بازاریابی با اینستاگرام

روند انفجاري بازاريابي در اينستاگرام

اگر اکانت اينستاگرام داريد، آيا اينستاگرام را بيشتر چک مي‌کنيد يا ايميلتان را؟ روز به روز بازاريابي با ايميل سخت‌تر مي‌شود. البته منظورم اين نيست که قدرتش را از دست داده يا بايد کنار گذاشته شود. هنوز اصلي‌ترين روش ارتباط در بازاريابي اينترنتي همان ايميل است. ولي اطلاع‌رساني، جلب‌توجه مخاطب و بازاريابي از طريق رسانه‌هاي اجتماعي هر روز آسان‌تر مي‌شود. دليل آن است که رسانه‌هاي اجتماعي براي مخاطب خيلي بيشتر از سايت ما يا حتي ايميل شخصي جذاب است.

جاي هيچ شکي نيست که اينستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانه‌هاي اجتماعي موبايل به خود اختصاص دهد. اينستاگرام بيش از ??? ميليون کاربر دارد که بيش از ??? ميليون از آن‌ها کاملا فعال هستند. يعني مطالب جديد را مي‌بينند. جالب است بدانيد هم‌اکنون بيش از ?? ميليارد عکس در اينستاگرام وجود است، يعني تقريبا به ازاي هر فردي که روي کرده زمين زندگي مي‌کند ? عکس وجود دارد!

اگر بتوانيم از بازاريابي در اينستاگرام درست استفاده کنيم و ترفندهاي‌ آن را بدانيم به راحتي مي‌توانيم برندمان را محبوب‌تر کنيم و همچنين محصولات و خدمات را بفروشيم. شما حتي اگر سايت نداشته باشيد باز تا حدي مي‌توانيد از روش‌هاي بازاريابي با اينستاگرام استفاده کنيد. اگر فرصت بازاريابي با رسانه‌هاي اجتماعي را از دست بدهيد، يک ابزار تبليغاتي رايگان و بسيار قدرتمند را کنار گذاشته‌ايد.

هنگامي که تعداد فالوورهاي اينستاگرام سايت مديرسبز حدود ???? نفر بود، حدود ساعت ? عصر پنجشنبه يک کوپن تخفيف در اينستاگرام گذاشتم و نوشتم فقط تا ??:?? امشب. يعني آن کوپن فقط براي ? ساعت معتبر بود. فقط در آن ? ساعت چند ميليون تومان فروش ايجاد شد. اگر همين کار با ايميل انجام مي‌شد قطعا به اين سرعت نتيجه نمي‌داد. براي ديدن اين مورد واقعي مي‌توانيد در اينستاگرام modiresabz را جستجو کنيد.

اگر ميزان کل فروش را به تعداد دنبال‌کننده‌ها تقسيم کنيم مي‌بينيم در اين مورد خاص مالي هر فالوور حدود ???? تومان مي‌شود. يعني هر دنبال‌کننده برايمان مي‌تواند ???? تومان فروش ايجاد کند. بنابراين حتي ارزش دارد بر تبليغاتي سرمايه‌گذاري کنيم که نتيجه آن افزايش تعداد هواداران ما شود.

مدل‌ جديد بازاريابي اينترنتي که روز به روز در حال رايج شدن است، هدايت افراد سايت به رسانه‌هاي اجتماعي است. پس از آنکه بازديدکننده دنبال‌کننده يکي از رسانه‌هاي اجتماعي شد، به او دسترسي داريم و مي‌توانيد پيام‌هاي بازاريابي را از اين طريق برايش ارسال کنيم.