لزوم طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 امروزه یکی از روش های نوین فروش محصولات استفاده از بازار اینترنت و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی است. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی انبار فیزیکی ندارند و حتی کالاهای غیر فیزیکی مثل کارت شارژ و ... را به فروش می رسانند. به تازگی این گونه سایت ها در ایران مورد توجه زیادی قرارگرفته اند و اکثر مشتریان به خصوص قشر جوان جامعه ترجیح می دهند که به صورت الکترونیک کالای خود را خریداری نمایند.

 
با توجه به آخرین گزارش اقتصادی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ( شاپرک ) در سال 1395، بیشترین رشد تراکنش مربوط به ابزارهای پذیرش اینترنتی با 39.09 درصد افزایش است. این رقم تا مهر ماه سال 1395 ، 86/513 هزار میلیارد ریال بود. این آمار نشان از افزایش میزان استفاده از پرداخت الکترونیک در کشور به جای پول فیزیکی دارد و بیان کننده این مطلب است که متقاضیان خرید از طریق سایت های فروشگاهی روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع باعث شده است تا صاحبان کسب و کار و حتی افراد واسطه گر به فکر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باشند.
 
فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی شامل وب سایتی است که امکان نمایش محصولات به همراه ویژگی های آنها را فراهم می کند این وب سایت با امکاناتی که دارد می تواند محصول یا خدمتی که از طرف فروشنده تولید می شود را به کاربران مختلف معرفی کند ،ویژگی ها و مشخصات آن را نمایش دهد و امکان سفارش و نهایتا خرید از طرف کاربر را فراهم کند.
 
مزایای خرید اینترنتی :
 
•    از مهمترین مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی در دسترس بودن محصولات موردنظر با تنوع گسترده می باشد .
•    به دست آوردن تمامی ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی.
•    کاهش رفت و آمد و هزینه های مرتبط با آن.
•    قدرت انتخاب و تصمیم گیری بر اساس تمامی ویژگی های مطرح شده هر محصول.
 
مزایای فروش اینترنتی :
 
مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان شامل موارد زیر است:
•    تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و مفید از محصولات
•    به دست آوردن نظرات خریداران محصول و به طبع آن گسترش اطلاعات درباره سلایق طرفداران محصول
•    برقراری ارتباط با مشتریان و در پی آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها
•    ارائه خدمات بهتر و مفیدتر