسيو سايت ، يکي از پايه هاي اصلي جذب مخاطب براي آن و همچنين به موفقيت و هدف رسيدن سايت است . در اين مقاله قصد داريم به مزاياي روش طراحي سايت ريسپانسيو و اينکه چگونه کارفرما را متقاعد کنيم براي اين امر ، بپردازيم .


طراحي سايت ريسپانسيو

نگه داشتن و يا حتي افزايش ترافيک بازديد کنندگان و مخاطبان سايت يکي از مهمترين مزاياي طراحي سايت ريسپانسيو

تعداد کاربران وب با دستگاه هاي تلفن همراه روز به روز در حال افزايش است . در حقيقت آمارها نشان مي دهند که امروزه بيش از 50% ترافيک فضاي وب متشکل از کاربران دستگاه هاي موبايل است . اگر وب سايتي براي دستگاه هاي موبايل بهينه سازي نشده باشد (يعني علاوه بر اينکه سايت به شکل Mobile Friendly طراحي شده است ، بهينه سازي سايت نيز براي آن بايد صورت گرفته باشد تا از نظر عملکرد بر روي نمايشگرهاي کوچک دچار ضعف و کندي نباشد) ، قطعا ريسک از دست دادن ترافيک بازديد کنندگان براي آن وب سايت وجود دارد .
سال ها پيش ، کاربران تلفن هاي همراه براي استفاده از فضاي وب و سايت ها مجبور بودند که تجربه بد وب گردي از طريق دستگاهشان را تحمل کنند و براي استفاده از محتواي يک سايت دائما بر روي صفحه موبايلشان زوم به جلو و عقب کنند . چون در آن زمان اکثر وب سايت ها اينگونه طراحي شده بودند در نتيجه کاربر چاره اي نداشت . اما حالا ديگر آنگونه نيست . با افزايش تعداد سايت هاي ريسپانسيو (واکنش گرا) بر نمايشگرهاي انواع دستگاه ها ، اگر سايت شما اين قابليت پشتيباني از نمايشگرها را نداشته باشد و به اصطلاح Mobile Friendly نباشد ، قطعا کاربر وب براي رسيدن به هدفش سراغ سايت هاي ديگر مي رود و از محتواي آن ها استفاده مي کند .
با سرمايه گذاري نکردن بر طراحي ريسپانسيو سايت خود ، در واقع شما به ساير سرمايه گذاري ها و اهدافي که از طراحي سايت داريد لطمه مي زنيد ، به ويژه سرمايه گذاري بر تبليغاتي که مي خواهيد براي تجارت خود در سايتتان انجام دهيد . ترافيکي که مي خواهيد از طريق موتورهاي جست و جو ، رسانه هاي اجتماعي ، تبليغات چاپي و ساير روش هاي جذب ترافيک براي سايتتان بدست آوريد از بين مي رود اگر که کاربر وب از طريق دستگاه موبايلش بر روي لينک سايت شما کليک کند و مشاهده و ديد اوليه خوب و جذاب و کاربر پسندي از وب سايت نداشته باشد و در نهايت سايت شما را رها کرده و از ديگر منابع فراوان موجود در فضاي وب استفاده مي کند .
وب نوش