محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) چیست؟

 محتوای همیشه سبز، محتوایی است که همواره مناسب و مرتبط باشد و وابسته به زمان نباشد. این نوع محتوا حتی بعد از مدت زمانی طولانی از زمان انتشار همچنان محبوب هستند و برای سایت ترافیک می‌آورند. محتوای همیشه سبز همانطور که از اسمش مشخص است، محتوایی است که همواره برای مخاطب تازگی دارد. تاریخ مصرف ندارد. اصطلاح همیشه سبز ممکن است برای افراد بازاریاب کمی ناآشنا برسد، اما چیزی که همیشه سبز است یعنی همواره زنده و پایدار است و در شرایط مختلف نیز پایدار می‌ماند. به علاوه این نوع محتوا یک محتوای سئو شده نیز هست. یعنی تمام استانداردهای سئو در آن رعایت شده است. اولین شرط برای اینکه یک محتوا همیشه سبز باشد، این است که موضوعی همیشه سبز داشته باشد. یعنی موضوعی که در گذر زمان نخ نما نشود و همچنان برای سایت ترافیک بیاورد. موضوعاتی مانند چگونه وزن کم کنیم، یا چگونه کیک بپزیم همواره در گوگل جستجو می‌شوند. بنابراین یک موضوع همیشه سبز هستند. 

 
 
تولید محتوای سبز چه مزایایی دارد؟
از آنجایی که محتوای همیشه سبز همواره تازگی دارد و برای سایت ترافیک به همراه می‌آورد، بنابراین تاثیر زیادی بر استراتژی بازاریابی محتوایی سایت می‌گذارد. اما ایجاد ترافیک و آوردن ورودی‌های جدید به سایت تنها مزایای تولید محتوای سبز نیستند. در این بخش به طور خلاصه مزایای تولید محتوای سبز را شرح می‌دهیم. 
 
روی سئوی سایت تاثیر دارد
 
محتوای همیشه سبز مطابق استانداردهای سئو و استراتژی‌های آن است. شما در محتوای همیشه سبز در مورد یک موضوع همیشه سبز می‌نویسید، اما می‌توانید از کلمات و لینک‌هایی استفاده کنید که مخاطب را به صفحات دیگر هدایت کند. به علاوه، محتوای همیشه سبز، بانس ریت سایت را کاهش می‌دهد و کاربر مدت زمان بیشتری در سایت می‌ماند. 
 
در طولانی مدت با ارزش است
 
ارزش یک محتوای همیشه سبز در گذر زمان کم نمی‌شود، از زمانی که در سایت منتشر ‌می‌شود برای سئو و رشد سایت شما مفید است. در حالی که محتواهای فصلی یا وابسته به زمان فقط در یک دوره کوتاه مدت برای سایت ورودی می‌آورد و جست و جو می‌شوند. برای مثال هدیه سال نو فقط در نزدیک به سال نو جست و جو ‌می‌شود، بنابراین یک موضوع همیشه سبز نیست. 
 
اعتبار سایت را افزایش می‌دهد
 
محتوای همیشه سبز به نیازی پاسخ می‌دهد که همواره وجود دارد. بنابراین وقتی کاربران کلمه کلیدی همیشه سبز را در گوگل جست و جو می‌کنند و وارد سایت شما می‌شوند، در آن موضوع خاص به شما اعتماد می‌کنند. احتمال اینکه همچنین مخاطبی وارد قیف فروش شما شده و تبدیل به مشتری شود، بیشتر از دیگر کاربران است. بنابراین با انتشار محتوای همیشه سبز، برند و کسب و کار خود را در ذهن مردم تثبیت ‌می‌کنید. 
 
منبع: وب24